2022-04-26, 17:55
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ingen ursäkt, gick ju bra att svara med länkar. Men tack för länkarna.

Ja jag fick anstränga mig för din skull.

Men som någon sa, hur kan de stänga av ledningen till polen men inte Tyskland? Borde inte fler länder drabbas?
Citera
2022-04-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Kadyrov är en mäktig man… han och 20.000 tjetjener är skickade till kiev nu för att ta över med honom i spetsen… hade inte velat vara kievbo nu….

Vilket skämt.
Enbart stolpskott tror på det
Citera
2022-04-26, 17:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Om ni kommer med ett påstående så vore det trevligt med något vettigt som backar upp detta.Tycker ni inte detta? Eller vill ni bara sabotera?

Det märktes snabbt att han/hon bara vill sabotera. Så ta dennes inlägg med en nypa salt. Finns många här som på bra grunder kritiserar både Ukraina och Ryssland, och så finns det dom som inte har något intresse alls av det, utan bara att göra folk upprörda och förvirrade. Gå inte på det.
Citera
2022-04-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De har haft staden länge, det som hände nu var bara att de slängde ut de kommunanställda och satte dit sin flagga. Det hade du vetat om du hade följt kriget. Kherson föll 2a mars. https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kherson
Du skrev: "Har ni tagit Kiev, Kherson och Odessa ännu? Det skulle väl ta tre dagar? Eller skall det ta 3 år?"
Sen länka jag t SVT inget som jag påstått men litar mer på SVT än dig.
Citera
2022-04-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Ryssland stänger av gaskranen till Polen.

Ha det gott i kylan kära kamrater.

https://www.zerohedge.com/energy/russia-halts-natural-gas-supplies-poland-european-energy-prices-spike-local-reports

Du är verkligen ett stolpskott.
Vi kommer ha de gött i kylan medans ni SVÄLTER då ni inte får några pengar…
Måste vara pinsamt att vara ryss eller älska ryssar.
Citera
2022-04-26, 17:59
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja jag fick anstränga mig för din skull.

Men som någon sa, hur kan de stänga av ledningen till polen men inte Tyskland? Borde inte fler länder drabbas?

Tack för jobbet. Letar fortfarande efter nyheter om detta. Hittar inget förutom det ni postade, kan inte polska.
Och som ni säger så borde även Tyskland och Ukraina, tror jag, vara strypta på gas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Att de inte har vett att fixa en latrin är ju helt bisarrt. Hur kan de ens vistas i lokaler med avföring i? Undrar vilka sjukdomar som sprids bland rySSka soldater när de inte fixar ens det mest basala?

"Låg avföring överallt"
Som Putin i sin roll som Hitler sa i sketchen: Nu måste jag torka mig i röven full av hemorojder med rubelsedlar i stället för det där mjuka finländska toalettpapperet. Sanktionerna når ända in där solen aldrig lyser.
Inte undra på att Putins munrörelser nu liknar en fisks på torra land. Han är rädd en gamle mannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssKiller
Kylan som kommer får tala för sig själv.

Ni betalar inte, då får ni inte heller något.

Det här är ingen jävla gratis åktur.

Vi sparar både pengar och miljö på detta. Genom kriget så minskar utsläppen av växthusgaser radikalt.
Solen, vinden, jorden och kärnkraften ersätter snabbt gasen. Det finns massor vi kan göra för att spara energi också. Till exempel bättre isolering och energisnåla lampor.
Citera
2022-04-26, 18:00
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det märktes snabbt att han/hon bara vill sabotera. Så ta dennes inlägg med en nypa salt. Finns många här som på bra grunder kritiserar både Ukraina och Ryssland, och så finns det dom som inte har något intresse alls av det, utan bara att göra folk upprörda och förvirrade. Gå inte på det.

Japp, ligger på ignorera listan nu.
Citera
2022-04-26, 18:01
Medlem
Svensken behöver inget ryskt, ingen rysk gas, ingen rysk vodka och inga ryska turister spatserandes i foppatofflor...
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Verkligen? Har fått det bestämda intrycket att manöverkrig inte är Ukrainas styrka och att man snarast förlitat sig på det man kan, alltså en form av motti-taktik.

Vi har ju sett ukrainsk pansar i rörelse på film, men det verkar inte höra till vanligheterna.

Precis, de saknar materiel och redundans för att genomföra större sådana operationer. Det faktum att de alls gör det, och faktiskt gör det så ofta att det förekommit filmer genom hela krigsförloppet, visar på ryssarnas oförmåga att i grunden slå ut Ukrainas förmåga att genomföra mekaniserade operationer, eller det som vanligen kallas manöverkrigföring.

Vidare har Ukraina, i begränsad storlek och med mycket trial and error, lärt sig manöverkrigföring den hårda vägen, genom att ha varit tvungna att i begränsad omfattning strida mot utbrytarförband och ryska förband i Donbas sedan 2014. De flesta seriösa militära bedömare menar att den ryska arméns meniga soldater, underofficerare och officerare står långt söder om de ukrainska i utbildning och erfarenhet. Det är en av anledningarna till att Ukraina hittills lyckats så bra som de har.
Citera
Medlem
helveteeee vad ryssarna har bombat inatt inte ens usa klarar av så många bombräder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in