2022-04-24, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror snarare att Polen skickar sina uppgraderade T-72 och USA för över mer trupp dit som kompensation.

Det skall vara mera klart att BoJo skickar över "Challenger 2" till Polen, för att de skickar över sina T-72 till Ukraina. Oklart dock om antalet :

https://www.thesun.co.uk/news/politics/18341953/britain-will-give-poland-tanks-to-arm-ukraine/

Men det är klart, kanske jänkarna vill göra samma sak med någon östeuropeisk allierad.
Citera
2022-04-24, 00:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om han är ensam eller inte är upp till de omkring honom. Om de vill dela Putins öde som paria, förnedrad och krigsförbrytare så är han inte ensam. Däremot om alla andra förbrytare vill rädda sina egna skinn så slänger de honom till hajarna. Då är han ensam. Så ensam. Gammal och sjuk. Sviken av alla som en pestsmittad. Hans livsverk i kras, gick till historien som Rysslands värsta ledare. T.o.m. hans barn hatar honom. Slutar på ett sjukhem i Nordkorea där sjukvården inte fungerar p.g.a. sanktioner. Vilket förnedrande slut för den lilla misslyckade diktatorn.
Jag tror du är spot-on där. Det kommer inte bli några statyer eller byster till V. Puttlers ära. Möjligen att han i historieböckerna omnämns som en vansinnig psykopat som härjade i Ukraina i början av 2020-talet, och drog Ryssland med sig i ekonomisk kollaps.
Citera
2022-04-24, 00:38
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Men det finns evidens, svårt att ta till sig nuläget, förståeligt.

Finns inga motbevis heller på att UA inte skulle kunnat ha begått dessa vidrigheter.

Kan jag föra en diskussion men en vän från Armenien som hatar Ryssland kan jag nog få kunna yttra mig om mina tankar, åsikter här också utan att bli påhoppad.

Tack.

Om ditt land blir attackerat? Dina föräldrar mördade, din syster och fru våldtagna, dina barn slaktade,

Hur skulle du bemöta inkräktarna?
Citera
2022-04-24, 00:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Denna meme är ju riktigt rolig och samnanfattar nog mycket av VDVs slakt i Ulraina 😃
https://youtu.be/r1DPfty4ib8

Det är en bra video men man tycker lite synd om de unga killarna som alla nu är döda eller handikappade för livet av svåra krigsskador.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ser på Fox, och Blinken skall ju fara över till Kiev för att träffa Zelensky. Det poängteras att när liknande resor görs, så brukar det utannonseras något "nytt" att visa upp.
Tippar själv på att ukrainare skall undervisas i flera avancerade vapen. Tex flyg eller M1A1 vagnar. Eller att de får köpa "Reapers". Kanske allt ?

Intressant. Kanske annonserar han att Ukraina skall få stridsflyg?

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Synd att Tyskland ÄR EU.
Nej, Kärringen Merkels smutsiga livsverk går inte att vända upp och ner på över en natt men att nationen inte pressas hårdare på svar om strategi på hur den på sikt ska göra sig helt fri från rysk gas- och olja vilket är helt avgörande för att finansiera detta folkmord är beklagligt.
Det är då själva fan om tyskjäveln ska lyckas med konststycket att spela en helt avgörande roll också vid utbrottet för det tredje världskriget. Otroligt.

Det är viktigt att Merkel exponeras och att hennes livslånga förräderi mot Tyskland, Europa och Friheten görs tydligt för alla. Kan man arrangera så att det finns demonstranter mot henne överallt dit hon går resten av hennes liv?
Citera
2022-04-24, 00:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall vara mera klart att BoJo skickar över "Challenger 2" till Polen, för att de skickar över sina T-72 till Ukraina. Oklart dock om antalet :

https://www.thesun.co.uk/news/politics/18341953/britain-will-give-poland-tanks-to-arm-ukraine/

Men det är klart, kanske jänkarna vill göra samma sak med någon östeuropeisk allierad.
Dock har Polen flera hundra T-72, Storbritannien har väl bara drygt 140 st Challenger 2 i tjänst.
Det kommer behövas mer om Polen skall tömma sina förråd av T-72.
Citera
2022-04-24, 00:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Helt sjukt att användandet av mänskliga sköldar används som propaganda av de nazistiska bärplockarna och att det med glädje sprids jorden runt av deras uppbackare, partisk västmedia.

: sick19 :

Slava Uk卐aina!

Familjer som har flytt undan Rysslands invasion är vad det visar. Anledningen till att de överhuvudtaget är där stavas, Putin. Där är var upprördheten borde ligga.

Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Är medaljen längst till vänster den för döda spädbarn? Eller är det den som är våldtäktsmedaljen?

Modig kille. Verkligen.

Verkar som han fått både medalj för våldtäkt av dött barn i källare, likplundring av 20 guldtänder och geggade 30 dar i radioaktiv skyttegrav i Chernobyl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssland idag:
-Upp till 15 års fängelse för att kalla det ett "krig"
-Oppositionen har tillintetgjorts
-Personer och företag som är emot kriget stämplas som utländska agenter
-Tidigare gripna protestanter förföljs och hotas. Det målas "Z" på deras dörrar
-Du grips bara du står still och visar upp ett vitt papper

icke att förglömma...
Under 25 år har eliten i Ryssland med Putin och hans vänner i spetsen stulit upp till $3000 miljarder från det ryska folket. Av dessa pengar har de levt lyxliv utomlands, köpt mängder av fastigheter för deras privata bruk, yachter, flygplan, lyxbilar, slott, skyskrapor, öar.... you name it.

Det är en oerhörd skurkstat... och du gillar det?

Har du hört talas Hunter Bidens dator??
Det är Joe Bidens son.
Om du vill prata om skurkar…
Det kommer bli en väldigt intressant rättegång om Biden familjens eskapader i Ukraina.
Just sayin’
Citera
2022-04-24, 00:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Men det finns evidens, svårt att ta till sig nuläget, förståeligt.

Finns inga motbevis heller på att UA inte skulle kunnat ha begått dessa vidrigheter.

Kan jag föra en diskussion men en vän från Armenien som hatar Ryssland kan jag nog få kunna yttra mig om mina tankar, åsikter här också utan att bli påhoppad.

Tack.

Det är inte du som blir påhoppad.

Det är Ukrainas folk som dör och där du älskar att det är så.

Du kan ju ha en diskussion med mig också, där du får veta att mord och våldtäkter inte är ok.

Varför vara så blyg?

Skriv om hur du älskar när småbarn våldtas eller blir sprängda.

Jag tror att du kan vara ganska glad över din uppfattning om vad ordet påhoppad betyder.
Citera
Medlem
Skönt att UA nu iaf får lite modernt artilleri. Nu får vi hoppas på att ryssen fortsätter att ringa med 3/4 G, så de kan planteras som solfrön. Samt att de fortsatt använder sina dinosaurie pjäser som inte klarar shoot and scoot.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Om ditt land blir attackerat? Dina föräldrar mördade, din syster och fru våldtagna, dina barn slaktade,

Hur skulle du bemöta inkräktarna?
Ryssen har inga problem med det. Anledningen till att de våldtar och mördar är att de själva uppskattar det och är vana vid det. Cirka 37% av alla ryssars mödrar fick barn efter en våldtäkt av andra ryssar. Våldtäkt och mord är ryssens språk.
Citera
2022-04-24, 00:45
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Har du hört talas Hunter Bidens dator??
Det är Joe Bidens son.
Om du vill prata om skurkar…
Det kommer bli en väldigt intressant rättegång om Biden familjens eskapader i Ukraina.
Just sayin’

Gamla nyheter. Denna tråd är om rysslands invasion av Ukraina men förstår att du vill prata om annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in