Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Jag har add och så även släktingar, vi kan vara vakna utan droger, pga ångest oftast, ibland i tre dagar. Jag får inte psykos av det, men ångesten förvärras, och sedan sover jag ofta längre perioder efter en sådan period. Skulle säga att dygna är ganska vanligt vid adhd/add (och autism) helt utan droger.
Jag skulle knappast säga att det är en vanlig grej bland folk med ADHD och ADD att vara vakna i flera dygn i sträck. När det händer är det ovanligt och av en orsak som kan behöva vård.
Ett dygn, fullkomligt rimligt. Jag har själv diagnosen och har alltid haft en förkärlek till att i maniska perioder eller när något är roligt kunna stanna upp längre än man bör och således dygna utan större problem.
Att vara vaken i 4 dygn som jag förstod det som att TS dotter gör är inte normalt. Även om det är kopplat till en sjukdom så är detta inte normalt och bör kollas upp omgående.
Det är fruktansvärt ohälsosamt att vara vaken så pass länge, både fysiskt men främst mentalt och är man uppe flera dygn då är det något som spökar.
Jag är relativt säker på att TS dotter antingen tar droger eller är i form av någon psykos, inte pga ADHD/ADD utan snarare någon form av bipolaritet och hon behöver medicinsk hjälp - inte vara hos sin mamma när hon är 27.