2022-04-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Som någon innan sa, bajspray rakt i ansiktet! Glitterbomber, äggkastning och även hundskit om man har möjlighet! Eller varför inte rentav stenar, polisen verkar ju inte bry sig om stenkastning längre.
Tycker inte handgripligheter känns varken rätt eller effektivt. Kommer vara svårt att veta vart de dyker upp och oskyldiga kan drabbas. Mycket större effekt då att ta på sig typ koordinatorrollen och skicka bilarna åt helvete.
Citera
2022-04-24, 22:33
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Tycker inte handgripligheter känns varken rätt eller effektivt. Kommer vara svårt att veta vart de dyker upp och oskyldiga kan drabbas. Mycket större effekt då att ta på sig typ koordinatorrollen och skicka bilarna åt helvete.

Bilarna? Vilka bilar?
Citera
2022-04-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Bilarna? Vilka bilar?
I länkarna jag postade sökte de en transportkoordinator som skulle koordinera de bilar de kommer använda för transport av deltagarna. Ja, det är ironiskt att de ska använda bilar i sin aktion för att stoppa andras bilar.
Citera
2022-04-24, 23:08
Medlem
retardators avatar
Citat:
I länkarna jag postade sökte de en transportkoordinator som skulle koordinera de bilar de kommer använda för transport av deltagarna. Ja, det är ironiskt att de ska använda bilar i sin aktion för att stoppa andras bilar.

Ja, om inte det räcker för att ogiltigförklara deras agenda och faktisk terroriststämpla såväl
aktionen som organisationen så är det skamligt.
Citera
2022-04-24, 23:52
Medlem
Jag såg en gammal volvo 740 för ett tag sedan där man hade svetsat fast en I-balk där kofångaren brukar sitta... en sån hade vart lämplig för precis sånt här.
Citera
2022-04-25, 03:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag delar verkligen bilden att klimatkrisen är ett stort jävla problem, men att rakt av sabotera för folk i deras vardag på det här sättet tycker jag är helt fel.
Det tycker många, även jag. Men det är enda sättet för terrorister att visa sig - påverka alla, även den lilla människan. En äkta terrorist struntar fullständigt i vem som påverkas av vad, bara budskapet går fram. I deras värld måste även ärkefattiga människor visa sin ståndpunkt.
Citat:
Så, vad kan man göra för att motverka deras aktion? Mitt förslag är att låtsas delta och sen bara inte göra de tilldelade uppgifterna.
Intet. Såtillvida du inte har en djup agent på ledarnivå finns det inget att göra. Dessa aktioner kommer alltid kunna genomföras tack vare sociala medier och Miljöpartet.
Citat:
De har t.ex. en telegramkanal (http://t.me/fossilupproret ) där de söker folk, nu senast en transportkoordinator. Varför kan inte några flashbackare söka, skriva upp sig och sen kaosa deras logistik som de vill kaosa andras logistik? Smid medans järnet är varmt!
Doesn't work that way. Ingen tar sig in i dessa (än så länge) små grupper och förgör galenskapen. Det är, tyvärr, större än så.
Citera
2022-04-25, 05:37
Medlem
Om någon "missar" att bromsa när vägen blockeras kan det nog lösa sig.
Citera
2022-04-25, 06:10
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
I veckan som kommer ska Extinction Rebellion göra livet surt för alla Stockholmare genom att sabotera trafiken veckan igenom. Jag delar verkligen bilden att klimatkrisen är ett stort jävla problem, men att rakt av sabotera för folk i deras vardag på det här sättet tycker jag är helt fel.

Så, vad kan man göra

Problemet är trafiken, inte att trafiken hindras. Så det du kan göra är att förändra dina levnadsvanor och sluta sitta och vräka ut avgaser i någon stad varje dag och börja jobba hemifrån istället. Då slipper du det upplevda problemet med att trafiken hindras, och bidrar till att lösa det riktiga problemet, nämligen att klimatet håller på att kollapsa.
Citera
2022-04-25, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Problemet är trafiken, inte att trafiken hindras. Så det du kan göra är att förändra dina levnadsvanor och sluta sitta och vräka ut avgaser i någon stad varje dag och börja jobba hemifrån istället. Då slipper du det upplevda problemet med att trafiken hindras, och bidrar till att lösa det riktiga problemet, nämligen att klimatet håller på att kollapsa.

Jr bakar du bröd på distans? Hur monterar du fönster på distans? Hur bygger du hus på distans? Etc etc etc etc.

Djävla mupp.
Citera
2022-04-25, 06:30
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Jr bakar du bröd på distans? Hur monterar du fönster på distans? Hur bygger du hus på distans? Etc etc etc etc.

Djävla mupp.

Alla dessa karlar som sitter ensamma i sina bullrande SUV:ar är inte bagare. Det finns många som påstår att dom ”måste” in till kontoret.

Problemet är trafiken och att vi människor som de slavar under kapitalismen som vi är, har normaliserat ett liv som går ut på att i timmar flänga i bilar fram och tillbaka för att jaga pengar vilket skapar stora problem för människor, djur, insekter och ekosystemet. ”Folks vardag” är problemet. Inte att ”folks vardag” förstörs. Men ”folk” tänker inte på det här. Folk förstår inte att det finns ett alternativ.

Jag hoppas trafiken i den där staden som dom skulle sätta sig i blir riktigt överjävlig så att någon iallafall ifrågasätter sitt livsval. För det enklaste sättet att undvika trafikkaos, oavsett hur den uppstår, är att helt enkelt inte sätta sig i bilen.
Senast redigerad av Mordormodem 2022-04-25 kl. 06:35.
Citera
2022-04-25, 06:36
Medlem
Citat:
I veckan som kommer ska Extinction Rebellion göra livet surt för alla Stockholmare genom att sabotera trafiken veckan igenom. Jag delar verkligen bilden att klimatkrisen är ett stort jävla problem, men att rakt av sabotera för folk i deras vardag på det här sättet tycker jag är helt fel.

Så, vad kan man göra för att motverka deras aktion? Mitt förslag är att låtsas delta och sen bara inte göra de tilldelade uppgifterna.

De har t.ex. en telegramkanal (http://t.me/fossilupproret ) där de söker folk, nu senast en transportkoordinator. Varför kan inte några flashbackare söka, skriva upp sig och sen kaosa deras logistik som de vill kaosa andras logistik? Smid medans järnet är varmt!

Mer info om deras aktion finns på https://extinctionrebellion.se/pa-gang/fossilupproret/
Slå dom sönder och samman. Verkligen mörda detta helvetes avskum
Citera
2022-04-25, 06:44
Medlem
Putintins avatar
Jag hörde i en pod att det ändrats någon lag eller liknande så att detta klassas som sabotage. Som har minst 6 månaders fängelse som straff, vilket medför att det går att göra envaragripande.

Något åt det hållet var det dom pratade om, hade nyligen börjat gälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in