2022-04-25, 15:33
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vem skall skjuta dem i nacken? Dessutom om man är väldigt rädd för att flyga kanske man bara släpper sina bomber på närmsta hus som saknar betydelse för att få flyga hem igen.

Nackskott är en beprövad rysk metod, så ryssen då. Och visst kan de bomba fel men de måste nog in över Ukraina i alla fall, annars blir det nog nackskott ändå.
Citera
2022-04-25, 15:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryska FSB har sprängt en neonazistisk terrorcell i Ryssland som planerade att mörda journalisten Solovyov:

https://t.me/intelslava/26730
Ja snacka om att ha problem med nazister. Dags att avnazifiera Ryssland....
Citera
2022-04-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Både oljedepåerna ligger i anslutning till militära baser med fordon och annat militärt materiell.

Smart av ukraina om de ligger bakom. Det kan t.o.m röra sig om två moderniserade Tochka- missiler, avfyrade nära den ukrainsk-ryska gränsen. Då kan inte heller ryssarna medge något, då de förstärkt sitt luftförsvar nära gränsen.

Slava Ukraini!
Tack för din kommentar, du verkar vara insatt, därför denna nya fråga. Vilka räckvidder gäller för raketartilleri dels typ Grad, och dels det med längre räckvidd?
Citera
2022-04-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Nej det var bara tramsargument från din sida.
Att starta krig pga nazister och ev drogmissbrukare i landet man anfaller och är ju bara löjligt, hur kan du ens kläcka ur dig det som ett giltigt skäl?
Ryssarna borde väl börja med att ta hand om sina egna nazister och alkoholister isf.
jag förstår inte varför de använder sig av dessa argument för invasion? Vill de att hela världen skall anse dem ( ryssarna ) helt från vettet?
Citera
2022-04-25, 15:35
Medlem
Citat:
Jag pratar ibland i tråden om "judeonazister", vilket jag använt som beteckning för de neonazister som betalas och styrs i Ukraina av judiska oligarker (typ Azov, Aidar, Högra Sektorn etc). Här kan vi dock se att ordet egentligen är mer exakt än så. På bilden syns en tvättäkta judeonazist, i en och samma person, med hakkorstatuering och kalott beende vid klagomuren i Jerusalem:

https://twitter.com/abunin/status/1518542751041789953

Det här är de krafter den ryska armén är satt att stoppa från att genomföra sitt efterlängtade folkmord på ryssar i Ukraina.

Det har aldrig varit tal om något folkmord på ryssar. Det har varit en konflikt mellan Ukraina och ryska separatister med stöd av Putin i en del av Donbass. Konflikten är skapad av Putin för att få en anledning att invadera Ukraina. Men innan Putin satte sina planer i verket 2014 så pågick inga förföljelser av ryssar.
Citera
2022-04-25, 15:36
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Jag pratar ibland i tråden om "judeonazister", vilket jag använt som beteckning för de neonazister som betalas och styrs i Ukraina av judiska oligarker (typ Azov, Aidar, Högra Sektorn etc). Här kan vi dock se att ordet egentligen är mer exakt än så. På bilden syns en tvättäkta judeonazist, i en och samma person, med hakkorstatuering och kippa beende vid klagomuren i Jerusalem:

Det här är de krafter den ryska armén satt in för att genomföra sitt efterlängtade folkmord i Ukraina.

Ursäkta, rättade din sista mening lite eftersom du skrivit fel. Du behöver inte tacka mig.
Citera
2022-04-25, 15:39
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det börjar bli ett pinsamt mönster mellan rysstrollen, covidförnekarna och palestinavännerna på Flashback nu.
Ja det som är lite kul är ju att antivaxxarna som tidigare ylade om censur och fantiserade om att folk spärrades in, facsism och annan ofrihet, nu tycker det är helt ok i Ryssland med riktig censur, fängslande av oliktänkande personer, politiker och journalister. 15 års fängelse för att kalla det som sker för krig mm.

Allt detta är nu tydligen helt ok för dessa foliehattar
Citera
2022-04-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De tog över den i helgen om jag inte missminner mig. Känns som de hårdaste striderna pågår här just nu. Misslyckas ryssen här är det en stark indikation på att något inte står rätt till. Men än så länge känns det som att de har initiativet. Lite oroväckande för deras del är dock att de har vissa problem att hålla stånd vid Kharkiv. Risken finns att Ukrainarna lyckas ta sig nordost och skära av några viktiga logistiska punkter. Detta skulle isf påverka leveranser till Izum området. Vi kan egentligen bara spekulera men framtiden är fortfarande oviss, om än fördel Ryssland iom deras initiativ med truppavancemang.
Har det synts några T80 eller T90 på slagfälten än?
Citera
2022-04-25, 15:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag pratar ibland i tråden om "judeonazister", vilket jag använt som beteckning för de neonazister som betalas och styrs i Ukraina av judiska oligarker (typ Azov, Aidar, Högra Sektorn etc). Här kan vi dock se att ordet egentligen är mer exakt än så. På bilden syns en tvättäkta judeonazist, i en och samma person, med hakkorstatuering och kippa beende vid klagomuren i Jerusalem:

Det här är de krafter den ryska armén är satt att stoppa från att genomföra sitt efterlängtade folkmord på ryssar i Ukraina.

Finns inga bevis för detta påhittade folkmord. Rysk information har ingen trovärdighet. Länka lite till Human Rights Watch, Amnesty eller något så går det att ha en diskussion.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:

Ha ha ha judeonazist!
Ni foliehattar är bara för mycket!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De tog över den i helgen om jag inte missminner mig. Känns som de hårdaste striderna pågår här just nu. Misslyckas ryssen här är det en stark indikation på att något inte står rätt till. Men än så länge känns det som att de har initiativet. Lite oroväckande för deras del är dock att de har vissa problem att hålla stånd vid Kharkiv. Risken finns att Ukrainarna lyckas ta sig nordost och skära av några viktiga logistiska punkter. Detta skulle isf påverka leveranser till Izum området. Vi kan egentligen bara spekulera men framtiden är fortfarande oviss, om än fördel Ryssland iom deras initiativ med truppavancemang.
Ja, ukrainska armén försöker ständigt göra attacker och framryckningar mot ryssarna i områdena du beskriver för att skära av och störa de ryska transporterna. Nu i helgen såg jag t.o.m. att de hade försökt sig på ett regelrätt markanfall in i själva Ryssland norr om Kharkov nånstans. Det gick inte så bra, av döma av bilderna jag sett efteråt.
Citera
2022-04-25, 15:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu har ryssarna fått ett helt motoriserat regemente "likviderat" vid Severedonetsk

Det här går så jävla dåligt att man nästan tycker synd om Putin.Läste hela hans tal igår dagen innan invasionen för att kunna svara trollet Zelensky och det var riktigt gripande.Sen blev det våldtäkt av femåringar som sedan torteras och mördades framför sina mödrar som släpptes fria så dissonansen är rätt stor och nu är ryssarna paria för hundra år framöver.

Var har du hört det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in