2022-04-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
kanske få till ett boende inriktat för diagnoser då samt genom det även få till jobb på dagligverksamhet eller liknande.
Ja låter ju bra men hur kommer hon dit , allt som ska göras , ska hon göra själv då hon är vuxen men kan inte göra nåt själv …
Citera
2022-04-25, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du kanske inser att det här är fel forum för att be om tips av det här slaget. Tycker seriöst att du ska vända dig till människor med kompetens på området. Allt annat blir bara löjligt.

Verkar inte som någon i detta land sitter på kompetens på detta område , och absolut inte du .. varför ens svara ..
Citera
2022-04-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Ni låter som white thrash hela bunten, kan tänka mig att du inte är världens bästa förebild för din dotter heller om du är sjukpensionär. Kvinnor som sjukpensionerar sig brukar oftast betyda en sak: alkoholist och pillerknaprare som intalat sig själv och vården att man är helt oförmögen att arbeta och istället tänker leva på bidrag livet ut och fortsätta knapra piller hemma i lägenheten.

Du är välkommen hem till mej och se hur vi har det .

Om du visste baksidan så hade du nog inte skrivit så föredömligt som du gjorde .
Att dra alla över en kam är inte snällt .

Finns dom som inte vill sitta hemma men har inget val , det finns dom som gör rätt för sej trots trauma bakom sej .
Citera
2022-04-25, 12:38
Medlem
Mrcool911s avatar
Hjälp henne att ladda ner tinder (eftersom hon säkert är oförmögen att ladda ner det själv) och få henne att flytta in hos honom så snabbt som möjligt för att lägga över problemen på den kommande pojkvännen!
Citera
2022-04-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Hjälp henne att ladda ner tinder (eftersom hon säkert är oförmögen att ladda ner det själv) och få henne att flytta in hos honom så snabbt som möjligt för att lägga över problemen på den kommande pojkvännen!

Tro mej att jag har försökt det med men hon vill inte ha nån kille
Och hon har bott med flera förut och levt på dom , så det är testat
Citera
2022-04-25, 12:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tror du antagligen får be henne flytta ut (som en order, inte en förfrågan) ocj säga att det inte funkar längre och stå på dig, trots att det kommer kännas hemskt att slänga ut sitt eget barn. Alternativet är att lära dig leva med det.

Efter 18 års ålder/gymnasiet har du ingen försörjningsplikt.

Blev själv utslängd när jag var 20, såhär i efterhand hyser jag ingen agg mot mina föräldrar utan är tacksam för att dom tvingade mig att ta ansvar så jag växte upp och kunde börja leva på riktigt.
Citera
2022-04-25, 12:41
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Verkar inte som någon i detta land sitter på kompetens på detta område , och absolut inte du .. varför ens svara ..
Då är vi två som saknar kompetens, eller hur. Varför ge sig in i det här för när man inte har en aning. För flickans skull, sök rätt på någon som kan det här istället.
Citera
2022-04-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evelines75
Hej
Jag och min man bor i en 2:a på 64 kvadrat men för 1,5 år sen så tvingades min dotter att flytta in hos oss pga mögel i hennes lgh ( en annan historia ) .
Hon har ett förflutet liv med droger och alkohol , hon har även diagnos på adhd .
Hon hade en egen lgh utan inkomst och tiggde pengar till hyran av kompisar
Hon har inte jobbat på 5 år så det hon lever på nu är det hon får av kompisar eller på mej och min man .
Jag hjälpte henne så hon fick boendestöd men det struntar hon med i , hon ska få en godeman men för det måste hon ta sej till läkarbesöket som tingsrätten bokat åt henne men även det struntar hon i .
Jag är hemma som sjukpensionär så har inte så mkt ork till att ta hand om henne och hemmet .

Så att köra henne till diverse saker funkar inte jämt och nu har vi heller ingen bil hemma då mannen jobbar på dagarna .
Buss finns men att få henne att åka med den är hopplöst .

Hon har problem med att sköta sej själv , allt går i perioder , ibland är hon vaken flera dagar i sträck så det påverkar både mej och min man .
Hon sover i köket utan dörr i en vånings säng .
Vi har ett sovrum men inget privat liv direkt då det är så lyhört här .

Jag vet inte vad jag ska ta mej till längre , har googlat allt om hjälp men hon hamnar mellan stolarna men då tänkte jag att ni kanske kan hjälpa med tips .
Kasta ut henne har jag allt tänkt men hon har inga vänner mer än data vänner .

Vi orkar inte bo så här länge

Hoppas på hjälp

Låter som ni har misslyckats med erat jobb som föräldrar dvs att förbereda er dotter för vuxenlivet så nu får ni helt enkelt leva med det misstaget.

Är det så att ni faktiskt har förberett henne kan du med gott samvete sluta ge henne pengar och be henne flytta ut.
Citera
2022-04-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Då är vi två som saknar kompetens, eller hur. Varför ge sig in i det här för när man inte har en aning. För flickans skull, sök rätt på någon som kan det här istället.

Meeen det är ju det jag gör … suck
Testar alla vägar jag kan för att få hjälp … nästa steg blir familjeliv , har ju redan ringt , mailat och fan och hans moster ….
Citera
2022-04-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Låter som ni har misslyckats med erat jobb som föräldrar dvs att förbereda er dotter för vuxenlivet så nu får ni helt enkelt leva med det misstaget.

Är det så att ni faktiskt har förberett henne kan du med gott samvete sluta ge henne pengar och be henne flytta ut.

Ja förmodligen har jag misslyckats, fick barn tidigt och pappan drog så fostrat dom själva , en blev som han skulle , med barn hus och fin bil, så nåt har jag gjort med henne helt klart .
Citera
2022-04-25, 12:53
Bannlyst
27 år och förväntas bli skjutsad överallt? Passar inte bussen får hon väl gå.

Jobbig sits, men ställ krav för guds skull, om hon inte stilar sig nu kan det bli ännu svårare sen. Pressa henne och ligg på om att hon ska göra något. Motprestationer.
Citera
2022-04-25, 12:53
Medlem
Nykulas avatar
En jobbig situation för alla involverade låter det som.

Men någonstans är det dags för er att klippa navelsträngen, får hon hjälp med allt hela tiden har hon ingen motivation att göra saker själv. Försök få henne på det där läkarbesöket så hon får professionell hjälp och sedan ska hon ha verktygen för att stå på egna ben och senare flytta. ADHD kan göra det svårt för personer att komma igång och göra vardagliga sysslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in