2022-04-25, 18:37
Medlem
X3treams avatar
Lär nog smälla mycket i Ryssland framöver, de är inte så smarta, här tar en kunnig person upp just detta. https://www.tiktok.com/@cpscott15/video/7090560572382547242?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&lang=sv-SE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ok, så när du skrev inte så mycket så menar du ett fullskaligt anfall med hundratusentals soldater på ett grannland? Det är inte så mycket? Sen förefaller du leva kvar på 1500/1600-talet eller något där krig var accepterat som en politisk metod. Det är det inte längre kan jag berätta.

Det är korrekt, även ett försvarskrig (tex usa anfall på afganistan) föregicks av en FN resulution, så det är alltid diplomati som ska råda, innan världen kan försöka enas om den bästa av de dåliga alternativen.

Det har världen gjort även i fallet med rysslands invasion av ukraina....
Citera
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju det som blir kontentan av nästan alla lögner väst pumpar ut. För att tro på den måste man bokstavligen tro att alla ryssar är bindgalna massmördare som liksom inte gör något rationellt, utan bara njuter av att mörda, våldta och lemlästa i största allmänhet. Jag tror inte det, och jag föraktar er som tror det. Ni är inte friska. Men där har vi kärnan till det nästan alla era lögner i slutändan bygger på. En sinnessjuk rasism mot det ryska folket.
det gäller massvis med arméer i världshistorien, ryssarna är bara så jävla kassa att de återgår till 1600-talets disciplin och krigsetik
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag pratar ibland i tråden om "judeonazister", vilket jag använt som beteckning för de neonazister som betalas och styrs i Ukraina av judiska oligarker (typ Azov, Aidar, Högra Sektorn etc). Här kan vi dock se att ordet egentligen är mer exakt än så. På bilden syns en tvättäkta judeonazist, i en och samma person, med hakkorstatuering och kippa beende vid klagomuren i Jerusalem:

https://twitter.com/abunin/status/1518542751041789953

Det här är de krafter den ryska armén är satt att stoppa från att genomföra sitt efterlängtade folkmord på ryssar i Ukraina.

Bilden är från Jerusalem år 2015, och inte Ukraina år 2022.

Det är underligt att han har ett hakkors, men det bevisar inte att han är nazist.

Och hur som helst förekommer det inget folkmord och Ryssland har ingen rätt till att göra som de gör.
Citera
2022-04-25, 18:38
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Har man photoshoppat evenemanget menar du? Så rysk media ljuger om det också?
Får du hjälp med att äta och bajsa?
Bara för att det inte var så många personer där just när bilden togs ska det inte tas för intäkt att de hade svårt att samla in donationspengar. NEXTA har såklart en agenda med allt de publicerar.
Citera
2022-04-25, 18:38
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Nej, jag följer olika källor och väger bevis osv. Ni däremot är slavar under era gudar och mästare. Er media, era politiker, era förutfattade meningar. Jag känner mig som nästan ensam fri människa i ett hav av programmerade robotar här. Min signatur är oerhört välfunnen. Jag valde den för ett tag sedan för att jag såg vad det blivit med "människor" just som er.

Du är en ensam människa och fri kanske du tycker att du är. Vad säger din terapeut?
Citera
2022-04-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
De två besättningsmedlemmarna sköt ut sig. Det finns en film även på det. Det framgår dock inte om de har blivit tillfångatagna.

36.000 000$ kan det vara möjligt? Herregud, att det ens är möjligt att skjuta ned såna med handhållna vapen.
Citera
2022-04-25, 18:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
"Kan du bevisa att de inte är bindgalna". Herregud. Det här inlägget är nog Ukrainadårismens slutpunkt. Igen bygger precis allt det du förutsätter och skriver i ditt inlägg på lögner. Du förstår det nog inte, men andra kan förstå varför jag säger att en sån som du inte går att diskutera eller debattera med. Du lever i en annan verklighet, vi har inga gemensamma referensramar.

Svara på frågan(fetat i ditt inlägg), det räcker.

Resten är bara utfyllnad.

Kan du bevisa att rysk militär och politiska beslutsfattare inte är bindgalna, om inte kan vi utgå ifrån att de kan vara bindgalna och irrationella. En förklaring så god som någon till en av historiens mest tokiga militära operation.
Citera
2022-04-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Alla folk har rätt till nationellt självbestämmande.

Internationella konventionen om medborgerliga och politiska rättigheter
Men ,,, det är ju det Ryssland bryter mot igen o igen när de ger sig på grannländer,,!
Citera
2022-04-25, 18:42
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag tycker att det är bättre att dela upp Ryssland i flera olika delar. Ryssland är ju en konstgjord och onaturlig stat bestående av många olika etniciteter och religioner som sammanförts med tvång. Det är därför bättre att dela upp Ryssland efter etnicitet och religion. Då slipper äntligen folk i olika delar av Ryssland att vara förtryckta. Och världen blir plötsligt en mycket bättre plats att leva i.
Jag tycker att det är bättre att dela upp Ukraina i flera olika delar. Ukraina är ju en konstgjord och onaturlig stat bestående av många olika etniciteter och religioner som sammanförts med tvång. Det är därför bättre att dela upp Ukraina efter etnicitet och religion. Då slipper äntligen folk i olika delar av Ukraina att vara förtryckta. Och världen blir plötsligt en mycket bättre plats att leva i.

FTFY
Citera
2022-04-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putin är ju själv en fullblodsfascist som samarbetar med kriminella som förskingrat 50% av alla tillgångar i Ryssland. Dom har mördat 300 journalister, fängslat och mördat tusentals oppositionella.

Du känner väl till Wagnergruppen, Putins privata arme som består av Nazister. 10000 nazi-lojala som begår krigsbrott i Ukraina.
Vi får inte glömma Rusich som har stridit på den pro-ryska LNR-sidan.
Även dom är renodlade ryska nazister.
Befälhavare Fritz Milchakov rysk medborgare och hans kumpaner va medlemmar i den ryska federala narkotikastyrkan.
Fint gäng detta!

Men nä...finns forfarande inga nazister i Ryssland.
Citera
2022-04-25, 18:43
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Ser ut som svenskt pansarskott 86 i false flag i Transistierien https://nitter.net/pic/media%2FFRMxLXLXIAAa7mL.jpg%3Fname%3Dorig

https://nitter.net/Liveuamap/status/1518611576370221062?s=20&t=TSUGLgbHhUs9Yak-JcPHcg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in