2022-04-25, 01:20
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Gått utmärkt för ukrainsk soldater i Mariupol man håller fortfarande staden och de ryska invasiva våldtäktshären har reducerats från 14000 -> 4000K+ på 61 dagar rätt bra resultat endå håller du inte med
Källa på det?
Citera
2022-04-25, 01:20
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Låt mig påminna dig om följande moderatorsmeddelande:

Du har fortfarande inte bemött mina inlägg i sak. Till dess att du gör det kommer jag inte att svara på några fler inlägg från din sida.
Ja?

Så hur förklarar du att du 27/2 slog fast att Ukraina kommer att segra, medan du nu efter 2 månader av uppenbara Ukrainska framgångar och miljarder $ med vapenleveranser slår fast att ”alla förstår att Ukraina kommer att förlora”?

Och hur var det med Ukraina vars folk du tidigare ansåg försvara sitt hemland, medan du nu anser att ”Kramatorsk är nästa stad att befrias”? (av Ryssland, således) Vilket är det?

Eller den där Putin, den 27/2 ansåg du att han var en ”idiot”, ett ”hot mot Ryssland” och att kriget var hans och Rysslands fel. Nu är det i stället Putin som värnar om Ryssland och det ryska folket.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Ganska många olika åsikter i ett och samma huvud tänker jag. Snurrar du en kompassnål varje månad och går dit den pekar?
Citera
2022-04-25, 01:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Såg en video på youtube där det sades att Kadyrovs snubbar sköt tre ryssar som vägrade att kriga. Har ju ingen aning om sanningshalten på det. Skall ju sedan sägas om det är sant.., så kan det bli en spännande framtid. För jag har svårt att se att ryssar vid fronten kommer att se på sådant med blida ögon..
Betydligt mer sannolikt än att de slåss emot "nazister" i Mariupol och man kan ju dra historiska paralleller till hur man använde kosacker.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna ska bärga saker från den sjunkna Moskva. Dom har åkt dit med ett skepp byggt 1913 det säger lite om hur efterblivet Ryssland är.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1518269565293285378?t=a1oPtuJ9zFWvc72qW1zDkw&s=19
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Bättre än för de där i alla fall.
Vi kanske får se hur länge inringade ryska soldater håller snart i det här kriget.
Eftersom att det inte längre finns några ukrainska soldater i Mariupol utanför Azovstal ser det inte ut att ha gått så bra för dem. I din alternativa verklighet tycks dock Azovbataljonen, högra sektorn och dina andra nazistidoler tåga in mot Moskva i detta nu.
Citera
2022-04-25, 01:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Såg precis denna på Reddit, finns här något lågbegåvat rysstroll som fortfarande hävdar att Putlers orcher inte bombar sönder Ukrainas städer?

Taget från kyrkan där, med utsikt över stålverket.

https://www.google.se/maps/place/Church+of+the+Intercession+of+the+Mother+of+God/@47.0952777,37.5593454,4698m/data=!3m1!1e3!4m7!3m6!1s0x40e6e4659d437159:0xd7e12 be54385fbc4!8m2!3d47.0980559!4d37.548083!9m1!1b1
Citera
2022-04-25, 01:26
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det spelar ingen roll. Ryssland har inget existensberättigande då de bara är en sorts sekunda ukrainare.

Vad Putin säger betyder inget och har inget värde annat än som en form av modern satir över hur diktatorer brukar vara.
Med tanke på hur mycket media i väst verkar analysera Putins minsta rörelse är du nog ganska ensam om åsikten att "vad Putin säger betyder inget".
Citera
Medlem
Citat:
Ryska soldater i gemen våldtar inte femåriga flickor. Att någon enstaka soldat kan ha gjort det är förstås vidrigt och jag hoppas att han straffas hårt. Om du tycker att det är ett casus belli till att utrota det ryska folket är det nog du som är störd.

Så du anser att Ryssland har rätt i sak här när dom utplånar Ukraina men hag är störd, nu har jag nog inte ens sagt att jag vill utrota det ryska folket men en rejäl jävla istid förtjänar dom som kastar dom tillbaka till 1917.
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Eftersom att det inte längre finns några ukrainska soldater i Mariupol utanför Azovstal ser det inte ut att ha gått så bra för dem. I din alternativa verklighet tycks dock Azovbataljonen, högra sektorn och dina andra nazistidoler tåga in mot Moskva i detta nu.
På Twitter ser man patetiska rysskonton posta bilder på enskilda soldater överkorsade med texten "denazifierad".
Ukrainarna har denazifierat åtskilliga ryska generaler och ett flaggskepp.
Citera
2022-04-25, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk patriotism består i att hylla massmördaren Stalin och alla övergrepp på grannländer under 100år. 4 miljiner mördade i Gulagläger, 3 miljoner ukrainare mördade i svält under 30 talet. Hyllning av styckande av Polen mellan Hitler och Stalin. Listan är lång.

Ryssarna har ALLTID kört det här racet sedan fan 1600-talet.

Våld, mer våld, maximalt våld och bete sig som absoluta djur. Det verkar ligga i deras natur.
Citera
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ryska soldater i gemen våldtar inte femåriga flickor. Att någon enstaka soldat kan ha gjort det är förstås vidrigt och jag hoppas att han straffas hårt. Om du tycker att det är ett casus belli till att utrota det ryska folket är det nog du som är störd.

Sett bilder på skjul där fastbundna barn och kvinnor blivit våldtagna och mördade.
Det var inte någon enstaka soldat.

Du borde stanna kvar i källaren och se över ditt liv.
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Så du anser att Ryssland har rätt i sak här när dom utplånar Ukraina men hag är störd, nu har jag nog inte ens sagt att jag vill utrota det ryska folket men en rejäl jävla istid förtjänar dom som kastar dom tillbaka till 1917.
Ryssland har aldrig haft för avsikt att utplåna det ukrainska folket. Aldrig någonsin har det varit ett mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in