2022-04-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Känner med dig.
jag vill inte dö i denna galna EU - hellre dör jag i ASIEN bland söta sexiga flickor....
Citera
2022-04-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trump utsattes för valfusk. Huruvida samma sak inträffade i Frankrike kan jag inte avgöra, ännu. Det vore dock naivt att inbilla sig att fransoser trivs med alla negrer och araber. Paris är fullständigt förstört, precis som Marseille, Nice, Lyon, Toulouse osv osv. Varför skulle fransoserna trivas med alla dessa terrordåd och allt våld deras unga utsätts för? Att Macron dessutom är en fascist när det kommer till vaccinationer var ju bara ytterligare en väckarklocka. Jag är inte tillräckligt insatt i fransk inrikespolitik för att vara säker, men Le Pen framstår som mycket mera rationell och vettig än Macron.
Tja, i första omgången var det ju i alla fall cirka 227 000 väljare som upptäckte att de inte kunde rösta på grund av en "bugg".
https://www.leparisien.fr/elections/presidentielle/presidentielle-enquete-sur-ces-226-000-electeurs-radies-qui-nauraient-pas-du-letre-17-04-2022-DHHTZO YQANDNPIBUM4T2J2RLKI.php

Vi får väl se vad som kommer fram nu i andra omgången.
Citera
2022-04-24, 20:40
Medlem
Soterns avatar
Undrar om hon lägger av nu och låter någon annan ta vid?
Citera
2022-04-24, 20:40
Medlem
rtyuios avatar
Så Negerkungen Macron vann valet igen? As they say in France... Allahu Ackbar!
Citera
2022-04-24, 20:41
Medlem
Som troende muslim är jag otroligt lättad och glad att Frankrike fortsatt får ha en muslimvänlig president till skillnad från den galna tanten. Allah akbhar
Citera
2022-04-24, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur någon kan tycka att federalism är viktigare än våra folks överlevnad visar bara hur hjärntvättade ni är.

Jag är vallonättling och har inga skyldigheter avseende renrasiga germaners rasliga överlevnad. Dock är jag europé och röstar för utökat europeiskt samarbete. Macron blir därför det naturliga valet. Frågor på det?
Citera
2022-04-24, 20:43
Avslutad
Det var ju synd. Jag är långt ut till höger.
Sverigedemokrat sedan många år. Och stor Trumpsupporter. Så detta var inte så kul direkt.
Citera
2022-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannomagrecord
det ofattbara är att folk hellre väljer denna pervo jäveln med en gammal kärring till fru och skydsängel för utsugare än att välja någon som vill kasta ut svartingar från Frankrike! Galna Europa är ett helvete!
Om det varit Marines farsa som fortfarande ledde partiet och det hållit fast vid vad det var för femton år sedan (alltså klart mer ytterkantshöger), så hade de inte ens gått till andra omgången - då hade det blivit Melenchon mot Macron (och Macron hade troligen vunnit även en sådan duell, men inte med lika bred marginal).
Citera
2022-04-24, 20:46
Medlem
Stones avatar
Frankrike hade en chans att starta om. Nu blir det mer överstatlighet och mer EU vurmande. Men inget nyvaknade.
Citera
2022-04-24, 20:47
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Och hur hade resultatet sett ut om man räknat bort invandrares röster? Europa är kört

Då hade Le Pen vunnit. Araber och negrer håller på att ta över Europa.

Väldigt skrämmande att utomeuropéer avgör ett europeiskt val. Då vet man att det inte är långt kvar nu tills vi blir tvingade att konvertera till Islam
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om det varit Marines farsa som fortfarande ledde partiet och det hållit fast vid vad det var för femton år sedan (alltså klart mer ytterkantshöger), så hade de inte ens gått till andra omgången - då hade det blivit Melenchon mot Macron (och Macron hade troligen vunnit även en sådan duell, men inte med lika bred marginal).
jo jag var med min första fru och sönen i Paris norra delar 1979 och plötslig befann vi oss bland hundratals negrer som ville sälja något - redan då fattade jag att fransmän är multikulturella idiotar
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Undrar om hon lägger av nu och låter någon annan ta vid?

Hon gick ju fram brutalt mycket sen förra gången, så det finns ju inte direkt någon bindande logik i att lägga av.

Men notabelt var hur hon nämnde Jordan Bardella i sitt tal: typ "jag och Jordan Bardella ska fortsätta..." Och Bardella är sanslöst slipad som politiker. Mycket starkare än MLP. Såg båda hans debatter mot Darmanan och Veran, och han fullständigt pulvriserade dem båda två, medan MLP förvisso var bättre än förra gången, men knappast bättre än Macron i debatten.

Ser gärna att hon stiger åt sidan. Bättre att sluta på toppen: kommer bli svårt att slå det här strålande (för henne) resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in