2022-04-25, 16:40
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Även om det bara rör sig om lindriga droger som tex cannabis?
Vad är det för lindrigt med det? Det är fortfarande narkotika liksom. Vem vill ha det hemma??
Citera
2022-04-25, 16:41
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Förstår inte varför du ens yttrar dig i tråden? Vad fick dig ens att gå in och läsa hennes vädjan?

Tycker iaf att du bör söka dig till professionell hjälp, för här hänger mest folk som gillar att sänka andra och vara sarkastiska och ironiska..
Varför svarar du på mitt inlägg överhuvudtaget när du inte förstår vad jag skriver? Är du utvecklingsstörd eller?
Citera
2022-04-25, 16:52
Medlem
Du kanske ska fråga henne vad Hon vill inte vad Du vill att hon ska vara.

Anledningen till att hon är som hon är (Gissningsvis) är för ni har kört runt med henne som barn som hon vore en ting. Dessa saker skapar barndomstrauman och leder nästan alltid till drogberoende. Har hon blivit sexuellt utnyttjad som barn?

Stadsmissionen erbjuder arbetsträning. Men hon behöver också Hälsa för att kunna arbeta vilket du också förstår som sjukpensionär.

1, En coach att kunna förstå var hennes beteende kommer ifrån.
2, Hälsa. Kostförändring. Gissningsvis en low carb diet med 2 Liter vatten med 1tsk oraffinerat havssalt per dag.
3, Arbetsträning.

Men hon behöver också vilja förändra sig själv.
Citera
2022-04-25, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
.

Ber om ursäkt för OT, men jag är genuint intresserad. Är du svenskfödd med två svenska föräldrar?
Citera
2022-04-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Den 9e mars har du gjort ett inlägg där du skriver "Dags för en Oxy så man kan komma ut i det fina vädret bla bla..."
Du knaprar alltså piller precis som jag sa.

Och du är så jävla lätt lurad 😂😂
Skaffa dej ett liv för fan lilla mannen
Citera
2022-04-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Ber om ursäkt för OT, men jag är genuint intresserad. Är du svenskfödd med två svenska föräldrar?

Nej
Citera
2022-04-25, 17:13
Medlem
falconer8s avatar
Jag vet en gubbe som är 38 och bor hemma hos sin mamma.
Citera
2022-04-25, 17:17
Medlem
LiquidSwordss avatar
Det är nog förvånandsvärt många som är i liknande situationer men inte vågar öppna sig om det delvis då socialen är sämst och det är så stigmatiserat att bo hemma i Sverige. Som kontrast, så får italienare knappt flytta hemifrån haha
Citera
2022-04-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
kanske få till ett boende inriktat för diagnoser då samt genom det även få till jobb på dagligverksamhet eller liknande.
Ja. Har hon diagnoser borde hon vara berättigad till stöd enligt LSS. Isåfall är kommunen skyldig att hjälpa henne. Kan vara så att hon inte har rätt diagnos. Tyvärr hamnar många i utanförskap och blir hemlösa.
Citera
2022-04-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag har add och så även släktingar, vi kan vara vakna utan droger, pga ångest oftast, ibland i tre dagar. Jag får inte psykos av det, men ångesten förvärras, och sedan sover jag ofta längre perioder efter en sådan period. Skulle säga att dygna är ganska vanligt vid adhd/add (och autism) helt utan droger.

Jag skulle knappast säga att det är en vanlig grej bland folk med ADHD och ADD att vara vakna i flera dygn i sträck. När det händer är det ovanligt och av en orsak som kan behöva vård.

Ett dygn, fullkomligt rimligt. Jag har själv diagnosen och har alltid haft en förkärlek till att i maniska perioder eller när något är roligt kunna stanna upp längre än man bör och således dygna utan större problem.

Att vara vaken i 4 dygn som jag förstod det som att TS dotter gör är inte normalt. Även om det är kopplat till en sjukdom så är detta inte normalt och bör kollas upp omgående.

Det är fruktansvärt ohälsosamt att vara vaken så pass länge, både fysiskt men främst mentalt och är man uppe flera dygn då är det något som spökar.

Jag är relativt säker på att TS dotter antingen tar droger eller är i form av någon psykos, inte pga ADHD/ADD utan snarare någon form av bipolaritet och hon behöver medicinsk hjälp - inte vara hos sin mamma när hon är 27.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-04-25 kl. 17:27.
Citera
2022-04-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Har hon diagnoser borde hon vara berättigad till stöd enligt LSS. Isåfall är kommunen skyldig att hjälpa henne. Kan vara så att hon inte har rätt diagnos. Tyvärr hamnar många i utanförskap och blir hemlösa.

Jag ska inte kasta ut henne eller göra henne hemlös . Mitt mål är att få henne att komma igång villet jag inte kan och bo så här är så klart inte optimalt MEN det är ju ok så länge det händer nåt
Citera
2022-04-25, 17:32
Medlem
zcinners avatar
LVM/LSS Kontakta Socialtjänsten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in