2022-04-24, 22:57
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Vad är det som ska befrias? 3-åringars oskulder?
Kramatorsk kommer att befrias från banderisterna. Kramtorsk kommer att bli en fredlig och trygg plats i Folkrepubliken Donetsk.
Citera
2022-04-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snarare fascist, väldigt nära Mussolini i alla frågor utom när det gäller korruption där Puttler ligger i en klass för sig.

De råder delade meningar om han är fascist men jag klassar honom helt klart som fascistisk diktator.
Ryssland är oerhört mycket värre än Ukraina när det gäller läggning åt det hållet.
Citera
2022-04-24, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Nej, det gör det inte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Conservatism_in_Russia
Nå. I Putins fall är det i alla fall så att han syftar på bolsjevism. Det har han ju själv sagt.
Citera
2022-04-24, 22:58
Medlem
Citat:
Nu skrev bernad att problemet var ryssarna, ett i hög grad russofobiskt uttalande. Sluta göra löje av dig själv. Rysslands president heter Vladimir Vladimirovich Putin och ingenting annat.

Hur ska det bli fred i Ukraina om väst inte kan förhandla med Putin?

"Fred i Ukraina" kan det bli när putains invasionsstyrkor drivits tillbaka till sitt eget land och lämnat tidigare ockuperat territorium (Krim), samt att putain själv ställts inför rätta i Haag (eller inför en "folkdomstol för att sedan dingla från en lyktstolpe).

Förhandlingar med putain vore meningslösa m.a.a. hans track record vad gäller att hålla ingångna avtal.

2014 gällde the Russian–Ukrainian Friendship Treaty, genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.
Citera
2022-04-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Så om Sverige blir invaderat av Ryssland så ska vi bara ge upp?

Om en kvinna blir våldtagen så ska hon inte göra motstånd?

Jag förstår inte din logik. Ryggradslös är den iaf och smått landsförrädisk också.

Du får lära dig se skillnad på saker. Jag pratade om att inte ta striden till rysk mark. Såklart ska ukraina slåss allt dem kan på egen mark.

Men du visar varför någon som du inte hade fixat att vara beslutsfattare vid en riktig konflikt. Bortskämda och bekväma svenssons på mammasgata naivdala kan tänka så simpelt och barnsligt men befinner man sig i krig handlar allt om vad som gynnar ens sida.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Oavsett siffrorna så är det ju klart att VDV inte längre deltar.

I början av första offensiven såg man många utslagna Spetznaz (A). Det var länge sedan jag såg något sådant....

Såå...kontentan blir att Rysslands bästa antingen är utslagna.....eller hålls tillbaka för att försvara sina egna gränser...

Min första bild från kriget (av grafisk karaktär) var på just en spetznas med ett stort hål i huvudet medan hjärnan låg i en hög nån meter bort. Äktheten i de pass/emblem som visades upp framför kadavret som bevis på dennes väpnade tillhörighet kan jag dock inte gå i god för.
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Kramatorsk kommer att befrias från banderisterna. Kramtorsk kommer att bli en fredlig och trygg plats i Folkrepubliken Donetsk.

Tillåt mig tvivla på det
Citera
2022-04-24, 23:00
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ni är National Bolsjeviker din korkade mongol.
Jag är inte mongol. Jag är inte heller ryss för den delen. Men det ryska folket och det ukrainska folket är broderfolk, inte sant? Vänskapliga relationer är i båda folkens intresse.
Citera
2022-04-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Vad är det som ska befrias? 3-åringars oskulder?
befrias på ryska = förödelse , död, svält, tortyr, samt noll självbestämmande,,,
Citera
2022-04-24, 23:01
Medlem
Citat:
En mans fiende är en annan mans frihetskämpe, inte sant? Om vi skulle försöka förstå varandra istället för att demonisera varandra skulle vi vara ett steg närmare mot fred. Vore inte det bättre?
Putin vill bli avsugen,, dags att tillfredställa din master..,
Citera
2022-04-24, 23:02
Medlem
Citat:
En mans fiende är en annan mans frihetskämpe, inte sant? Om vi skulle försöka förstå varandra istället för att demonisera varandra skulle vi vara ett steg närmare mot fred. Vore inte det bättre?

Javisst. Tänk om bara de allierade "hade varit förnuftiga" och kapitulerat istället för att motsätta sig den Böhmiske korpralens rättmätiga krav på "lebensraum". Då hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, men lite spill får man väl räkna med)?
Citera
2022-04-24, 23:02
Medlem
Citat:
Nu skrev bernad att problemet var ryssarna, ett i hög grad russofobiskt uttalande. Sluta göra löje av dig själv. Rysslands president heter Vladimir Vladimirovich Putin och ingenting annat.

Hur ska det bli fred i Ukraina om väst inte kan förhandla med Putin?

Varför förhandla med en diktator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in