2022-04-25, 00:31
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Donetsk har sin egen folkmilis.

Hade
Citera
2022-04-25, 00:32
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns en stor rysk patriotism ja, men nu är inte moderlandet hotat. Utan Putin försöker sig på ett rövartåg på grannen (som man är släkt med). Det märks även, för många utav ryssarna har ingen större vilja för detta. Man ger ju fullständigt blaffen i detta, helt obegripligt syns de att börja invadera ett land där man har haft släkt och vänner i.

Därför måste Putin locka över diverse kräk ifrån Syrien och Tjetjenien som egentligen hör hemma i h-vetet ! Förhoppningsvis är de på väg dit..

Således har detta inget med patriotism att göra !
Ryssland är i fara och många i Ryssland känner stor sympati med folket i Donbass som terroriserats av Kiev-regimen sedan 2014.
Citera
2022-04-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ryssland har goda relationer med flera av sina grannländer. Vitryssland och Kazakhstan för att nämna två. Varför vissa länder till exempel Baltstaterna och Sverige hyser så mycket hat mot Ryssland och ryssar har jag svårt att förstå.
Lite trassel med översättningsprogrammet där.

Ska vara: Ryssland har goda relationer med 2 av sina grannländer. Vitryssland och Kazakhstan för att nämna båda. Och både diktator Lukashenko (på posten sedan sovjettiden) och den tillfälliga diktatorn Tokajev (i väntan på att den tidigare diktatorn sedan sovjettiden Nazarbajevs dotter ska tillträda efter nästa "val") behöver Puttlers hjälp för att hålla sig kvar på tronen.

Mongoliet håller låg profil och Kina väntar på att få tillgång till Sibiriens alla rikedomar i det närmaste gratis.
Citera
2022-04-25, 00:33
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hade
De har sina egna väpnade styrkor.
Citera
2022-04-25, 00:34
Medlem
raskenss avatar
Omfattande skogsbränder i Sibirien nu. Brandbekämpare är nere i Ukraina och våldtar barn:

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1518258104726659072?t=PoWYR24Fh7SbnWejTNJ0cA&s=19
Citera
2022-04-25, 00:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nu är det slut på Allah snackbar. Man blir alldeles varm inombords av detta fina klipp. Karma för ett stycke förstört trafikljus i Mariupol

https://twitter.com/i/status/1518321122386882560

Det är Putins nya soldater. De snackar inte ens ryska. Tror väl inte om man vill besegra Ukraina att man gör det med Allah snackbar döda.
Citera
2022-04-25, 00:36
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
DNR är terroriststämplat men man kan snart lyfta bort terroriststämplen när den olagligt utbrytningen återgår under ukrainsk förvaltning. Lite kuriosa i sammanhanget är att DPR/DNR numera inte längre har en egen armé då den numera agerar gödsel i Mariupol regionen. Bara tvångs rekryterade kvar att tillgå.
Terroriststämplat av Ukraina så det kan man inte ta på allvar. Ironin i det hela är att det är Ukraina som har terroriserat befolkningen i Donetsk och inte tvärtom.
Citera
2022-04-25, 00:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Donetsk har sin egen folkmilis.
https://twitter.com/RALee85/status/1516029852016590851
Motiverade supersoldater med bra utrustning och högt stridsvärde.
Citera
2022-04-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ryssland har även goda relationer med Mongoliet, det är inte en diktatur.
Mongoliet är inte det minsta sugna på att få ryska armén på besök. Man gör det man kan och hoppas att både Kina och Ryssland ska fundera på annat.
Citera
2022-04-25, 00:37
Medlem
Citat:
Jag skulle inte kalla Baltstaterna för fungerande demokratier.

De ligger på plats 27, 38 och 40 i demokratiindex. Ryssland 124 och Belarus 146. Men jag är säker på att Ryssland och Belarus har fallit ytterligare på grund av kriget.
Citera
2022-04-25, 00:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.

Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.
...

Förmodligen en ryssälskare som drabbades av en stunds klarsyn.
Citera
2022-04-25, 00:38
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
De har sina egna väpnade styrkor.

Hade egna styrkorna det var innan ca 7000+ man tagits ur strid i Mariupol av Azov och 36th marinkårs bataljonen nu tvångsrekyterar man för fullt kanske inte lika kul längre nu gå i Rysslands koppel när alla mellan 16-80 ska agera kanonmat.
Senast redigerad av Tvond 2022-04-25 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in