2022-04-24, 09:08
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är helt relevant att jämföra eftersom man ser sig moraliskt överlägsen Ryssland, vilket är ett skämt. Du tror ju på det själv!
Samtidigt har USA gjort EXAKT samma bara för några år sedan. 500,000 civila dog i Irak.
Jag kan skicka videos på krigsförbrytelser i Irak om du vill förstå bättre.

Det kan vara ända upp till en miljon som dog pga det kaos som uppstod efter störtandet av Saddam Hussein.
Grovt misstag av USA och koalitionen.
I dag snart 20 år efteråt är dock Irak förändrat. Det "finns en myriad av organisationer, partier och medier." enligt utrikespolitiska institutet. Problemen nu är de en gång uppdragna gränserna som inte tog hänsyn till etnicitet och islamister så klart.
Om Ryssland tar över delar eller hela Ukraina kommer det knappast att finnas någon yttrandefrihet och våld mot kvinnor t.ex. legitimeras.
Kleptokrati kommer att råda vilket enligt definition av ryssvänner på detta forum definieras som Den Starkes Rätt. T.e.x. det är fritt att stjäla enligt samhällsställning. Stjäl man från staten skall det vara lagom. Makthavare kan stjäla vad de behöver från folket, vanligt folk kan stjälas grannens cykel med risk att få stryk men inte att lagföras. Detta blir rådande kutym.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ja hade ryssar invaderat Sverige, bränt ner mitt hus, våldtagit min familj… ja då hade resten av mitt liv tillägnats åt att döda och lemlästa ryska soldater. Jag hade förvandlats till en svensk Vlad Tepes

Man bör dock inte filma när man skjuter krigsfångar. I övrigt kan krigsbrott mot inkräktande soldater över huvudtaget inte jämföras med krigsbrott mot kvinnor och barn på ockuperad mark.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det lär nog skita sig för Putin och hans segerparad den 9 maj. Efter några dagars offensiv så har de lyckats erövra en potatisåker och bomba ett traktorgarage samtidigt som de har förlorat mängder med tanks och flygplan.
Så här kommer den troligen att bli, slå på ljudet.
https://twitter.com/uamemesforces/status/1517068818488692739
Citera
2022-04-24, 09:09
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Men orkar man inte se videon så ska man väll inte svara, men en stor del av ukrainafansen är bara intresserad av personangrepp och att rabbla floskler. Sen är det märkligt att dessa personangrepp får pågå utan avstängningar, själv får man varning för att man skriver att kriget är ett proxykrig av usa (blir nog avstängd strax en vecka), de här 2 videona förklarar rätt så bra hur usa krigar via proxy. Precis samma sak händer nu i afghanistan, eller tror folk att usa "råkade" glömma vapen för miljarder när de lämnade afghanistan.

Kan kanske bero på att du stödjer ett Ryssland som också numera hotar ditt eget land och dig? I förlängningen hotar de även FB existens.

Det går att göra en jämförelse me att du under 2:a världskriget hade stött Nazi-Tyskland och deras hemskheter.
Citera
2022-04-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så här kommer den troligen att bli, slå på ljudet.
https://twitter.com/uamemesforces/status/1517068818488692739

Fan, Putin ser ut att vara trött på skiten redan då. Tro fan han ville liva upp med en specialare.
Jag känner med Putin. Jag vet hur svårt det är att få tag i bra folk.
Citera
2022-04-24, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Men orkar man inte se videon så ska man väll inte svara, men en stor del av ukrainafansen är bara intresserad av personangrepp och att rabbla floskler. Sen är det märkligt att dessa personangrepp får pågå utan avstängningar, själv får man varning för att man skriver att kriget är ett proxykrig av usa (blir nog avstängd strax en vecka), de här 2 videona förklarar rätt så bra hur usa krigar via proxy. Precis samma sak händer nu i afghanistan, eller tror folk att usa "råkade" glömma vapen för miljarder när de lämnade afghanistan.

Du hittar någonstans i bibeln att Putin är en pedofil och dålig ledare, samt kommer förlora kriget. Det är helt sant men du får leta själv. Det du skriver har lika lite värde som min mening innan i inlägget.

Om du hänvisar till en länk eller källa så behöver den var mer exakt och samt tala om vad det handlar om. Annars tar ingen det på allvar.

Videon kan ha varit jättebra men ingen lär titta på den. Du kunde lika gott ha använt Bibeln som källa.

Jag har själv kallat ukrainakriget ett proxykrig. Jag har inte blivit avstängd. Väst använder sanktioner och skickar militärt material till Ukraina.

Men

A Antingen tror man Putin startade kriget.

B Eller så lurade väst honom

Hur som helst han är lika blåst under både A eller B.
Citera
2022-04-24, 09:16
Moderator
OYs avatar
Trams, ot och tjafs användare emellan raderat.

Återgå till ämnet.

/Mod
Citera
2022-04-24, 09:22
Medlem
Det finns två sätt att få någon att vara med i ens gäng........

1. Se till att alla i gänget har det bra, trivs och åtnjuter fördelar av att vara med.
Goda regler som är till gagn för alla.

2. Se till att gänget har stort våldskapital, är hierarkiskt så man kan ta sig upp.
Hota presumptiva medlemar med våld, eller utföra våld mot dom, om dom inte går med.
Citera
2022-04-24, 09:22
Medlem
Det är inte så jävla illa att Putin ändrade sig om stormingen för att det går trögt på östfronten?

Är det enda segern som kan bärgas?

Kommer vi få se "bevis" på att det var 100 000 tyska läderbögar i källaren och att de ätit upp alla civila?
Citera
2022-04-24, 09:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Frågan är ens om det går att inta städerna? Det är inte en tidsfråga utan en resursfråga. Försvaret har haft gott om tid att byggas upp och de får förstärkningar nu hela tiden.
Ja absolut. Kanske man kommer fram till städerna och så tar det stopp där. Min poäng var att allas förväntning är en stor offensiv som antingen bryter genom och snabbt tar terräng, eller som står still och misslyckas - men kanske är där ett tredje alternativ, en långsam krypande rörelse.
Citera
2022-04-24, 09:26
Medlem
leachs avatar
Här kommer morgonens laster av vapen. 2 st Boeing C-17A Globemaster III.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1242
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae117c
Grattis till dom ryska soldaterna som får smaka väst stål
Citera
2022-04-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag har inte sagt något om att återuppliva Sovjet.

Det enda jag ser är att du runkar till hur barn dör.

Alla dina inlägg är helt värdelösa, men det visste du nog själv.
Troligt är att Putin drömmer om att återuppliva Något som påminner om sovjet i alla fall till dess yta med honom själv som styrande under sin livstid, Han har gjort ett antal uttalanden som pekar åt det hållet,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in