2022-04-24, 16:28
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Frankrikes presidentval kan nog vara det mest ospännande valet som finns.

Alla vet att nationalisten förlorar i andra omgången mot Macron eller annan liberal med tanke på alla negrer och araber som kommer rösta på liberalen.

Grattis Macron. Det blir 5 år till.
Fransoserna får sota för att dom smutsat ned Europa med avskum
Citera
2022-04-24, 16:29
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Men snälla... Det är allmänt känt att Le Pen tycker om Putler. Hon vill att Frankrike drar sig ur NATO, vilket innebär en ökad säkerhetsrisk för övriga europeiska länder.

Allmänt känt kanske men inte för mig. Har hon sagt att hon ska ta Frankrike ur NATO?
Citera
2022-04-24, 16:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Alltså Le-Pen kommer inte att vinna så jag förstår inte varför ni ens diskuterar det. På samma sätt så kommer borgarna aldrig få igenom en regering med SD i Sverige.
Citera
2022-04-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Fransoserna får sota för att dom smutsat ned Europa med avskum
Vi har allt oftare i stora val haft grovt missvisande opinionsundersökningar. Men tror nog Macronen vinner, men det kan bli tajt om undersökningarna missat.
Citera
2022-04-24, 16:32
Medlem
Jag tror Le Pen har 15-20 procent chans att vinna valet och Makron 80-85 procent chans. Två gånger tidigare i modern tid har den som har legat under som Le Pen gör i opinionsundersökningarna vunnit.
Citera
2022-04-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Hoppas själv på Le Pen p.g.a. effekten som detta har gällande både Frankrikes och Europas invandringspolitik samt förhållande till islam.

Flera enkäter har pekat på att 60-65% av fransmännen ser immigrationen som ett problem och det finns för många invandrare i landet, men jag tror tyvärr inte att alla av dessa har immigrationen och islam i huvudfokus när de går till val, utan många av dessa har den saken som 2a eller 3e viktigaste frågan och många av dessa kommer således att välja Makron baserat på deras syn på t.ex. ekonomin, EU eller Ryssland.

Makron har inte varit helt obenägen att stå upp emot islam i Frankrike, men kombinerat med att vad han gör är för lite alldeles för sent, samt hans helt tydligt positiva inställning till globalism och centralstyre gör att han är en fortsatt långsam katastrof för Frankrike och Europa.
Han är inte det nödvändigtvis det allra värsta alternativet om man ser till Franska vänstern, men verkligen inte vad Frankrike och Europa behöver mera av.
Macron representerar den globalistiska linjen som hyperklassen driver, det vill säga att muslimerna också ska bli transor och att de ska kunna kritiseras om de istället bildar traditionella familjer och är negativt inställda till bögar. Man kritiserar alltså vissa aspekter av hur muslimerna lever, snarare än var de lever. Denna linje är alltså dålig och i vilket fall på sikt dödsdömd. Den demografiska utvecklingen medför ju att ingen med tiden kommer kunna säga till muslimerna hur de ska leva. Vi har sett otaliga exempel på det, senast i Sverige. I Frankrike sitter det bara folk i TV som har livvakter och kritiserar islam lite försiktigt, samtidigt som de uppmuntrar vanliga människor att göra detsamma varvid dessa blir halshuggna.
Senast redigerad av apropos 2022-04-24 kl. 16:36.
Citera
2022-04-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hon är inte pro-Putin. Hon är varken anti eller pro-Putin. Hon vill bara att Frankrike ska ha en bra relation till Ryssland oavsett vem som styr där borta.

Hon är uppenbarligen en av få politiker i Europa som inser att dessa sanktioner drabbar oss européer minst lika mycket.
Det är många fransmän som inte klarar av dessa sanktioner mot Ryssland ska du veta.

Håller med och vill tillägga:

När Merckel kunde prata med och föra vettiga samtal med Putin, sågs hon som ett föredöme i MSM, ja som en balanserad världsledare.

När Le Pen (liksom Trump) gör detsamma är hon ”putinkramare”.
Citera
2022-04-24, 16:35
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Allmänt känt kanske men inte för mig. Har hon sagt att hon ska ta Frankrike ur NATO?
Ja.
Citera
2022-04-24, 16:35
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vi har allt oftare i stora val haft grovt missvisande opinionsundersökningar. Men tror nog Macronen vinner, men det kan bli tajt om undersökningarna missat.
Det blir som i USA invandrarna och bidrags fransoserna går man ur huse för att lägga en röst på fortsatt försörjning.
Citera
2022-04-24, 16:36
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Alltså Le-Pen kommer inte att vinna så jag förstår inte varför ni ens diskuterar det. På samma sätt så kommer borgarna aldrig få igenom en regering med SD i Sverige.

Man kan väl få hoppas.

Var du en av de som sa att brexit kommer aldrig vinna?

Var ärlig nu.
Citera
2022-04-24, 16:37
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Nej det har hon inte sagt nått ihoplapp EU anhängarna sytt ihop.
Citera
2022-04-24, 16:37
Avslutad
Ifall Le Pen vinner detta är det större än Trumps vinst 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in