2022-04-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Det är ett vanligt missförstånd att Sverige skulle vara så mycket bättre på ett antal områden än andra civiliserade länder. Det kanske stämde till vissa delar för femtio år sedan men sedan Palme, sossemaffian och folkpartiet på sjuttiotalet fick för sig att bli alla värdelösa rasers och klaners socialbyrå och härbärge så har det bara gått utför. Ni ungdomar har aldrig upplevt något annat än det som vi lite äldre ser som ett stort steg tillbaka. Sjukvården fungerar ofta hyfsat när man väl får tillgång till den men problemet är att folk dör i vårdköerna för att effektivitet och organisation brister. Polisen har totalhavererat och löser numera inte sin uppgift som är att upprätthålla lag och ordning även i gettona. I domstolarna sitter lagfolk som ser som sin uppgift att utdöma lägsta möjliga straff även för mycket grova brott. Myndigheter, polis, media och politiska partier infiltreras av muslimer och annat drägg som endast arbetar för att ge sin egen klan eller grupp fördelar. Skolan har blivit en förvaringsplats där till och med universiteten har blivit till lekstugor för lågintelligenta miffon som måste beredas plats som kommunikatörer och genusvetare på våra myndigheter för att någonsin få ett jobb. Detta, och det finns mycket mycket mer, gör alltså inte Sverige till ett skitland?!

Tack, det var länge sedan någon adresserade mig med ” Ni ungdomar”. Det värmde😉
Citera
2022-04-26, 08:34
Medlem
DeValeras avatar
Utan tvekan den politiska trojkan bestående av MP, C och V.

Det finns flera i tråden som hävdar SD men utan att riktigt kunna förklara varför. Politiska analfabeter finns gott om i samhället så även på Flashbacks forum.

Trojkans destruktivitet går lätt att förklara. De är drivande i en rad politiska frågor som gör Sverige enorm skada.

- De har varit pådrivande i att avskaffa kärnkraften, vilket har lett till att Sverige inte längre förmår at vara självförsörjande på el. Det har drivit upp priserna vilket hotar både hushållen och företagen.

- De har varit pådrivande i att lägga ned försvaret

- De har varit pådrivande att ta hit människor från tredje världen. Tänk er den dagen då påskupprorets deltagare utgör en majoritet av befolkningen och vilka konsekvenser detta kommer få.
Citera
2022-04-26, 08:36
Medlem
Molgan, Annie Lööf, Maggan Haggan ja alla som ingår i de partier som nu sitter vid makten kan man enklare runda av med.
Citera
2022-04-26, 09:21
Medlem
lundaelevs avatar
Mikail i Nyans, Annie, Nooshi, Morgan Joahnsson

Listan kan fortsätta men jag tror man märker ett mönster ganska snabbt.
Citera
2022-04-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Tack, det var länge sedan någon adresserade mig med ” Ni ungdomar”. Det värmde😉
Det var menat som en pik. Din naivitet verkar vara i nivå med en fjortis. Det finns tyvärr gott om vuxna barn inom sosseriet som tycker det är helt normalt att först tvingas betala en hela tiden ökande del av lönen i skatt och sedan vara tacksamma då kärringarna i regeringen delar ut allmosor för att skattebetalarna skall ha råd att betala elskatt och bränsleskatt. Ett fiffigt sätt att skaffa sysselsättning för folk som bara har i uppgift att skyffla runt skattepengar men ingalunda något som "bygger landet".
Citera
2022-04-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Mikail i Nyans, Annie, Nooshi, Morgan Joahnsson

Listan kan fortsätta men jag tror man märker ett mönster ganska snabbt.
Kan det vara partiboken, kamrat?
Citera
2022-04-26, 15:02
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
_
Vem styr Globohomo?
Globo-homo ar produkten av samtidens kultur som dodar riktig mangfald och ersatter det med rotlosa individer som byggt sin personlighet/barndom pa foretags-slogans och konsumentbeteende istallet for folk och nation, tank underklass-amerikanskt. Sa allt ifran IMF till predictive programming via reklam.
Citera
2022-04-26, 15:39
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Globo-homo ar produkten av samtidens kultur som dodar riktig mangfald och ersatter det med rotlosa individer som byggt sin personlighet/barndom pa foretags-slogans och konsumentbeteende istallet for folk och nation, tank underklass-amerikanskt. Sa allt ifran IMF till predictive programming via reklam.
-
Nja. Så skulle inte jag beskriva det.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Globohomo

Det finns massor med olika beskrivningar men det jag fiskade efter är de Oligarker som styr Media tex. Sektledarna inte medlemmarna.
Bonnier och Wallenberg har mer makt i Sverige än partier.
Senast redigerad av Sesus 2022-04-26 kl. 15:43.
Citera
2022-04-26, 15:41
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Nja. Så skulle inte jag beskriva det.
Det finns massor med olika beskrivningar men det jag fiskade efter är de Oligarker som styr Corporat Media och Google tex. Sektledarna inte medlemmarna.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Globohomo
Det ar den enkla forklaringen, oligarker. sp500.
Citera
2022-04-26, 15:44
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Det ar den enkla forklaringen, oligarker. sp500.
-
Bonnier och Wallenberg.
Citera
2022-04-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Det var menat som en pik. Din naivitet verkar vara i nivå med en fjortis. Det finns tyvärr gott om vuxna barn inom sosseriet som tycker det är helt normalt att först tvingas betala en hela tiden ökande del av lönen i skatt och sedan vara tacksamma då kärringarna i regeringen delar ut allmosor för att skattebetalarna skall ha råd att betala elskatt och bränsleskatt. Ett fiffigt sätt att skaffa sysselsättning för folk som bara har i uppgift att skyffla runt skattepengar men ingalunda något som "bygger landet".

Jo, jag förstod det och tänkte vidare att inte argumentera med dig. Dvs du har ju rätt att tycka vad du vill. I mångt och mycket håller jag med dig vad gäller saker som inte fungerar. Men mycket hänger i hop med vart man bor, hur man blir behandlade, hur ens barn och barnbarn blir behandlade etc. Jag kan också ha min mörka deprimerande stunder om Sverige och dess utveckling. Men vad kan jag göra åt det? Inte ett skit. Spelar ingen roll vad jag röstar på, skiten finns där och oviljan att göra något åt det finns där. Det är liksom försent. Spelar ingen roll hur mycket många av oss vill bli av med kaosblattar, det kommer aldrig ske, de flesta har svenskat pass. Glöm att de blir utskickade. Att gå omkring varje dag och tänka på allt skit kommer bara bryta ned oss.

Under tiden glädjer jag mig åt att jag får bra vård av trevlig personal, mina barn har bra jobb och barnbarnen går i bra svenska skolor.
Citera
2022-04-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Hur ser du på det som hände i påsk i samband med koranbränningen?
Upplopp och bråk har alltid skett och kommer alltid att ske med jämna mellanrum. Det går inte att komma ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in