2022-04-24, 23:09
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Morsomt.

Hva peker bort fra at DU er den skyldige?

Eller meg?

Foreløpig lever vi i en rettsstat hvor det du forlanger snur alt på hodet; TH trenger ikke bevise sin uskyld. Idiotiet derimot må bevise skyld. Og det er det de ikke greier.

Først og fremst fordi han har alibi (som er godt nok for alle andre enn denne gjengen her inne, som går Agatha Christie en høy gang.)

Hvis TH har gjort kryptorigget alene, ærlig talt tror noen på det???, så må idiotiet troverdiggjøre at han er i stand til det. Lykke til!

Hvis TH har skaffet medhjelpere (som han aldri har kommunisert med digitalt - da ville han sittet inne nå, fordi idiotiet har beslaglagt alt og overvåket alt han drev med i mer enn ett år), så har han gjort seg ekstremt sårbar. Jeg ser at omtrent halvparten av dere tror og håper på at «noen skal sprekke», men langt mer sannsynlig er det at ingen har noe å fortelle.

Politiet, jeg mener idiotiet, mener at skilsmisseplaner fra AEH er et motiv. Det ER ikke et motiv. TH er en rasjonell fyr. Han, eller enhver advokat han kunne snakket med, ville fortalt ham at en skilsmisse uansett hva AEH ville krevd, ville kostet ham noen millioner, og AEH ville vært fornøyd med det.

Alle plottene som TH-haterne i denne tråden presenterer, legger opp til at TH er en kynisk, beregnende fyr, som har planlagt drapet lenge. En slik fyr ville også enkelt regnet seg frem til at hvis han gjorde det på denne måten, ville resten av hans liv bli et helvete.

Det er Lorentsen som mente at TH var uskyldig, og det var han jeg spurte, men som du så, så klarte han ikke å komme med noe som tydet på THs uskyld. Når han tapte diskusjonen, så kom det bare masse usammenhengende ordsalat og surmulig.
Når det gjelder TH så må han faktisk bevise sin uskyld slik det er nå med alle indisier, logiske brister, løgner og selvmotsigelser som har dukket opp. Gjør han ikke det, så ryker han inn på 21 år.

Nei, TH har ikke alibi. Vi vet ikke med sikkerhet når AE døde. TH kan dessuten ha sneket seg ut et bakvindu og tatt seg hjem. Politiet sier også at det er en mulighet for at han kan ha vært andre steder enn i Futurum-bygningen.
Og så glemmer du en viktig ting; TH er også siktet for medvirkning til drap.
Han kan nemlig ha leid inn folk for å ta AE.

Alle skjønner at hvis man blir tatt for drap, så blir det et helvete, men det er nok ikke alle som tenker like mye på det.
Lorentsen bruker som argument at TH ikke liker å være i media, så da kan det ikke være han. Hørt noe så dumt.
Dessuten har TH vært i media flere ganger og snakket om sin formue. Han har også brettet ut om sine psykiske problemer. Hvis han hadde vært så mediasky, så hadde han aldri gjort dette.
Citera
2022-04-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Først og fremst fordi han har alibi (som er godt nok for alle andre enn denne gjengen her inne, som går Agatha Christie en høy gang.)

Selv om TH har et alibi på dagen da AEH forsvant, kan TH fortsatt stå bak som gjerningsmannen (oppdragsgivere) og dermed anses TH som skyldig.
Citera
2022-04-24, 23:24
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ren løgn fra deg. Jeg har diskutert saken. Jeg har ikke diskutert andres indre liv.

Det er jo åpenbart at du har fått noe om bakføttene. Jeg har vært inne på dette før, og da ble det visst trykket på noen feile knapper, for da eksploderte du i sinne, og sa at jeg skulle holde snavla og at jeg kaklet og kaklet som en hodeløs kylling. Men jeg tror ikke hodeløse kyllinger kan kakle.
Citera
2022-04-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH bruker alternativ 3 om seg selv.

Jeg personlig mener det er arroganse og hybris, ikke enfoldighet, som gjorde at han trodde han kunne
slippe unna med drap.

Arroganse og hybris betyr ikke nødvendigvis at du ikke er dum og enkel i tillegg.
Citera
2022-04-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Lever hon fortfarande?
Ifølge barna er hun i live, alternativt at politiet har skylden hennes død. De publiserer brev til etaten via pressen der de forklarer hvorfor det er viktig å ikke betale samt hvem som oppfordret og ikke oppfordret bruken av kallenavnet nullet om sin kjære mor.
Citera
2022-04-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det har vært nevnt i tråden at det skulle finnas en til eiktepakt fra 2010 som aldri ble signert av to vitner. Det kan være den som ligger til grunn fordi at AEH er borte.
gir mening. Er denne ufordelaktig for th? Nok til drap for et sykt sinn?
Citera
2022-04-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det er Lorentsen som mente at TH var uskyldig, og det var han jeg spurte, men som du så, så klarte han ikke å komme med noe som tydet på THs uskyld. Når han tapte diskusjonen, så kom det bare masse usammenhengende ordsalat og surmulig.
Når det gjelder TH så må han faktisk bevise sin uskyld slik det er nå med alle indisier, logiske brister, løgner og selvmotsigelser som har dukket opp. Gjør han ikke det, så ryker han inn på 21 år.

Nei, TH har ikke alibi. Vi vet ikke med sikkerhet når AE døde. TH kan dessuten ha sneket seg ut et bakvindu og tatt seg hjem. Politiet sier også at det er en mulighet for at han kan ha vært andre steder enn i Futurum-bygningen.
Og så glemmer du en viktig ting; TH er også siktet for medvirkning til drap.
Han kan nemlig ha leid inn folk for å ta AE.

Alle skjønner at hvis man blir tatt for drap, så blir det et helvete, men det er nok ikke alle som tenker like mye på det.
Lorentsen bruker som argument at TH ikke liker å være i media, så da kan det ikke være han. Hørt noe så dumt.
Dessuten har TH vært i media flere ganger og snakket om sin formue. Han har også brettet ut om sine psykiske problemer. Hvis han hadde vært så mediasky, så hadde han aldri gjort dette.

Alt TH har foretatt seg siden 1993 har handlet om syke tanker rundt utroskap, sjalusi, tap av kontroll, tap av formue, samt hevn og drap. Høres ille ut, men slik er det .
Citera
2022-04-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du må gjerne tvile. Etter å ha skummet igjennom 6991 innlegg, fikk jeg et stort behov for å korrigere feilinformasjonen som florerer på dette forumet. Det er min eneste agenda, og jeg er som sagt troverdig.
du er like mye i villrede om drapstidspunktet som oss andre dødlige.
Citera
2022-04-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du er like mye i villrede om drapstidspunktet som oss andre dødlige.

Det vi vet er at hun ble drept natten til 31. oktober, eller på dagen etter. Politiet vet mer om dette.
Citera
2022-04-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Man er ikke skyldig fordi man kanskje har litt autistiske trekk.
Enig i det, men personlighetsavvik i en bestemt retning er dessverre overrepresentert i statistikken. Særlig der det foreligger motiv som ansees viktig for gm, men, kanskje ikke for folk flest
Citera
2022-04-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Her må det korrigeres:
•Ingen vet hvor stor kompetanse på krypto TH satt inne med. Han har sannsynligvis planlagt dette siden 1993, og har som sådan hatt god tid til å sette seg inn i dette med krypto. Han har i tillegg hatt mange møter med en medtiltalt kryptoekspert fra miljøet, og han har også folk i sitt daglige virke som er godt kjent med krypto.
•Alibiet til TH, som i hovedsak består av samtalen mellom MB og AE, samt samtalen mellom AE og TEH, er fortsatt usikkert. Her kan gitt alibi være falske eller rigget. Det er også tidspunkter på den mulige drapsdagen hvor TH ikke har alibi. Når det gjelder Kinaturen, og et bestilt drap fra TH, ville han umiddelbart bli hovedmistenkt med bakgrunn i forholdet og historien mellom TH og AE.
•TH trodde hans posisjon ville forhindre at han ble mistenkt ved å arrangere en kidnapping. Han trodde i sin enfoldighet at ingen ville tro at han var den skyldige. Politiet fikk informasjon allerede i november 2018 om at TH sannsynligvis sto bak ugjerningen, men de valgte å holde dette innad i systemet, mens de utad offisielt behandlet det som en kidnapping.
•TH og AE hadde på ingen måte kommet seg gjennom problemene i ekteskapet. Hvor har du det i fra? TH sitt hat hadde bare vokst siden 1993, og AE ville ut av dette ekteskapet. TH var i ferd med å miste kontrollen over AE, han fryktet å miste en stor del av sin formue og hatet bare vokste. En dødelig mix, som er den mest sannsynlige årsaken til at AE måtte bøte med livet.
•Etterforskninger går fortsatt for fullt, og alle tegn tyder så langt på at TH står bak drapet på AE. Det jobbes fortsatt med detaljer rundt kryptosporet, og det går sakte men sikkert fremover. Det er fortsatt 30 personer som jobber aktivt med saken, de har stor tro på en endelig løsning, tiltale og rettssak, og Riksadvokaten har så langt godkjent og støttet utviklingen i saken. Det er med andre ord ikke noe som tyder på en henleggelse av denne saken, tvert i mot.
medsiktet kryptoekspert antar jeg? Ingen er tiltalt enda.
Citera
2022-04-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvorfor skulle politiet fortelle til TH om hva de undersøkte i huset? Politiet har taushetsplikt og de jobber godt med å samle bevis i en straffesak eller?

Viser til svaret på svaret mitt.

Politiet opplyser at de har gjennomført omfattende undersøkelser i boligen til Tom Hagen og forsvunne Anne-Elisabeth Hagen. De føler seg ferdig med arbeidet nå, men ønsker ikke å kommentere hva slags undersøkelser som har blitt utført.

- Vi vil heller ikke kommentere resultatene av disse, forteller Hemiø.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in