Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Att små förändringar leder till nya arter är ett antagande, inget som är bevisat.
Det kan man ifrågasätta. Ofta säger man att det är olika arter, bara för att dom ser olika ut, eller fysiskt inte kan genomföra samlag (som t.ex. Chihuahua och Grand Danois som exempel), men om dom kunde ha samlag så skulle dom få avkomma, och då är dom av samma art.
Helt oväntat så ignorerade du mitt inlägg där jag gav två exempel på artbildning som vi har sett.
Tamfår kan idag inte få fertil avkomma med dom vilda originalfåren. Det är alltså idag två olika arter.
Bananflugor har det genomförts många experiment med eftersom dom är lätt att hantera och att generationerna är kortlivade så det går snabbt att se resultat.
Bland annat så har man delat en grupp med bananflugor och gett dom olika mat, då kan man få en helt ny art som inte kan få fertil avkomma med den andra gruppen på bara 8 generationer. Detta experiment har gjorts många gånger av olika grupper eftersom det är väldigt enkelt genomförbart. Till och med du kan enkelt göra en grov variant av det. Men jag tanker dra till med en vild gissning att du inte är speciellt intresserad av det.
Läser du detta denna gången eller tänker du fortsätta stoppa huvudet i sanden och fortsätta ljuga? Och apropå ingenting, vad säger din gud om att ljuga? Är det nått som han gillar?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hartlam
Var har det observerats genom experiment att det uppstår nya arter från en art? Alltså exempelvis att en huskatt blir ett lejon, en bakterie blir en eukaryot, eller liknande?
Se ovan. Finns massvis med experiment med bananflugor. Och tamfår och original mufflonfår är idag två olika arter.
Två exempel på att åtminstone viss religion inte är kompatibel med vetenskap.