2022-04-25, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Den hittade kvinna ska vara av afghanskt ursprung: https://fagerstanyheter.com/2022/04/25/kvinnan-som-dumpades-i-gruvhalet-kan-vara-afghansk-flykting/

"Räddningsledaren bedömer att kvinnan inte hade överlevt natten nere i gruvhålet."

https://fagerstanyheter.com/2022/04/25/kvinnan-som-dumpades-i-gruvhalet-kan-vara-afghansk-flykting/

Rösten ska ha varit väldigt matt och svag, tunn.

Osannolik tur hon har haft.
I 20- 25 års åldern bedömdes hon vara.
Citera
2022-04-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Delar din uppfattning. Men detta att våldta, misshandla och slänga ner i ett gruvhål för att dö är i sammanhanget nytt. Tror att det är därför människor blir upprörda.
Ja, det är ju sympati med offret och att man sätter sig in i situationen. Det är absolut inget fel. Men ändå... Jag blir lite nyfiken bland resonemangen ibland
Citera
2022-04-25, 16:17
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”ett afghanskt språk”, vad fan är det?

Räddningsledare Nordström är tydligen ingen språkvetare.

Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Det är alltså kvinnans upplevelser som avgör vad som är "det vidrigaste jag varit med om" bland allmänheten? Snarare än uppsåt och faktiska gärningar? Missförstå mig som sagt inte, Jag är bara nyfiken på hur folk resonerar. Det "bunkerläkaren" gjorde mot sitt offer var högst sannolikt värre än mordet på Wilma då? Eller tex Lotta Rudholm? Och åter igen; Jag lägger ingen värdering vid andras åsikter. Jag vill bara höra dom. Om det generellt gäller fall där offret överlever? Artisten Einars kidnappning var värre än när han blev mördad en tid senare?
Om du säger att "det är det vidrigaste jag har varit med om" så är det subjektivt och ingen kan säga emot dig.
Citera
2022-04-25, 16:18
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallemedKorven
Ja, det är ju sympati med offret och att man sätter sig in i situationen. Det är absolut inget fel. Men ändå... Jag blir lite nyfiken bland resonemangen ibland
Inget fel i det ! Flashback utbildar oss alla med nya tankar och funderingar
Citera
2022-04-25, 16:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Tror nog att några av kroppens ben har gått av i 25 meters fall. Är själv sjuksköterska och sett hur illa skador ser ut när media skriver allvarliga skador, kritiska skador och livshotande skador. Att kastas mellan bergsväggar så har nog nyckelben, hand och fotleder fått stryk. Känns som hon kämpat som ett djur att kravla mot bergsväggar för att dämpa fallet. En riktigt tuff tjej, hoppas hon får ett bra liv utan posttraumatisk stress efter detta. Som en Amerikansk rysare av värsta sorten detta.

Självklart. Jag skrev det där när vi diskuterade, om det kunde vara så att gärningsmannen och kvinnan var något slags vänner, och klättrade ner tillsammans. Och sedan våldtog han henne och lämnade henne där, och tog med sig linorna upp.

Vi sa just det, för att det är osannolikt att en så svårt skadad person, som någon som ramlat 25 meter måste vara, skulle ha överlevt någon längre tid.
Citera
2022-04-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Den hittade kvinna ska vara av afghanskt ursprung: https://fagerstanyheter.com/2022/04/25/kvinnan-som-dumpades-i-gruvhalet-kan-vara-afghansk-flykting/
Den tidningen är ju bra.
Någon länkade även tidigare uppgifter från dom som jag saknade.

"Hon förstod dock inte varken svenska eller engelska och Nordström bedömning var att hon pratade ett afghanskt språk. När hon kom till behandling på Falu lasarett kunde hon berätta att hon utsatts för våldtäkt av en man som sedan knuffat ned henne i gruvhålet.

Räddningsledaren bedömer att kvinnan inte hade överlevt natten nere i gruvhålet."

Inte heller engelska kan hon.

Hon hade inte överlevt natten!
Tala om tur i helvetet!!!
Citera
2022-04-25, 16:21
Medlem
Varför har jag så himla svårt att tro på detta. Det låter löjligt att ifrågasätta en sån här händelse.

Men nej ”30+ från Afghanistan en kvinna (inte ens sett någon kvinna bara ”pojkar” och en man förmodligen inte svensktalande, tar en tripp till detta gruvhål. Vid Bjurfors infarten hmm a inte utan bil isf.

Båda asylsökande nu med bil och körkort 🤔🤔 vad som sker när dem kommer fram 🤷‍♂️
Hon åker i, 25 meter fritt fall 2.5ggr 10ans hopptorn.. alltså KOM IGEN vi måste vara realistiska och inse att de inte blir ”några” krosskador..

Varför någon håller på så här eller vad som ligger bakom den här potentiella F.F men skumt från start. Även asylsökande blir saknade
Citera
2022-04-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”ett afghanskt språk”, vad fan är det?

Räddningsledare Nordström är tydligen ingen språkvetare.

Nog få personer som inte är väldigt nära bekanta med ett språk som kan identifera det. Men har man hört en språkfamilj en del så kan man ändå höra att det förmodligen är ett språk från den språkfamiljen.

Afghanskt språk innebär gissningsvis just ett språk som talas i Afghanistan, finns omkring 40 stycken som talas där. Men mest troligt syftar det nog på specifikt pashto och dari som pratas av de flesta och tillhör samma språkfamilj.
Citera
2022-04-25, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tack för denna artikel.

”Räddningsledaren bedömer att kvinnan inte hade överlevt natten nere i gruvhålet.”
Såhär står det på brottsplats sthlm insta
Citat:
brottsplats_stockholms profilbild
brottsplats_stockholm
En kvinna från området som beviljats asyl vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl.Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta. Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig om att kvinnan va död.

Nu sitter mannen som enligt uppgifterna är från Afghanistan anhållen.Enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten är han misstänkt för våldtäkt och mordförsök
https://www.instagram.com/p/CcxghznMtjNTmgFCJkX6A9pjivMrNzjg0byjZg0/
Citera
2022-04-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Om du säger att "det är det vidrigaste jag har varit med om" så är det subjektivt och ingen kan säga emot dig.
Sant. Kan inte argumentera mot det.
Citera
2022-04-25, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Newminority
Varför har jag så himla svårt att tro på detta. Det låter löjligt att ifrågasätta en sån här händelse.

Men nej ”30+ från Afghanistan en kvinna (inte ens sett någon kvinna bara ”pojkar” och en man förmodligen inte svensktalande, tar en tripp till detta gruvhål. Vid Bjurfors infarten hmm a inte utan bil isf.

Båda asylsökande nu med bil och körkort 🤔🤔 vad som sker när dem kommer fram 🤷‍♂️
Hon åker i, 25 meter fritt fall 2.5ggr 10ans hopptorn.. alltså KOM IGEN vi måste vara realistiska och inse att de inte blir ”några” krosskador..

Varför någon håller på så här eller vad som ligger bakom den här potentiella F.F men skumt från start. Även asylsökande blir saknade

Var nånstans står det att hon är asylsökande? Hon kan ju ha uppehållstillstånd och snubben ville gifta till sig sitt tillstånd genom henne.
Citera
2022-04-25, 16:28
Medlem
Evil-Berts avatar
Jag fick berättat för mig att han hade kastat ner stora stenar när han kommit tillbaka och insett att hon fortfarande levde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in