2022-04-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Apropå det har många länder/stater just undantag om föremålen är sambos eller gifta. Det dumpen fiskar efter är inte den kategorin Du antyder, det är lite som att jämföra äpplen o päron. Men vad tycker du själv. Vad säger din moral? Pundarpelle I Rättvik som jagar 14 åringar? Jägarn? Hade du accepterat det?
I USA gifter sig kring 200 000 underåriga varje år med betydligt äldre män , är ett sätt att komma undan väldigt långa straff för våldtäkt mot barn och hamna i register som sexbrottsling
Görs försök år efter år att ändra lagen som gör att de som förgriper sig på barn går fria om de gifter sig med sitt offer
Citera
2022-04-26, 12:51
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I USA gifter sig kring 200 000 underåriga varje år med betydligt äldre män , är ett sätt att komma undan väldigt långa straff för våldtäkt mot barn och hamna i register som sexbrottsling
Görs försök år efter år att ändra lagen som gör att de som förgriper sig på barn går fria om de gifter sig med sitt offer

Jo jag känner till de stater som här dessa lagar för att hantera gråzonsrelationer gör att många utnyttjar det för sin pedofili
Citera
2022-04-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
INFOLINA

Är det inga gäddor som försökt köpa sig fria hittintills? Bondläpparna har väl inga pengar men dom andra.

Läste nyligen om en utpressningshärva i Östergötland där gärningsmännen fiskade gäddor på Grindr och sen fick de betala skyhöga summor för att inte hängas ut och att anhöriga ska kontaktas.

Patrik o gänget får ju alltid bara upp socfall och andra mongos de ”finare” fiskarna kanske köpte sig fria?
Citera
2022-04-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stamford
Någon som vet vad som hänt med skoda-mannen? Är han fortfarande chef på Sandvik?

Han har dock inte varit online på jobbet sedan tidigt igår morse.....
Citera
2022-04-26, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Apropå det har många länder/stater just undantag om föremålen är sambos eller gifta. Det dumpen fiskar efter är inte den kategorin Du antyder, det är lite som att jämföra äpplen o päron. Men vad tycker du själv. Vad säger din moral? Pundarpelle I Rättvik som jagar 14 åringar? Jägarn? Hade du accepterat det?

Så länge båda är könsmogna.Och de inte är pedofileri det handlar om, och självklart att de är samtycke och inget utnyttjande utan bara en ömsesidig attraktion två person emellan då tycker jag man får ligga med vem man vill

Personligen tycker jag 14-15 en bra gräns, under de skulle kännas fel och sjukt konstigt även för ”En sådan som mig ” är de en attraktion eller kärlek emellan så tycker jag inte det borde spela roll hur ålder på partnern.
Citera
2022-04-26, 13:47
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Alla handlingar har konsekvenser för förövare men också för anhöriga. Vill man undvika detta ska man inte ragga barn att våldta på internet. Eller hade du missat den lilla detaljen?

De flesta människor är smarta nog att inse att det inte är Gäddornas familjers fel att Gäddorna är som de är. Men sen finns det ju alltid riktigt korkade människor, genuint bombade i skallen. Sådana som du.

Det du säger är med andra ord att barnen till Gäddorna borde välja sina pappor lite bättre?

Sanningen är att de gör några val alls... De hamnar bara i situationen att de har en massa idioter som trakaserar dem för något deras far gjort.

Dumpen säger sig inte gilla det... Men de kör med ungefär samma retorik som du gör. De eldar även på pöblen och hänger ut gäddorna så att de enkelt identifieras trots att de vet hur anhöriga skadas.
Citera
2022-04-26, 14:09
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ser att det är exakt samma tugg som tidigare...

Samma tugg? Det är sanningen som flera här inte vill ta till sig. Om någon kommer på dig med mord och du blir uthängd för det, vems fel är det?... Är det tidningens? Offrets? Åklagarens? Vems fel är det?
Nu kommer du antagligen säga att detta inte går att jämföra. Men det gör det. Puss och kram skumbanan!

Edit. Mord var kanske ett grovt exempel. Om du mår bättre av det kan vi ta stöld istället. Fortfarande, vem har gjort fel?
Senast redigerad av Jasmine4555 2022-04-26 kl. 14:13.
Citera
2022-04-26, 14:11
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlinhassla
Läste nyligen om en utpressningshärva i Östergötland där gärningsmännen fiskade gäddor på Grindr och sen fick de betala skyhöga summor för att inte hängas ut och att anhöriga ska kontaktas.

Patrik o gänget får ju alltid bara upp socfall och andra mongos de ”finare” fiskarna kanske köpte sig fria?

Om du tycker dom enbart får upp socfall och mongos har du missat många videor på dumpen. Du behöver bättra på din fakta
Citera
2022-04-26, 14:19
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Under svensk medeltid vet jag att det var inte ovanligt med att flickor gifte sig vid så ungt som 13 år. Heliga Birgitta gifte sig bland annat när hon var tretton. Hennes brudgum var dock allt annat än lastgammal (16 år). Intressant att veta i sammanhanget är att man väntade ofta flera år med att idka sex om bruden var så ung som 13.

Vet att min gammelmorfar när han var 18 gjorde min gammalmormor på smällen när hon var fjortis. Detta var dock inte 1300-talet utan omkring cirka 100 år sedan. Stryk fick han inte. Eller fick han det, jag vet inte.

Att dra upp historiska exempel är väl det sämsta man kan göra. Kanske ska börja hugga händerna av folk som stjäl och sätta homosexuella, utvecklingsstörda och utlänningar i läger också.

Jag har en bättre idé annars. Släng in alla pedofiler i ett arbetsläger, alternativt en bunker och använd bunkern som avlopp. Ändå briljant.

Hälsa heliga birgitta
Citera
2022-04-26, 14:23
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Att dra upp historiska exempel är väl det sämsta man kan göra. Kanske ska börja hugga händerna av folk som stjäl och sätta homosexuella, utvecklingsstörda och utlänningar i läger också.

Jag har en bättre idé annars. Släng in alla pedofiler i ett arbetsläger, alternativt en bunker och använd bunkern som avlopp. Ändå briljant.

Hälsa heliga birgitta

Jag drog inte upp historiska exempel för att försvara nånting eller att vi ska göra som man gjorde förr.

Angående Birgitta så ville jag dessutom illustrera att man på medeltiden inte knullade barn även om man gifte sig med dem.
Citera
2022-04-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Samma tugg? Det är sanningen som flera här inte vill ta till sig. Om någon kommer på dig med mord och du blir uthängd för det, vems fel är det?... Är det tidningens? Offrets? Åklagarens? Vems fel är det?
Nu kommer du antagligen säga att detta inte går att jämföra. Men det gör det. Puss och kram skumbanan!

Edit. Mord var kanske ett grovt exempel. Om du mår bättre av det kan vi ta stöld istället. Fortfarande, vem har gjort fel?
Blir någon ertappad mitt i ett mord så är det fel. Publicerar du att hen är mördare innan hen är dömd så är det också fel. Bara för att en gör fel så är det inte ok att man följer upp med mer fel.
I fallet dumpen har ingen skadats, våldtagits eller blivit antastad. För att knyta till ditt exempel om stöld.
Person A skriver till person B att A vill stjäla från hus X. B skriver att hen möter upp och är med på det.
Sedan hängs A ut av B för stöld med full identitet...
Citera
2022-04-26, 14:34
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Blir någon ertappad mitt i ett mord så är det fel. Publicerar du att hen är mördare innan hen är dömd så är det också fel. Bara för att en gör fel så är det inte ok att man följer upp med mer fel.
I fallet dumpen har ingen skadats, våldtagits eller blivit antastad. För att knyta till ditt exempel om stöld.
Person A skriver till person B att A vill stjäla från hus X. B skriver att hen möter upp och är med på det.
Sedan hängs A ut av B för stöld med full identitet...

Det är bara rappakalja från dig. Att förhindra brott är väl suveränt, att dom får skämmas och får sina liv förstörda är ju världens bästa bonus. (Ja, förutom för barnvåldtäktsmannen då).

Men vissa av er här försöker liksom försvara peddots handlingar bara för att det inte var ett riktigt barn.. Neeh visst, men förhoppningarna och viljan att det skulle vara det fanns där. Det är dessutom inte någon kärlek inblandad alls, bara grova övergrepp som dessa "män" vill ägna sig åt. Men den biten liksom hoppar ni bara över.
Att flera av männen är dömda sen tidigare för samma saker, det ser ni också bara förbi. För att ni hatar dumpen och vill hitta fel. Ingen sund människa tänker som du..
Hej hopp i vårsolen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in