2022-04-26, 21:56
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Vadå tvingade? De va ju dem som sökte sig till henne?
Hur som helst skulle jag vilja se henne uthängd på Dumpen hårt pressad av sedvanliga frågor som "Har du egna barn?", "Du förstår svenska, va?", "Vi kommer att ringa din man och din nuvarande arbetsplats!" samt "Du äcklar mig!" som slutkläm från Patrik.

Av nån outgrundlig anledning misstänker jag dock att tonfallet varit lite mindre aggressivt i ett sådant fall.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-26 kl. 21:58.
Citera
2022-04-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag är inte helt säker på det där. På ett annat forum (aspergerforum) var det en 39-årig kvinna som berättade att hon betalade två 13-åriga pojkar för att ha sex med henne, betalningen bestod i att dom lockades med biljetter till dreamhack. Hon fick fängelse och idag har hon en blogg där hon försöker få hennes preferens accepterad.

Jag tror däremot att det är färre kvinnor än män som ägnar sig åt detta, men andelen som faktiskt åker dit och exponeras av kvinnliga hebefiler lär vara mindre än dom manliga.
Eftersom hon fick fängelse så visar det på att de 2 barnen inte var intresserade av en äldre kvinna utan uppenbarligen avslöjade det hela och dessutom var så tydliga med att de blivit utsatta att det ledde till fängelse
Citera
2022-04-26, 22:17
Medlem
Skulle vara mycket tacksam om någon vänlig själ vill pm:a vem skodamannen är till mig 🙏
Citera
2022-04-26, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eftersom hon fick fängelse så visar det på att de 2 barnen inte var intresserade av en äldre kvinna utan uppenbarligen avslöjade det hela och dessutom var så tydliga med att de blivit utsatta att det ledde till fängelse

Grejen är ju att hon sagt att efter att ena killen fyllt 15 så frågade han om sexträff och det blev av flera ggr. Dom riggade en peddofälla för att dom sett det på TikTok eller något och ville ha skadestånd (dom fick ca 30 000 var eller något).

Och när man sett "To catch a predator" (både amerikanska versionen och den brittiska) så har det ju ibland ramlat in någon kvinna. Och helt riktigt som du skriver lär anmälningsgraden vara lägre om det är en kvinna och dessutom torde folk inte tro på det i lika hög utsträckning.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-26 kl. 22:23.
Citera
2022-04-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Hur som helst skulle jag vilja se henne uthängd på Dumpen hårt pressad av sedvanliga frågor som "Har du egna barn?", "Du förstår svenska, va?", "Vi kommer att ringa din man och din nuvarande arbetsplats!" samt "Du äcklar mig!" som slutkläm från Patrik.

Av nån outgrundlig anledning misstänker jag dock att tonfallet varit lite mindre aggressivt i ett sådant fall.

Glöm inte det viktigaste: ”de hamnar i missbruk och i många fall orkar de inte leva och tar livet av sig”.
Citera
2022-04-26, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango

Ja ,hela skolan visste om detta och inte en enda brydde sig. Hon jobbar säkert där än idag.

Hade de varit en man hade han varit hatad än idag. Vart är allt hat när kvinnor gör detta? Hade Sara vart lika på och hatiskt om de va en smal vältränad tjej på 25-30 som skulle träffa en 14 åring? Nä.. då hade hon bara ”varit sjuk”. Medans en man är pedofil och ska dö.
Citera
2022-04-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Jag är inte helt säker på det där. På ett annat forum (aspergerforum) var det en 39-årig kvinna som berättade att hon betalade två 13-åriga pojkar för att ha sex med henne, betalningen bestod i att dom lockades med biljetter till dreamhack. Hon fick fängelse och idag har hon en blogg där hon försöker få hennes preferens accepterad.

Jag tror däremot att det är färre kvinnor än män som ägnar sig åt detta, men andelen som faktiskt åker dit och exponeras av kvinnliga hebefiler lär vara mindre än dom manliga.
Har du länk till den bloggen? Vore faktiskt intressant att se.
Citera
2022-04-26, 23:20
Medlem
Den här stjärnan "Skogsgädda", senaste i raden, ser ut att ha/haft jaktmarker uppe i Norrland också om det ligger nån sanning detta Facebookinlägg

Hoting/Tåsjö ligger ju en bit ovanför Östersund :O så dit är det några mil ifrån hans hemtrakter. Nån som har mer uppgifter om hans ev vistelse och anledningar till detta?!

https://www.facebook.com/groups/575136362894354/permalink/1286091571798826/
Citera
2022-04-26, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Har du länk till den bloggen? Vore faktiskt intressant att se.

Minns inte vad bloggen hette. Men regga dig på AF och sök efter användaren Karamell (passande användarnamn också...), jag tror hon länkar direkt till sin blogg från sin användarprofil.

Sedan så kan jag berätta att jag var med i en grupp på Facebook där en 30+ kvinna öppet skrev ifall hon och en 14-årig pojke kunde bli vänner och skriva i dm. Ingen reagerade. Tänk er det motsatta; att en 30+ man velat skriva med en 14-årig tjej och bli vänner.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-04-26 kl. 23:53.
Citera
2022-04-26, 23:43
Avslutad
Citat:
Ja ,hela skolan visste om detta och inte en enda brydde sig. Hon jobbar säkert där än idag.

Hade de varit en man hade han varit hatad än idag. Vart är allt hat när kvinnor gör detta? Hade Sara vart lika på och hatiskt om de va en smal vältränad tjej på 25-30 som skulle träffa en 14 åring? Nä.. då hade hon bara ”varit sjuk”. Medans en man är pedofil och ska dö.

Ja det är helt klart dubbla måttstockar. Jag såg "To catch a predator" (Brittiska versionen) där Amy Harrison åkte dit för att träffa en underårig tjej, och hatet och tonlägena på dom som konfronterade henne var helt annorlunda (dvs inget hat alls, dom var väldigt förstående). Då tog dom tom hänsyn till att gå till en avsides plats för att inte skämma ut henne. Helt sjukt egentligen.
Citera
2022-04-26, 23:50
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Glöm inte det viktigaste: ”de hamnar i missbruk och i många fall orkar de inte leva och tar livet av sig”.
Ja, killar är ju som bekant även senare i pubertet och mental mognad så traumat blir rimligen större än så. Många drabbas av Stockholmssyndromet och tar förövarens sida och vägrar anmäla. Vilket sen innebär att övergreppen kan fortsätta.
Senast redigerad av LightFandango 2022-04-26 kl. 23:55.
Citera
2022-04-26, 23:53
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:

Den 14-årige killen hade nog dessutom fått en high five av Patrik i smyg, om jag får gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in