2022-04-26, 16:16
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja? Dom var vänner, men han var hemligt kär i henne och ville mer. När de var ensamma i naturens tempel, uppfyllda av stämningen i det ödsliga, urgamla landskapet, gick han gick ner på knä och räckte över en ring med några väl valda ord. Hon - ung och kanske söt - blev både chockad och full i skratt, och sa något inte-så-snällt om hans ålder eller utseende. Typ "jag med en gubbe?", eller "se dig i spegeln!". Då tog han för sig av hennes kropp denna enda gång i alla fall, där kunde ingen höra om hon skrek - och kastade henne i gruvhålet med orden: "om inte jag får dig, så ska ingen annan få dig heller!".

Är hon så dum att hon tror att man kan va vän med en afghane och vandra i skogen, "bara för att man är koooompiisar" utan att han förväntar sig nåt, så ska hon inte va förvånad
Citera
2022-04-26, 16:17
Medlem
Afghanen född den 81 mars är skriven i Spenshult i Oskarström.

Spenshult byggdes för att vårda reumatikersjuka 1911. Fungerade väl på den tiden och många repade sig under första världskriget.

Hur som helst - nuförtiden folkbokföringsadress åt statssubventionerade afghaner som slänger folk i gruvhål efter att ha våldtagit dem.
Citera
2022-04-26, 16:19
Medlem
Finns en person på facebook med samma namn som skulle kunna vara han. Från Afghanistan, skriver sina inlägg på persiska. Eftersom hans senaste profilbild innehåller snö tagen 2020 känns det ju rimligt iom att han fick sitt samordningsnummer 2019.
Citera
2022-04-26, 16:20
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men när blev han anhållen?
Var det inte igår?
Eller har de anhållit honom i hans frånvaro och det räknas från de datumet?

Jag tänker att man inte har någon brådska när man har en person anhållen med restiktioner, utan kan fila på det bevis man vill lägga fram till rätten på den tredje dagen kl 12.

Dels är det väl så att en åklagare inte alltid vill slänga fram sitt bästa bevis hur som helst i en häktningsförhandling, utan andvänder sina bevis i förhör mm.

Om man har tid på sig, kan man ju kanske få fram fler beis(indicier som säkrar både en häktning (som man ju inte vill missa) och bevis/indicer för framtida förhör.

Ja, jag vet inte. Därför frågar jag någon som är juridisk insatt (mer än jag).

Han anhölls i sin frånvaro den 23 april. Troligen har man hållit ett förhör och sen anser man att man har nog för att få genom en häktning. Det är ganska sällan rätten väljer att inte häkta i såna här allvarliga fall.
Citera
2022-04-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artphoto
Det här brottet är på så många plan så vidrigt, överjävligt och hänsynslöst, att jag på allvar får tankar på öga för öga,..det finns inte ett uns av förmildrande omständigheter kring ett sånt här bestialiskt brott..att hon inte dog vara bara pga omständigheter, tack och lov. Jag är på många sätt för invandring, men med ett sånt här as önskar jag bara att han skulle piskas sönder och samman, kastas ner i samma hål mot döden och det mer sofistikerade straffet är väl livstid och sen utvisning...fy fan vad hemskt..
Jag håller med dig i allt du skriver! 👏
Citera
2022-04-26, 16:24
Medlem
RobertoSavianos avatar
Är ni säkra på att han är afghan? Skulle gissa på Iranie.
Citera
2022-04-26, 16:27
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Samma skräp. Var kvinnan svensk eller importvara?
Citera
2022-04-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Iransk kurd?
Citera
2022-04-26, 16:28
Medlem
Tack Sverige för att systemet fungerar så fantastiskt bra.
2017 och fanskapet är fortfarande här......
Citat:
Mannen som är registrerad på en adress i Västsverige har sedan 2015 sökt uppehållstillstånd i Sverige. 2017 nekades ansökan och Migrationsverket beslutade att han skulle utvisas.
Källa svt
Citera
2022-04-26, 16:30
Medlem
Hmm.. Folkbokförd i Göteborg och belastningsregistret är från Västmanlands tingsrätt. Har nog redan bott i trakterna kring gruvan i Norberg.
Senast redigerad av leosurvey 2022-04-26 kl. 16:34.
Citera
2022-04-26, 16:33
Medlem
https://youtu.be/dzqmBrvk458

Vilken vinst för Sverige att ta in denna idiot
Citera
2022-04-26, 16:34
Medlem
SVT skriver nu att han ansökte om uppehållstillstånd 2015, fick avslag 2017 och har sedan fått flera utvisningsbeslut mot sig som han har överklagat.

Alltså hur länge kan man stanna i ett land efter ett utvisningsbeslut?

Nu uppe i 5 år tydligen utan problem.

Man kan bara ana att den här personen har begått fler brott utan att bli upptäckt under sina nu 7 år i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in