2022-04-24, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Araber?
antagligen
Citera
2022-04-24, 20:23
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singleheart
Eller så finns inget som bör informeras till allmänheten än..
Kommer nog mer info när det finns något att säga

Men det borde väl kunna kommuniceras om hon är väldigt svårt skadad, har dålig eller god prognos kan kommunicera. Hur länge hon varit i gruvhålet - en timme eller i flera dygn och hur hon uppger att hon hamnade där, om hon nu kan kommunicera. ”Lång tid” är ett väldigt luddigt begrepp.
Ålder och varifrån hon kommer - del av Sverige eller utomlands ifrån.

Sannolikt har polisen fått någon info eftersom en MGM söks.
Citera
2022-04-24, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men det borde väl kunna kommuniceras om hon är väldigt svårt skadad, har dålig eller god prognos kan kommunicera. Hur länge hon varit i gruvhålet - en timme eller i flera dygn och hur hon uppger att hon hamnade där, om hon nu kan kommunicera. Ålder och varifrån hon kommer - del av Sverige eller utomlands ifrån.

Sannolikt har polisen fått någon info eftersom en MGM söks.
En längre tid var det sagt. Inte en timme
Citera
2022-04-24, 20:29
Medlem
Citat:
Araber?

Citat:
antagligen

Inlägget jag svarade på menade att det var så djävla osvenskt…

Tror faktiskt att det här handlar om något helt annat, jag hoppas att kvinnan tillfrisknar och får leva ett gott liv och att en eventuell gärningsman får avtjäna ett rättmätigt straff.
Citera
2022-04-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsessanZelda
Inlägget jag svarade på menade att det var så djävla osvenskt…

Tror faktiskt att det här handlar om något helt annat, jag hoppas att kvinnan tillfrisknar och får leva ett gott liv och att en eventuell gärningsman får avtjäna ett rättmätigt straff.
Det var ju någon som skrev något om att ha flera kvinnor
Citera
2022-04-24, 20:31
Medlem
colis avatar
Citat:
En längre tid var det sagt. Inte en timme

Hur lång är en längre tid…?
För den som ligger i ett kallt mörkt gruvhål och ropar på hjälp upplevs nog en timme som väldigt lång.

Jag förstår vad du menar, men det mycket luddiga uttalande från polisen om ”längre tid” är alldeles för vagt.
Kan ju vara allt från dygn till veckor, månader även om det naturligtvis är mindre troligt att någon skulle överleva i månader där nere. Om man inte kastar ner varma kläder och mat regelbundet som man gjorde med fängelsehålor förr. Eller en ny bunkerläkare???
Citera
2022-04-24, 20:34
Medlem
Citat:
Hur lång är en längre tid…?
För den som ligger i ett kallt mörkt gruvhål och ropar på hjälp upplevs nog en timme som väldigt lång.

Jag förstår vad du menar, men det mycket luddiga uttalande från polisen om ”längre tid” är alldeles för vagt.
Kan ju vara allt från dygn till veckor, månader även om det naturligtvis är mindre troligt att någon skulle överleva i månader där nere. Om man inte kastar ner varma kläder och mat regelbundet som man gjorde med fängelsehålor förr. Eller en ny bunkerläkare???
Bra fråga . Kanske en vecka?
Citera
2022-04-24, 20:36
Medlem
Citat:
Det var ju någon som skrev något om att ha flera kvinnor

Ja, det var ju jag… 🙈
Citera
2022-04-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsessanZelda
Ja, det var ju jag… 🙈
Skrev du till dig själv?
Citera
2022-04-24, 20:43
Medlem
colis avatar
Citat:
Bra fråga . Kanske en vecka?
Ja du kanske har rätt, någon vecka kanske?
Men borde inte polisen då gå ut NU med man söker folk som varit i trakten för någon vecka sedan och kanske sett denna kvinna, med följande signalement, i sällskap med någon?

Varför vill inte polisen sammarbeta/ha hjälp från /delge allmänheten denna info?
Varför detta hemlighetsmakeri? Dessutom brukar det ju till slut ändå komma ut fakta kring en sån här händelse. Korrekt bra polisinfo skulle göra att man slipper tokiga spekulationer.

Eller är polisen rädd för att allmänheten ska få insyn i att det föreligger bristande resurser hos polisen? Men det är väl utmärkt om det då kommer fram, så kan polisen få gehör för mer resurser.
Citera
2022-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ja du kanske har rätt, någon vecka kanske?
Men borde inte polisen då gå ut NU med man söker folk som varit i trakten för någon vecka sedan och kanske sett denna kvinna, med följande signalement, i sällskap med någon?

Varför vill inte polisen sammarbeta/ha hjälp från /delge allmänheten denna info?
Varför detta hemlighetsmakeri? Dessutom brukar det ju till slut ändå komma ut fakta kring en sån här händelse. Korrekt bra polisinfo skulle göra att man slipper tokiga spekulationer.

Eller är polisen rädd för att allmänheten ska få insyn i att det föreligger bristande resurser hos polisen? Men det är väl utmärkt om det då kommer fram, så kan polisen få gehör för mer resurser.
Jag håller med dig
Citera
2022-04-24, 20:48
Medlem
Yatsys avatar
Ovanligt fall i Sverige. Det kanske finns fler kvinnor som placerats i gruvhål men inte upptäckts ännu.
Är kvinnan från Uzbekistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in