2022-04-24, 11:30
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det jag vände mig mot var att koppla ihop ryssarnas aggression med ett folkslag på ett sätt som framställer det som att ryssar är mongoler. Det är klart det finns mongolska inslag i den ryska befolkningen, men det finns ju också europeiska och inte minst germanska inslag, du kan ju lika väl kalla dem för upplänningar i så fall, eller polacker. Putin ser väldigt omongolsk ut, Brezjnev såg däremot att ha mer östligt påbrå o.s.v.

Jag nämnde att Mongoliet var en demokrati för att klargöra att den ryska aggressionen och den ryska diktaturen inte har med Mongoliet och det mongolska folket att göra.

Jag hör dig, tror personen du adresserade till en början mest ville provocera ryssen.

Mongoliet verkar vara ett jättefint land som jag hoppas att jag får besöka en dag.
Jag gillar ryssar också, men inte sådana som lustmördar civila.

Tycker förövrigt Putin verkar ha något asiatiskt i sig. Det är nåt med ögonen.
Citera
2022-04-24, 11:30
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ett passande slut på en ryssmongol.

https://mobile.twitter.com/666_mancer/status/1518131418643279873
Rusar fram viftande med en pistol för att inspirera trupperna och skriker om moderlandet.
Detta är ju andra världskriget i repris...
Citera
2022-04-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
I en tom kyrka eller är det skojeri?

https://twitter.com/Alexandra1UApro/status/1518132311648346112
Det där ser väl dessutom ut som en body-double precis som uppträdandet i buren?
Annars har han blivit 5år yngre på en dag.

Det är idel konstigheter med Putins framträdanden...
Citera
2022-04-24, 11:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Minns ni videon där Putler förnedrade spionchefen för civilspionage?

Där denne stod och skakade och knappt fick fram orden?

Fick intrycket av att spionchefen visste mycket väl att Putler endast matats med lögner baserade på vad han vill höra.
Ja det blir så i organisationer med svagt ledarskap, bara ja-sägare och rövslickare blir kvar.
Citera
2022-04-24, 11:33
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Nu är ju inte Syrien ett värdelöst land som du påstår. Ryssland angrep i huvudsak områden där Al-Qaida/Al-Nusra befann sig. De är terroristklassade så jag undrar varför du gråter krokodiltårar?
Men lilla arab, syrien är inte Värdelöst säger du. Säg det till dem som står i brödköer hos sandapan assad.

Vi ser samma mönster i Ukraina. Kommer man inte fram så bombar man sönder allt på klassisk rysmongoliskt manér och begår ohyggligheter.

Det är du som borde gråta, det gör du nu när ni har kört fast i Ukraina och åker på däng som heter duga.
Citera
2022-04-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ett nedsättande epitet.

Well, The Great Wall of China weren't originally built to be a tourist trap you know.

Det handlar mer om att smeta de gamla mongolernas aggression på det ryska folket.

Varför?
Lider du av just Djingis Khans massakrer?
Är det inte bättre att ta någon mer aktuell massmördare och smeta på om man nu tycker att Putins egna "insatser" inte räcker i sig själva för att kritisera kriget?

Det löjeväckande är snarare den fjunmustaschiga rasism som detta är byggt på och det faktum att det snarare drar uppmärksamheten från det ryska i Putins och hans rostiga militärs framfart. Det skulle ju till och med kunna bli en försvarstaktik från ryskt håll i framtida rättsprocesser och förhandlignar att skylla på att det var tjetjenska och mongolska förband och att Ryssland inte hade med övergreppen att göra.

Bättre att vara tydlig och kalla det ryska kriget för ett ryskt krig och inget annat.
Citera
2022-04-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Jag hör dig, tror personen du adresserade till en början mest ville provocera ryssen.

Mongoliet verkar vara ett jättefint land som jag hoppas att jag får besöka en dag.
Jag gillar ryssar också, men inte sådana som lustmördar civila.

Tycker förövrigt Putin verkar ha något asiatiskt i sig. Det är nåt med ögonen.

Personen i fråga använder uttrycket mongoler om ryssar hela tiden så man kan börja fundera på om det kanske till och med är en putinist som postar dessa eviga mongoltirader. "Titta det var monglerna inte ryssarna", kanske vi får höra framöver.
Citera
2022-04-24, 11:36
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skall sägas att Putin lär ha besökt en kyrka (rysk-ortodox påsk). Får se om det dyker upp några rörliga bilder..

Det har dykt upp bilder nu, men det handlar inte helt oväntat om en dålig fake av RT.

https://twitter.com/igorsushko/status/1518119766547857408?s=20&t=0zobjmYhkLIcsyKDSdmziQ

Titta på målningen bakom Putin c:a 9 sekunder in i klippet och notera kungakronan. Titta nu på patriarken c:a 13 sekunder in i klippet. Kungakronan syns till vänster om hans ansikte, men inte Putin. Han är nämligen inte där, bilderna på honom är inspelade vid ett annat tillfälle.

Jag har svårt att se att detta skulle handla om säkerhet eller paranoia hos Putin. Rent teoretiskt hade de kunnat fylla varenda jävla kyrkbänk med civilklädda livvakter ur hans privata säkerhetsstyrkor. Jag tror snarare att det handlar om att han är vid för dålig hälsa för att våga visa sig offentligt. Med tanke på det legendariska klippet på Putin och Shoigu så är det inte orimligt att tänka sig att han inte är i skick att stå upprätt utan att skaka just nu.
Citera
2022-04-24, 11:37
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Detta när Putin sitter och skrämmer sin spionchef som alla sett vid det här laget. Förstår inte ryssar själva att det är något fel med ett sådant beteende. Att Putin (och Sjojgu?) nu sparkar massa höga Generaler för att de inte uppfyller deras orimliga mål. Ser de inte själva vilken cirkus de skapat?

Vi sitter i varsin bubbla och blir matade med nyheter och drev på sociala mediasom passar en sidas narrativ. Möjligen har du inte sett att Frankrike har sparkat sin högste spionchef, och NATOs "surpreme commander" för Europa har "gått på pension". Det sitter ryssarna nu och skrattar åt, och använder som bränsle för att väst är i panik, är helt orimliga, osv.

Vi har ingen insyn i såna processer, det är 90% vinkel och story. Det kan mycket väl vara så att Putin tagit chansen att stärka sin smygdiktatur ytterligare genom att identifiera och eliminera den näst starkaste fraktionen inom det ryska systemet. Eller så var det en misslyckad "palatskupp". Eller så var det ingenting - Shiogu var också rapporterat "borta" i starten men han ser ut att vara på banan igen...Extremt svårt att använda i sin analys.
Citera
2022-04-24, 11:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Noterar att han även har en svart slips på sig där och en röd på den andra filmsekvensen.

Spekulationer går att detta kan ha spelats in 2021.
Det är nog vinröd på båda klippen. Det kan vara ljussättningen på ena klippet som gör att den ser svart ut. Bakgrunden är i varje fall exakt de samma.
Citera
2022-04-24, 11:40
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Varför kallar du dem för mongoler?

Han (signatur 'serbiskneger') vill förstås att det ska reta upp ryssanhängare lite extra så att han kan fortsätta förbränna sin inre Ustaša-ilska. Det är i alla fall vad jag tror. För i övrigt så är vi väl så gott som alla släkt med mongoler. Även signatur serbiskneger
Citera
2022-04-24, 11:41
Medlem
Conceptions avatar
Men klippet är onekligen extremt förvirrande.

Man ser prästerna initialt. Man ser sedan Putin där han står med en krona i bakgrunden. I nästa klipp vid 0.05 så bör Putin bara bakom prästerna. Man ser kronan, men ingen Putin?

https://twitter.com/rprose/status/1518108708676734976
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in