2022-04-25, 13:28
Medlem
Svårt att tänka mig asylanter. Inte fan hittar dom till ett gammalt avsides gruvhål. Det måste vara en förövare med ett rejält kriminellt förflutet som dessutom har lokalkännedom.

Finns nog inte så många förövare att välja på.

Tippar på en thailändska i gruvhålet som offer.

Något som har gått snett efter import.
Citera
2022-04-25, 13:29
Medlem
StigHelmutts avatar
våldtäkt + mordförsök = kan bara vara en ytterst kvinnohatare
- känner tjusning (våldtäkt) men ändå hat (kvinnorförakt, mordförsök)
känns som jag kan gissa mig till gärningsmannaprofilen men då blir jag kallad ......mofob
Citera
2022-04-25, 13:34
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Svårt att tänka mig asylanter. Inte fan hittar dom till ett gammalt avsides gruvhål. Det måste vara en förövare med ett rejält kriminellt förflutet som dessutom har lokalkännedom.

Finns nog inte så många förövare att välja på.

Tippar på en thailändska i gruvhålet som offer.

Något som har gått snett efter import.

"hittar till"
Tror du han bestämt innan att ett gruvhål får det bli, annars får det vara??
Han kanske råkade se gruvhålet när han var ute på andra äventyr, såg möjligheterna och låg på lur ifall nån motionär passarade?
Citera
2022-04-25, 13:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
"hittar till"
Tror du han bestämt innan att ett gruvhål får det bli, annars får det vara??

I ärlighetens namn är det ju ingen som sagt så. Men ja, jag tror nog det var ett medvetet beslut redan innan att han skulle dumpa henne där.

Hade det inte funnits gamla gruvhål i trakten så skulle han försökt göra sig av med henne på annat sätt.

Alltså inte att GM i samband med brottet kom på idén att dumpa henne där.
Citera
2022-04-25, 13:56
Medlem
Låter så djävulskt att först våldta kvinnan och sedan slänga ner henne i ett gruvhål. 25 meter djupt låter ju som att han var ganska övertygad om att hon skulle dö där.

Att kvinnan ännu lever och att polisen så snabbt anhållit en misstänkt för dådet gör det väl ganska klart att kvinnan och mannen känner varandra.

Jag tror båda är svenskar med tanke på området som kräver lokalkännedom samt förfarandet givetvis.

Domen borde bli livstid för mannen med tanke på hur utstuderat han agerat. Det enda som förvånar mig är att han inte slog ihjäl henne innan han kastade ner henne i gruvhålet.
Citera
2022-04-25, 13:58
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Tror det var brottsplats som gick ut med det på Instagram, dessa har polisradio och kan ha plockat upp det därifrån, har för mig det var brottsplats Stockholm som skrev detta.

Hittade, stående i detta inlägg, https://www.instagram.com/tv/CctEd5jPeX0a4y0OZk_-0PSifdQ1IF0plP74tw0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Det var också någon som skrev här i tråden att de hört det från en polis, hur osannolikt det än låter
Citera
2022-04-25, 13:59
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Låter så djävulskt att först våldta kvinnan och sedan slänga ner henne i ett gruvhål. 25 meter djupt låter ju som att han var ganska övertygad om att hon skulle dö där.

Att kvinnan ännu lever och att polisen så snabbt anhållit en misstänkt för dådet gör det väl ganska klart att kvinnan och mannen känner varandra.

Jag tror båda är svenskar med tanke på området som kräver lokalkännedom samt förfarandet givetvis.

Domen borde bli livstid för mannen med tanke på hur utstuderat han agerat. Det enda som förvånar mig är att han inte slog ihjäl henne innan han kastade ner henne i gruvhålet.
Det var någon högre makt som ville annorlunda.
Citera
2022-04-25, 14:04
Medlem
antoneriks avatar
Otroligt att hon överlevde, att hon inte dog av fallet, eller ännu värre av törst och svält. Fegt sätt att döda någon på. Hur stora är oddsen att någon hör dig på 25 meters djup i ett gruvområde som måste vara avspärrat för allmänheten? Hur stor är chansen att någon hittar kroppen? GM fick nog en chock när han hörde att hon klarade sig.
Citera
2022-04-25, 14:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Tror det var brottsplats som gick ut med det på Instagram, dessa har polisradio och kan ha plockat upp det därifrån, har för mig det var brottsplats Stockholm som skrev detta.

Hittade, stående i detta inlägg, https://www.instagram.com/tv/CctEd5jPeX0a4y0OZk_-0PSifdQ1IF0plP74tw0/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Helt orimligt, av flera skäl.
Citera
2022-04-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTK
Såg att det finns ett HVB hem i Norberg för unga flickor. Fänriken HVB som drivs av Humana.

"Fänriken tar emot flickor som befinner sig i olämpliga miljöer, begått enstaka brott, provat att ta droger eller som har ett socialt nedbrytande beteende. Det socialt nedbrytande beteendet kan visa sig i att ungdomen har svårigheter i skolan, utvecklat ett självskadebeteende, ångest, nedstämdhet, isolering, svårigheter med ilska eller impulskontroll, konfliktfyllda relationer och andra former av riskbeteenden."

Kanske man antog att flickan var på rymmen och därför inte efterlyst henne på missing people? Hon kan ha följt med vilken EPA-dåre som helst från byn till gruvhålet. Dock bara ren spekulation.

Jag har svårt att tro att det rör sig om asylsökande just för att det verkar krävas en hel del lokalkännedom för att hitta till platsen.

https://www.humana.se/individ-och-familj/sok-placering/fanriken-hvb/

Intressant att du nämner H

Svar: Tror det finns ett par HVB dem är mixade.
Citera
2022-04-25, 14:13
Medlem
Från Brottsplats Sthlm Facebook

Citat:
En kvinna från området vägrade gifta sig med den misstänkta gärningsmannen från området som inte beviljats asyl.Så han våldtog henne och kasta ner henne i gruvhålet mellan Norberg och Avesta. Enligt flera oberoende uppgiftslämnare kom han även tillbaka till platsen flera gånger och skulle försäkra sig att kvinnan va död.

Nu sitter mannen fram Afghanistan anhållen enligt ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten för våldtäkt och mordförsök.

https://www.facebook.com/204911496812494/posts/1004414730195496/?d=n
Citera
2022-04-25, 14:15
Medlem
Soterns avatar
Lämpligt straff vore att slänga ner gubbjäveln i hålet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in