2022-04-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Men det fattar ni väl att två afghaner inte ger sig ut i svensk natur? Att en afghansk man dessutom skulle fria ute i naturen? Det här med frieri är i sig dessutom inte särskilt muslimskt. Vad är intelligenskvoten på er? Följer ni bara er ideologi utan att överhuvudtaget tänka själva?

Döm inte andra när dina fingrar är snabbare än hjärnan..
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hur menar du? Man kan inte vänta med häktning. Man får bara sitta anhållen tre dagar sen måste man häktas eller släppas. Tror man är osugen på att släppa honom.

Men när blev han anhållen?
Var det inte igår?
Eller har de anhållit honom i hans frånvaro och det räknas från de datumet?

Jag tänker att man inte har någon brådska när man har en person anhållen med restiktioner, utan kan fila på det bevis man vill lägga fram till rätten på den tredje dagen kl 12.

Dels är det väl så att en åklagare inte alltid vill slänga fram sitt bästa bevis hur som helst i en häktningsförhandling, utan andvänder sina bevis i förhör mm.

Om man har tid på sig, kan man ju kanske få fram fler beis(indicier som säkrar både en häktning (som man ju inte vill missa) och bevis/indicer för framtida förhör.

Ja, jag vet inte. Därför frågar jag någon som är juridisk insatt (mer än jag).
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Men det fattar ni väl att två afghaner inte ger sig ut i svensk natur? Att en afghansk man dessutom skulle fria ute i naturen? Det här med frieri är i sig dessutom inte särskilt muslimskt. Vad är intelligenskvoten på er? Följer ni bara er ideologi utan att överhuvudtaget tänka själva?

Om kvinnan befann sig i Sverige utan sin manlige förmyndare, vilket är troligt - för denne skulle aldrig ha tillåtit henne att gå ensam i skogen med en man hon inte redan var gift med - så kan mannen mycket väl ha tagit upp ämnet med henne själv.
Citera
Medlem
Citerar inte men har fått flera svar på var man talar persiska.
Tack!
Citera
2022-04-26, 15:41
Medlem
Undrar hur det kom sig att mannen kände till gruvhålet.
Det kanske finns fler kvinnor där ute som gett honom korgen...
Citera
2022-04-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kan som sagt ha varit något slags vänner, och han kan ha lurat henne att gå på en vandring i skogen tillsammans, för att få henne för sig själv.

Efter allt som hänt så kommer gruvhålet att bli en turistattraktion, och perfekta stället för romantiska o dramatiska frierier
dvs- de gamla männen garderar sig-
svarar den unga flickan neej- så blir det gruvhålet..
41 år är mannen i detta fall o flickan en ung tös..
Citera
2022-04-26, 15:45
Medlem
Såg i tidningen en misstanke att hon vägrade att gifta sig... Luktar ganska mycket en balkongflicka??
Citera
2022-04-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De kan som sagt ha varit något slags vänner, och han kan ha lurat henne att gå på en vandring i skogen tillsammans, för att få henne för sig själv.
Vad menar du? Media skriver att hon svarade nej på hans frieri. Eller missfördtår jag dig?
Citera
2022-04-26, 15:52
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte igår?

Vad jag kan se i dagboksbladet så blev han anhållen i går.

Citat:
Jag tänker att man inte har någon brådska när man har en person anhållen med restiktioner, utan kan fila på det bevis man vill lägga fram till rätten på den tredje dagen kl 12.

Han kan iofs ha erkänt gärningen i samband med anhållandet eller efterföljande förhör, det tillsammans med kvinnans vittnesmål borde räcka för häktning.
Citera
2022-04-26, 15:52
Medlem
Citat:
Var det inte igår?

Dels är det väl så att en åklagare inte alltid vill slänga fram sitt bästa bevis hur som helst i en häktningsförhandling, utan andvänder sina bevis i förhör mm.

Om man har tid på sig, kan man ju kanske få fram fler beis(indicier som säkrar både en häktning (som man ju inte vill missa) och bevis/indicer för framtida förhör.

Ja, jag vet inte. Därför frågar jag någon som är juridisk insatt (mer än jag).
Han blev
Anhållen i frånvaro 2022-04-23 kl 03:06

Anhållningsbeslut verkställt 2022-04-24
kl 19:27

Du får vara inlåst som anhållen i högst tre dagar. Klockan tolv på tredje dagen måste åklagaren bestämma om du ska släppas ut, eller om du ska komma till domstolen. Sedan bestämmer domstolen om du ska släppas, eller om du ska bli häktad.

https://www.aklagare.se/lattlast/du-som-ar-misstankt-for-brott/
Senast redigerad av Doiten 2022-04-26 kl. 15:56.
Citera
2022-04-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Häktningsframställan

Västmalands TR B 2249-22

Misstänkt: A*ini, M*hamed T*her (*=m,o,a)

Häktningsframställan, sannolika skäl
Försök till mord den 2022-04-22 eller någon/några dagar dessförinnan i Långruvan Östra Norberg, Hästevägen Östra, Avesta, Norbergs kommun

Våldtäkt den 2022-04-22 eller någon/några dagar dessförinnan i Långruvan Östra Norberg, Hästevägen Östra, Avesta, Norbergs kommun

https://delafil.se/0457253fbb974ce5/V%C3%A4stmanlands_TR_B_2249-22_Aktbil_6,_H%C3%A4ktningsframst%C3%A4llan.pdf

Dagboksbladet: 2022-04-26

https://delafil.se/98dc7a5c5d4aeb4f/V%C3%A4stmanlands_TR_B_2249-22_Dagboksblad_2022-04-26.pdf

Tack för det! Jasså okänt medborgarskap..men svenskt personnummer fixas på en gång!

F.ö noterar jag att äcklet är född den 81 mars. Allt för att svenska personnummer förmodligen håller på att ta slut?
Citera
2022-04-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Undrar hur det kom sig att mannen kände till gruvhålet.
Det kanske finns fler kvinnor där ute som gett honom korgen...

finns säkert våldtäktsoffer, det är tydligt att han gillar att våldta
han har den vanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in