Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Jeg tipper den utløsende faktoren er like enkel som den er åpenlys, hun hadde endelig bestemt seg for å forlate han, og dette hadde han fått nyss i, enten ved at hun hadde fortalt det til han direkte, eller at hun hadde gjort andre konkrete grep for å flytte og/eller avslutte ekteskapet.
Jeg ser ikke bort fra at du har rett i det du tipper. Men hvordan synes du dette henger sammen med så lang planleggingsfase i dette?
Hva gjorde at Fru Hagen ble i ekteskapet lenge nok til at dette kunne iverksettes? Hun kunne satt seg i en taxi med en bag med litt smått privat fyll og forlatt SV når som helst dersom hun hadde bestemt seg for det, etter for eksempel en brutal krangel. Og dette under den tiden planleggingen av et drap på henne foregikk. Det hadde vel neppe blitt stillt spørsmål rundt hverken motiv for et eventuelt drap eller hvem som høyst sannsynlig stod bak dersom hun hadde rukket å forlate TH og igangsette en skilsmisseprosess før hun ble drept med det vi nå vet.
Jeg stiller derfor spørsmål ved hvordan de involverte kunne planlegge dette over måneder med den risiko det innebar for at hun faktisk gikk til det skrittet å forlate SV4 før planleggingen var avsluttet dersom man var klar over faren for at hun kunne stikke av når som helst.