2022-04-24, 20:49
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Och du har förstås inte någon trovärdig källa för det påståendet förmödar jag.
Två användare har tidigare postat information om en läcka som gick till ett mongoliskt medieföretag. Informationen plockades bort men siffrorna är där efter en hackning.

13434 döda mongoler
7000 saknade mongoler

Sårade fanns inte med men jag räknar minst att det går två sårade per död mongol, i värsta fall tre.

Räkna får du göra själv din slösinta mongol.

Död åt mongolpacket!
Citera
2022-04-24, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han verkar inte vara av det rätta virket för att spela rollen som diktator fullt ut.

Missförstå mig rätt — Lukashenko verkar ganska mjuk när allt kommer omkring. Problemet ligger väl i att Vitryssland praktiskt taget tillhör Europa (inte helt säker där...). Det är inte Idi Amin eller Saddam vi talar om.

En riktig analys tror jag, det är inte alla som är redo att beordra mord på spädbarn och våldtäkter av treåringar, det krävs nog en hel del mongolblod om man vill bli som Putin och Pol Pot.
Citera
2022-04-24, 20:52
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
rySSen klär ut sexiga kvinnor i vintage rollspels sjuksköterske kostymer o spelar in märklig video. Vill de lura i rySSka soldater att de kommer bli omplåstrade av sexiga brudar när de trampar på en landmina?

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/uap5h7/strange_propaganda_video_of_dnrlpr_nurses/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Nordkorifieringen av Ryssland fortsätter. Ledarkult + galen despot som anspelar på nationella känslor är en bra grogrund för humor. Men än så länge har Ryssland en bit kvar till Nordkorea som är genrens mästare. Kanske kan Putin fixa en egen helaklack som "army of beautie"?

https://www.youtube.com/watch?v=LAMLPXPUE3E
Senast redigerad av Thelonegunman 2022-04-24 kl. 20:56.
Citera
2022-04-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ryssland vill ha vänskapliga relationer med det ukrainska folket. Den ukrainska staten däremot har blivit en vasall till USA och Nato vilket Ryssland inte kan acceptera.
Det bästa sättet att få vänner är att invadera dem, som Puttler-Ryssland gjorde 2014 och igen 2022. Jag kan inte i min vildaste fantasi förställa mig hur Puttler tänker om han tror att att ska få vänner genom att bomba deras städer, deras dagis, deras sjukhus och mörda deras medborgare.

Du som vill framhäva dig som viktig, kan du inte vara så söt och förklara?
Citera
Medlem
Citat:
Konvojen lyckades ganska så bra med att uprätthålla ukrainska trupper i Kiev. Ur det perspektivet var det inte alls något fiasko.

Vi såg den ju, mil efter mil av för tätt parkerade fordon. Vecka efter vecka i -20 utan mat och bensin. Stridsvärde noll när de kom fram. Sen svåra förluster och tillbakadragen. Mål som uppnåddes var mord plundring och våltäkt. Larvigt att försöka med något sånt om någonting som alla ha sett. Propaganda på samma nivå som när Putin försvinner ur bild pga dålig Photoshop. Går inte att svälja ens om man vill.
Senast redigerad av YBB641 2022-04-24 kl. 20:59.
Citera
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Haha fan vad du är korkad. Det är pensionärerna i Kursk som hade en liten insamling på sitt torg. Helt tomt, ingen ville skänka sina värdelösa rubel

https://twitter.com/nexta_tv/status/1518193073616048128?t=Ep1MtmI3Q7l2_rlZF4hctA&s=19
Och du tror att CIA-stödda NEXTA talar sanning?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Flechettegranater användes bland annat av amerikanerna under Vietnam-kriget som ett sätt att bemöta anfallande nordvietnamesiska infanteristyrkor. Tydligen väldigt effektivt (=orsakade mycket död och skador).
Dessa måste ju främst vara effektiv emot oskyddad trupp och verkar härröra från kriget i Afghanistan.

Så antingen har ryssarna börjat få slut på granater eller så ger man dessa till artilleri enheter som beskjuter civila mål vilket bevisar att man ägnar sig åt planerat folkmord.
Citera
2022-04-24, 20:57
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Precis! Syntax error Ni är ju helt hjärndöda som tror att ni kan skramla i hop nåt där med den set upen
Det är väl bra att folket vill stödja sina trupper? Jag tycker att det låter som en patriotisk handling som ska uppmuntras. Borde vara mer sånt i Sverige kan jag tycka.
Citera
2022-04-24, 20:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Konvojen lyckades ganska så bra med att uprätthålla ukrainska trupper i Kiev. Ur det perspektivet var det inte alls något fiasko.

Således en framgångsrik taktik !

Säg mig, kommer man fortsättningsvis att köra på denna form av framtida, evolutionära-krigsföring ?

(Antar att man håller på och kliar sig huvudet efter detta framgångsrecept på ställen som : Sandhurst, West point, etc..)
Citera
2022-04-24, 20:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Att Ukraina aspirerade att gå med Nato var ett hot mot Ryssland. Men angående det jag skrev om Moskva saknar ukrainsk propaganda verklighetsförankring. Mest skrämmande är hur många som verkar gå på det.
Nej, det var det inte.
Detta upprepas envist, men är ju helt utan grund.
Du menar kanske att det var ett hot mot Rysslands ambitioner att bestämma i Ukraina. Då har du en poäng.
Citera
2022-04-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ukraina kommer att delas upp i två länder. Området öster om Dnepr och söder från Donetsk till Transnistrien blir ryskt. Övriga delar kommer att bestå som Ukraina i form av en neutral buffertstat.
Då får du nog komma med en djupare förklaring om hur det ska gå till än din vanliga one-liner. Puttler och gäddhäng-Larvov kommer säkert att föreslå något liknande, men det lär bli ett tvär-NEJ från den andra sidan. Vill Puttler komma ur detta fiasko lär han få ge upp alla drömmar om att råna Ukraina på land.
Citera
2022-04-24, 21:00
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Två användare har tidigare postat information om en läcka som gick till ett mongoliskt medieföretag. Informationen plockades bort men siffrorna är där efter en hackning.

13434 döda mongoler
7000 saknade mongoler

Sårade fanns inte med men jag räknar minst att det går två sårade per död mongol, i värsta fall tre.

Räkna får du göra själv din slösinta mongol.

Död åt mongolpacket!
De lär knappast ha räknat Wagner mongolerna heller eller DPR /LPR trupper eller tjetjenerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in