2022-04-24, 16:22
Bannlyst
Den här kan jag inte hålla till morgondagens samanfattning

“This afternoon, high—precision long-range air-based missiles of the Russian Aerospace Forces disabled a logistics terminal at a military airfield near Odessa, where a large batch of foreign weapons received from the United States and European countries was stored,” the official representative of the Russian Defense Ministry Igor Konashenkov claimed.

Nästa lass med vapen från usa/eu
Senast redigerad av nandersen 2022-04-24 kl. 16:24.
Citera
2022-04-24, 16:22
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Har Ryssland inga fallskärmstrupper? De borde skickat in fallskärmstrupper bakom linjerna för längesen för att röra om i grytan...
De försökte i Hostomel och blev utplånade.
Citera
2022-04-24, 16:23
Medlem
Citat:
Har Ryssland inga fallskärmstrupper? De borde skickat in fallskärmstrupper bakom linjerna för längesen för att röra om i grytan...

Dom blev slaktade i Kiev. Tror inte dom gör om samma misstag men man kan hoppas.
Citera
2022-04-24, 16:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ur ryskt perspektiv borde man givetvis ha svarat mycket snabbt redan 2014, men att det inte blev så har väl sina förklaringar. Antingen var den planerade upprustningen av den ryska armén ett hinder, eller så tänkte man att det är lurigt och smart att ta det i omgångar. Något som pekar på det senare är att det verkar som det började brinna lite i knutarna nu — gällde uppenbarligen att ta chansen innan det börjar bli för sent. Jag har gjort jämförelsen tidigare, men tänk Operation Barbarossa.

Jag är ju inne på det här att Putin är sjuk. Dödligt sådant. Därav detta mer panik offensiv. Han vill bli ihågkommen i ryska historieböcker på samma sida som Peter Den Store. Det ser ju dock mer ut att bli tvärtom. En ledare som ryska folket nog helt vill bara glömma bort s¨fort som bara möjligt.
Citera
2022-04-24, 16:25
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bulgarien med sitt förflutna som vasallstat till Sovjet borde sparkas ut ur Nato för sin vägran att skicka vapen till Ukraina.

Räddade sitt eget skinn genom att snabbt som ögat gå med i Nato men vägrar att hjälpa ett broderland i nöd.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Då hoppas vi att både NATO och EU kommer ihåg detta. Bulgarien, Ungern och Rumänien borde inte vara med i EU överhuvudtaget.
Citera
2022-04-24, 16:26
Medlem
Felstavarens avatar
Riktigt snyggt klipp på kast med litet kanontorn. För en gångs skull är det tillagda ljudspåret fanemej helt perfekt.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1518233612319174657?s=20&t=17sSM7kfS6Sx-0bKXvEAZA
Citera
2022-04-24, 16:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Den här kan jag inte hålla till morgondagens samanfattning

“This afternoon, high—precision long-range air-based missiles of the Russian Aerospace Forces disabled a logistics terminal at a military airfield near Odessa, where a large batch of foreign weapons received from the United States and European countries was stored,” the official representative of the Russian Defense Ministry Igor Konashenkov claimed.

En representant för en rysk myndighet hävdar mitt under brinnande krig.

Bara för att ryssarna är osedvanligt intelligensbefriade betyder inte det att väst och ukrainarna också är det.

Var Igor på plats i logistikterminalen och inventerade den förstörda materielen, eller har han låtit sig luras av ukrainsk vilseledning?

Igor kan ha rätt men också inte, jag kunde inte hålla mig till imorgon för att berätta det.
Citera
2022-04-24, 16:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Lukashenko i Vitryssland försöker förhandla med väst. Jag tycker faktiskt man kan vara lite förlåtande mot honom om han bryter med Ryssland. För det vore ett mycket stort slag mot Putin. Vissa krav måste man ju ställa som att han skall släppa alla järnvägssabotörer och andra som motsatt sig hans samarbete med Putin, som han har fängslat.
https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1518183286597730307
Håller med, har sagt det tidigare, oppositionen borde erbjuda honom amnesti.
Vinner Ukraina detta, kan Belarus följa i dess spår.
Citera
2022-04-24, 16:30
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag är ju inne på det här att Putin är sjuk. Dödligt sådant. Därav detta mer panik offensiv. Han vill bli ihågkommen i ryska historieböcker på samma sida som Peter Den Store. Det ser ju dock mer ut att bli tvärtom. En ledare som ryska folket nog helt vill bara glömma bort s¨fort som bara möjligt.

Han borde ju egentligen inte vara ett problem som man kan ta bort handgripligen med tanke på hans sjuka hälsa, så då är det ju också tyvärr så att en vid krets kring honom har exakt samma värderingar. Hela Kreml borde bombas sönder med alla inuti.
Citera
2022-04-24, 16:33
Medlem
Jofs avatar
Belgisk ägt plan i luften över Ryssland. Har dom inte bojkott mot det?
Annars nästan bara kinesiska plan som flyger till Europa. Ett och annat turkiskt.
Citera
2022-04-24, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En representant för en rysk myndighet hävdar mitt under brinnande krig.

Bara för att ryssarna är osedvanligt intelligensbefriade betyder inte det att väst och ukrainarna också är det.

Var Igor på plats i logistikterminalen och inventerade den förstörda materielen, eller har han låtit sig luras av ukrainsk vilseledning?

Igor kan ha rätt men också inte, jag kunde inte hålla mig till imorgon för att berätta det.

Finns drönarfilm och man ser tydligt hur vapenlagren exploderar i 2 av byggdnaderna som träffas.
Citera
2022-04-24, 16:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:

De skickade ju in sina bästa fallskärmstrupper precis i början av invasionen. De blev avrättade allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in