2022-04-24, 00:23
Medlem
[quote=AdMortem|79995801]
Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Uppenbarligen är det vi som tänker som gör det bäst.

Eller inte…
Citera
2022-04-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag vet. Det är knepigt men vi bör se över hur vi kan få ut religionerna som partier. Självklart inte religiösa människor i politiken. Religionsfrihet till att få vara politiker om man så önskar men utan att politiken är religiöst riktad.

Problemet är att Islam har en särställning jämfört med de andra religionerna. Varför?
Citera
2022-04-24, 00:26
Medlem
Citat:
Härskarteknik för att du inte klarar av mig i en debatt. Ni kommer alltid med en mängd påhitt om mig i syften det finns otroligt mycket kunskaper kring, dvs att uppnå eller vidmakthålla kontroll genom maktutövning

Citera inte mig igen.

Nej det ingen härskarteknik. Det är bara något du har fått lära dig att använda som ett vapen emot dom som säger emot dig. Och DET är en typisk härskarteknik som kvinnor använder sig utav. Standard.
Citera
2022-04-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hur många patroner går det i polisens pistoler egentligen? Om polisen börjar skjuta mot en stenkastare så kommer ju den galna mobben verkligen gå berzerk och då krävs det ju att man har ordentligt med ammunition för att skydda sig. Kanske är bättre med nån typ av maskinvapen? Typ kulspruta?
Sig Sauer P226 som svensk polis använder rymmer 15 kulor per magasin, det skulle gå åt många magasin om det sköts på varenda idiot förra helgen. Jag har svårt att tro att en rimlig människa forcerar polis med draget vapen, som dessutom avfyrat det. Kravallerna uppstår och fortsätter eftersom konsekvenserna uteblir, men om polisen visar att man blir skjuten om man kastar sten så har jag svårt att se hur en större grupp skulle kunna springa mot skottlossning istället för ifrån. Möjligtvis att attacker på poliser skulle öka under normal patrullering för att visa sitt missnöje, men att "den galna mobben" skulle gå berzerk känns orimligt.

Vattenkanon är mer effektivt än vad man kan tro, speciellt när det är kyligt ute. Spreja ner människor och gör dom nedkylda, har man inte ombyte med sig så tröttnar man rätt fort när man börjar frysa
Citera
2022-04-24, 00:27
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Problemet är att Islam har en särställning jämfört med de andra religionerna. Varför?
Nej det har Islam inte. Skillnaden är att majoriteten av oss kristna här inte upplever motsättningar och inte har gjort samtidigt som vi följer demokratin och mänskliga rättigheter. Sedan tillkommer antirasisterna. Ateisterna och extremister är väl de enda som har problem med att det är fler i ett mångkulturellt samhälle än en enda grupp. Dansken var tydligen något som kallas etnonationalist med syfte att få bort muslimer.
Citera
2022-04-24, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

What?? Go Ebba!!
Citera
2022-04-24, 00:29
Medlem
En feministisk polisledning anställer bara bögpoliser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Sig Sauer P226 som svensk polis använder rymmer 15 kulor per magasin, det skulle gå åt många magasin om det sköts på varenda idiot förra helgen. Jag har svårt att tro att en rimlig människa forcerar polis med draget vapen, som dessutom avfyrat det. Kravallerna uppstår och fortsätter eftersom konsekvenserna uteblir, men om polisen visar att man blir skjuten om man kastar sten så har jag svårt att se hur en större grupp skulle kunna springa mot skottlossning istället för ifrån. Möjligtvis att attacker på poliser skulle öka under normal patrullering för att visa sitt missnöje, men att "den galna mobben" skulle gå berzerk känns orimligt.

Vattenkanon är mer effektivt än vad man kan tro, speciellt när det är kyligt ute. Spreja ner människor och gör dom nedkylda, har man inte ombyte med sig så tröttnar man rätt fort när man börjar frysa

Om något så borde dom ha en pepparspraykanon.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Justitieministern som exempel. https://www.dn.se/sverige/busch-varfor-skadades-inte-fler-valdsverkare-i-upploppen/

Polisforskare
https://www.dn.se/sverige/polisforskaren-vill-busch-att-man-ska-skjuta-15-aringar/

Polisförbundets ordförande
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xq7XAx/ebba-busch-kritiseras-efter-utspel-om-poliser-i-upploppen

Poliser som individer etc
https://aktuelltfokus.se/polisen-tar-avstand-fran-ebba-buschs-uttalande/

Vi är sjukt många fler som har hjärnan med oss i sammanhanget.

Så fyra personer med vänsteråsikter är folket enligt dig?

Svagt.
Citera
Avslutad
Vill hon skjuta sådana som Eskil oxå?
Citera
2022-04-24, 00:30
Medlem
Citat:
Nej det har Islam inte. Skillnaden är att majoriteten av oss kristna här inte upplever motsättningar och inte har gjort samtidigt som vi följer demokratin och mänskliga rättigheter. Sedan tillkommer antirasisterna. Ateisterna och extremister är väl de enda som har problem med att det är fler i ett mångkulturellt samhälle än en enda grupp. Dansken var tydligen något som kallas etnonationalist med syfte att få bort muslimer.

Vi har sett många exempel på det men tydligen gäller det bara muslimer. Frågan är varför?
Citera
2022-04-24, 00:32
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart men hur exakt gillar folk våld. Det är jättenkelt för hur polisen skjuta skarpt. De kan döda på nolltid. Ett skott en död. Om polisen vill är det hur många hundra döda som helst. Ingen kommer klaga sedan. De gjorde vad som krävdes.

Patrasket är beväpnat, polisen kommer inte ha något val.
Är det en polis eller en muslim som blir den första martyren?

Mer våld kommer följa, oavsett vad du jag eller någon annan anser vara lämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in