2022-04-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jo det fanns drivande storskurkar, inresta bråkstakar (vita) och maffialedare och mammor. Men 95% på alla bilder jag sett är mörkhyade snorungar som jag inte tror ens läst koranen.

Jag har inte sett en enda vit person på bilder och videos från upploppen.
Citera
2022-04-25, 16:38
Medlem
bbwolfs avatar
Ebba uttrycker sig något dramatiskt men i sak har hon ju helt rätt.

Polisen ska, och måste, äga våldsmonopolet.

De hade en klar uppgift att upprätthålla ordningen på platsen och ska samtidigt skydda sig själva, så om någon kastar en sten som potentiellt kan döda så så är det inte bara tjänsteutövning utan också nödvärn. En självklar förutsättning är att man kan identifiera den som kastar och vara säker på att man träffar den personen utan att riskera oskyldiga.

Polisen idag har för mesiga insatsregler och den som fattade beslut om att de inte fick ha med sig tex. sköldar borde överväga en ny karriär.

Detta handlar inte specifikt om invandrare (jag är själv invandrad för helsike) utan att ett brott (kasta sten och bedriva övervåld) är alltid ett brott oavsett vem som utför det och vilken hudfärg man har.

Lite vattenkanoner, bepansrade fordon och lite mer vettig kravallutrustning hade troligen lugnat ner situationen.

Att försvara stenkastarna är att förneka demokratins spelregler och då bör man överväga att flytta till en stat som fungerar på det sätt som man önskar. This is Sweden - probably one of the nicest countries in the world. Lets keep it like that by force if needed.
Citera
2022-04-25, 16:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varken ballistik eller anatomi verkar vara dina paradgrenar. Visst så finns risken att man träffar en pulsåder men den är ganska liten, att man sedan inte heller lyckas stoppa blödningen är ganska ovanligt.
Att 25% av de som blir skjutna skulle avlida är rena fantasier samt att det finns en preventiv verkan då folk blir skjutna så springer resten och gömmer sig.
Ja hur många som dör kan man inte veta när så många faktorer spelar in. Det jag vet är att det är svårt att träffa foten med en liten pistol. En träffad kan inte hjälpa sig själv utom i filmer. I krig dör soldater då ingen vågar undsätta dem.

Ponera att en av demonstranterna har pistol, man påstår kriminella var med och det verkar som alla kriminella bär pistol. Kanske vågar någon undsätta den skadade eller inte.

Ta exemplet med den av polis skjutne med downs syndrom, han blev inte undsatt förrän förstärkning kom, då man bedömde honom som för farlig att närma sig, och då var det bara en person. Han kunde möjligen överlevt om han blivit undsatt direkt.
Citera
2022-04-25, 16:48
Medlem
Så trist detta var... hörde om drevet och undrade vad hon hade sagt för hemskt och ologiskt så jag lyssnade på
Bägge intervjuerna och jag undrar vart pk-media får allt ifrån...

Ebba är klar och tydlig med att polisen ska skjuta om de behöver för att upprätthålla lag och ordning.. vad är problemet med det? Det får de redan idag och ska göra...

Istället går man på reträtt och låter kriminella ta över situationen.
Citera
2022-04-25, 17:00
Medlem
Yayois avatar
Jag ställer mig samma fråga här som jag gjort kring Nyamko Sabuni: Är hennes enda syfte att förstöra det egna partiet och ytterligare bana vägen för högerpopulismen?
Så otroligt dåligt omdöme och så grovt obildad. Hur kunde hon ens bli partiledare för ett riksdagsparti?

Bra och läsvärd ledare i Eskilstuna kuriren om Ebba finns här:

Ebba Buschs våldsfantasier gör inte Sverige tryggare

https://ekuriren.se/ledare/artikel/ebba-buschs-valdsfantasier-gor-inte-sverige-tryggare/r09ed20r
Senast redigerad av Yayoi 2022-04-25 kl. 17:06.
Citera
2022-04-25, 17:06
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hon nämnde inget om demonstranter eller dess skador, inget om proportioner, och i detta fall kan man inte se till rättvisa, ingen ska skadas, den som skadar ska gripas om möjligt utan att skadas. Repressalier kommer senare via domstol, är den svenska modellen.

Har inte sagt att demonstranter inte får skadas. Demonstranter har dock skadats, minst 4 har blivit påkörda, personer har slagits ned vid gripande, vilket måste göras om man inte låter sig gripas fredligt.

Betydligt fler än 3 har skadats, men det är oväsentligt då de får skylla sig skälva.

Jag gick inte utanför dörren under påsken, bor 1 km. bort men ansåg jag inte gör någon nytta där.
Noterar att du återigen tar absurda exempel som "demonstranter har blivit påkörda" (nej, han tänkte stjäla en polisbil och de körde över honom) och att du fortfarande inte kommenterat de 100 skadade poliserna. Du bryr dig inte om dem, bara om demonstranterna.
Citera
2022-04-25, 17:09
Medlem
Citat:
Hon nämnde inget om demonstranter eller dess skador, inget om proportioner, och i detta fall kan man inte se till rättvisa, ingen ska skadas, den som skadar ska gripas om möjligt utan att skadas. Repressalier kommer senare via domstol, är den svenska modellen.

Har inte sagt att demonstranter inte får skadas. Demonstranter har dock skadats, minst 4 har blivit påkörda, personer har slagits ned vid gripande, vilket måste göras om man inte låter sig gripas fredligt.

Betydligt fler än 3 har skadats, men det är oväsentligt då de får skylla sig skälva.

Jag gick inte utanför dörren under påsken, bor 1 km. bort men ansåg jag inte gör någon nytta där.
Hur korkad och naiv får man bli...
gripas utan att skadas - fan tror du folket i Ukraina försöker undvika att skada ryssarna i kriget?
Krävs det att folk skadas för att upprätthålla demokratin - ja då får det ske.
Vänstern - det är ni som skapat problemet, förnekat det och nu vägrar ta tag i det med floskel om att allas lika värde och att "ingen ska skadas".
Senast redigerad av martinator 2022-04-25 kl. 17:11.
Citera
2022-04-25, 17:15
Medlem
Citat:
Noterar att du återigen tar absurda exempel som "demonstranter har blivit påkörda" (nej, han tänkte stjäla en polisbil och de körde över honom) och att du fortfarande inte kommenterat de 100 skadade poliserna. Du bryr dig inte om dem, bara om demonstranterna.
Vänstern har svårt att upprätthålla narrativet om de stackas hjärnkirurgerna som måste köra taxi...
Därav alla fullkomligt bisarra och världsfrånvända bortförklaringar.
Citera
2022-04-25, 17:18
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vänstern har svårt att upprätthålla narrativet om de stackas hjärnkirurgerna som måste köra taxi...
Därav alla fullkomligt bisarra och världsfrånvända bortförklaringar.
Jag kommer aldrig att få honom att erkänna att det inte är bra med 100 skadade poliser. Noterar att han tydligt anser det farligare om en 15-årig invandrare skadas än en polis eller EBT. En rätt fascinerade bild av indoktrinering.
Citera
2022-04-25, 17:20
Medlem
Citat:
Jag kommer aldrig att få honom att erkänna att det inte är bra med 100 skadade poliser. En rätt fascinerade bild av indoktrinering.
Det visar om inte annat hur fel samhället har hamnat när folk (i princip alla vänstermänniskor) vurmar mer för mördare och lister än för dem som ska upprätthålla demokratin och skydda oss från löseket.
Tycker polisen kan berörda fram Greider, Lindberg, Snecker, Sima mfl i första ledet nästa gång paludan eldar. Så får vi se sen hur mycket de har till övers för patrasket. Gissar att det kommer låta mer åt "ut med packet" efter det.
Citera
2022-04-25, 17:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej poliserna körde fort, möjligen för att demonstranter inte skulle ställa sig framför och blockera, de fick springa undan som galna, men jag klandrar inte polisen för det.

Någon eller om det var du hävdade att Ebba jämförde 100 poliser mot färre skadade kastare, men skadade kastare har inte redovisats, därför kan man inte göra den jämförelsen. Ebba gjorde inte den jämförelsen heller. Varför har inte 100 skjutits? Sade hon.

Om du vet kan de redovisa vad de över 100 skadade har för skador, allt från skrubbsår till PTSD.
Citera
2022-04-25, 17:26
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Nej poliserna körde fort, möjligen för att demonstranter inte skulle ställa sig framför och blockera, de fick springa undan som galna, men jag klandrar inte polisen för det.

Någon eller om det var du hävdade att Ebba jämförde 100 poliser mot färre skadade kastare, men skadade kastare har inte redovisats, därför kan man inte göra den jämförelsen. Ebba gjorde inte den jämförelsen heller. Varför har inte 100 skjutits? Sade hon.

Om du vet kan de redovisa vad de över 100 skadade har för skador, allt från skrubbsår till PTSD.
Poliser får köra fort?

Vad tycker du om en skadad polis?

Får polisen skjuta på en demonstrant som kasta stenar som kan döda?

Berätta varför demonstranter får skada poliser men poliser får inte skada demonstranter. Borde det inte vara exakt tvärtom? Inser du att din åsikt är mot hela det svenska samhällets uppbyggnad?

Jag tror faktiskt du stod där och kastade.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-25 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in