Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
70 000 döda?!

Efter det här kriget kommer Ukraina möjligen finnas kvar som en liten stump på Europakartan.
Med anledning av dina frekventa inlägg om hur Ryssland har rätt att angripa Ukraina och hur Ukraina kommer att styckas eller upphöra som nation så tog jag en liten tur bland dina tidigare inlägg. Jag hittade då ett stort antal inlägg där du såvitt jag förstår säger dig bo i Ukraina, men också med klara pro-ryska sympatier.
Då ser jag till min förvåning att du i början av kriget 27/2 ansåg att Putin gjort ett gigantiskt misstag, att ukrainarna försvarade sitt land, och att Ukraina kommer att segra, se nedan. Hur kommer sig att du skriver helt andra saker nu? Vi skall inte tala om trollen, men här undrar jag om det inte står ett i farstun trots allt.
— — — — —
Så här lät det 27/2:
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Zelensky är ingen agent. Det här är ett existentiellt krig för Ukraina och folket gör vad de kan för att försvara sitt hemland.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Det är game over för Putin. Ukraina kommer att segra!
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Käften ditt kioskmongo! Det är uppenbart för hela världen att Putin har begått ett gigantiskt misstag genom att invadera Ukraina, en invasion som har mycket lite stöd hos det ryska folket. Ukraina kommer att segra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Den som hotar Ryssland och det ryska folket mest just nu är Vladimir Putin.
— — — — —
... och så här låter det två månader senare:
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Planen har aldrig varit att förinta Ukraina om du trodde det.
https://www.flashback.org/*
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Ukraina kommer att delas upp i två länder. Området öster om Dnepr och söder från Donetsk till Transnistrien blir ryskt. Övriga delar kommer att bestå som Ukraina i form av en neutral buffertstat.
*
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Ukraina planerade en offensiv mot Donetsk så Ryssland hade inte mycket val.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Ukraina som stat skulle kunna delas upp så att olika delar tillföll grannländerna. Centrala, östra och södra Ukraina skulle kunna tillfalla Ryssland, västra Ukraina skulle kunna tillfalla Polen och sydvästra Ukraina skulle kunna tillfalla Ungern och Rumänien. Då vore ukrainafrågan löst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zelensky
Alla som lever i verkligheten förstår att Ukraina med sin skrotarmé kommer att förlora.
Alla kan ändra uppfattning, men du har enligt egen utsago omprövat din syn på Putin, slagit fast att Ukraina kommer att
segra för att två månader senare hävda att Ryssland har och gör rätt och att ”alla” fattar att Ukraina kommer att
förlora. Hmm.
*) dessa två inlägg skrivna samma kväll skulle nog de flesta se som motsägelser. Men kanske inte för en ryss.