2022-04-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Och även Ukraina har länge ansetts som en skurkstat.
Inte utanför Moskva. Länder med en demokratiskt vald ledning som Ukraina, brukar inte ses som skurkstater.

Det räcker med en skådis som president för att knäcka ryssen vad det verkar, först Reagan och nu Zelensky.
Citera
2022-04-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Följt avtal, respekterat ryska ukrainares rättigheter, gjort sig av med nazisterna, slutit fred i östra Ukraina, fått president Z att sluta nyttja droger?

Jag kan hålla med om att Azovs naziprofil var väldigt onödig. Men ryssarna i Ukraina har inte varit särskilt illa behandlade.
I själva verket så började hela inbördeskriget i samband med övertagandet av Krim. En destabilisering har säkert varit ett mål redan från början. Man hjälpte några separatister i Östra Ukraina och försåg dem med vapen. Ryssland har varit väldigt sugna på att ta Ukraina långt innan Yanukovtj föll. Jag skulle snarast säga att det har varit Putins mål nästan sedan han kom till makten att införliva Ukraina med Ryssland. Sedan har man fört ett hybridkrig mot Ukraina för att nå det målet.
Man skapar hela tiden olika anledningar för att gå in. Men de skäl du anger räcker i vilket fall inte för att motivera ett storkrig.
Citera
2022-04-25, 14:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nu börjar sanningen komma fram vad ryska armen håller på med.
Från the guardian. Att ge sig på obeväpnade civila är så vidrigt att jag saknar ord. Jag hoppas dessa människor hittas och blir torterade till döds. De förtjänar inget annat.

Ryssland kommer att vara paria i årtionden, det går inte att skylla bara på Putin utan hela makteliten i Ryssland måste straffas innan vi lyfter en enda sanktion mot det ruttna landet. Alla krigsförbrytare skall dömas och fängslas utanför Ryssland. De måste lämna ut sina egna soldater till krigsförbrytartribunalen i Haag.
Citera
2022-04-25, 14:56
Medlem
Citat:
Vad fånig du är! Ukraina har inte betett sig som ett offer innnan kriget! Snarare tvärtom m
Kan du inte ta bladet från munnen, o sluta sprida lögner som lavrov? 1, hur motiverar du Rysslands invasion? O gärna inget trams om att de är nazister, o inget trams om att Zelensky är narkoman,
Citera
2022-04-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ditt inlägg har fortfarande inget med verkligheten att göra,
Det är klart att det inlägget var relevant. Att du som pro-ukrainazi inte tycker det är inte direkt oväntat...
Citera
2022-04-25, 14:57
Medlem
Citat:
Eller kanske mer jämförbart när Bush som fd CIA chef blev president i USA..
Att Bush den äldre var CIA chef i 1 år vet jag inte om det påverkade honom nämnvärt. Han var ambassadör i Kina i 2 år, så det måste i sådana fall ha påverkat honom dubbelt så mycket.
Citera
2022-04-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Kan du inte ta bladet från munnen, o sluta sprida lögner som lavrov? 1, hur motiverar du Rysslands invasion? O gärna inget trams om att de är nazister, o inget trams om att Zelensky är narkoman,
Tyvärr är inget av det du försöker avfärda trams! Jag tycker inte invasionen var en bra ide öht. Men jag kan förstå varför den blev av. Ukrainarna pissade ju på ryssarna.
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-04-25 kl. 15:04.
Citera
2022-04-25, 14:59
Medlem
Här plockar de isär en rysk drönare. Känns väldigt billig och enkelt utförd. Som kamera har man tom en vanlig spegelreflexkamera från Canon och då en av deras budgetmodeller.

https://youtu.be/1sPKSMeonxg
Citera
2022-04-25, 15:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
De går du igång på va?? Reser den sig lite?
Min poäng var att det nog är svårt att avvisa de bilderna som "rysk propaganda" vilket den här korkade "käll"-kärringen ville göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Inför Anthony Blinkens besök i Kiev säger en amerikansk UD-tjänsteman till BBC att "vad vi ser är att Ukraina vinner, de kommer att vinna det här". Bullshit, Ukraina är inte i närheten av att vinna eller vända det här kriget.

Snacka om att ta ut segern långt i förskott.

https://tinyurl.com/5bd9ccbe

USA:s prognoser om kriget, nästan 100%. Ryssarnas sagor om militär specialoperation, så nära 0% man kan komma.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Det är klart att det inlägget var relevant. Att du som pro-ukrainazi inte tycker det är inte direkt oväntat...

Nej det var bara tramsargument från din sida.
Att starta krig pga nazister och ev drogmissbrukare i landet man anfaller och är ju bara löjligt, hur kan du ens kläcka ur dig det som ett giltigt skäl?
Ryssarna borde väl börja med att ta hand om sina egna nazister och alkoholister isf.
Citera
2022-04-25, 15:02
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Om Ukraina bara hade hukat och sugit lite Putinkuk, då hade ju hela den här "pinsamma situationen" kunnat undvikas, eller hur? Fuck off.

Lite blir ju ofta hela och sedan är det kört. Då kommer hela kittet med fångläger, oligarker som stjäl och en tröstlös tillvaro med vodka och rödbetssoppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in