2022-04-23, 23:46
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
Blaha blaha. Det har jag inte sagt. Jag kanske helt enkelt inte ser någon anledning till varför jag ska redogöra för mina sexuella preferenser. Men jag kan berätta att min senaste flickvän var 34...det vill säga ett år yngre än jag själv.
Usch! Gammal nog att vara din syster!? Det hade inte Patrik gillat.
Citera
2022-04-23, 23:48
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Mannen, du skrev att du inte tänder på barn som inte är i puberteten. Du var specifik. Det innebär att barn som kommit in i puberteten är något som du tänder på. På Dumpen har vi sett att många har haft fruar, flickvänner, barnbarn etc men det har inte hindrat dem från att aktivt söka kontakt med barn.

Att du haft en 34-årig flickvän säger därmed inte ett smack. Att du däremot försöker smutskasta Dumpen, med spekulationer från ingenstans, tyder på att du inte har rent mjöl i din pedofilpåse.

OK, tro vad du vill. Du har däremot helt rätt att jag smutskastar Dumpen, för sådan skit förtjänar inte bättre. De hänger ut socialt missanpassade och ofta svagbegåvade män, vars "moraliska kompass" kanske redan är grumlig tack vare deras genetiska nitlott, som sedan hetsas till att bestämma sexträffar med minderåriga. Jag vet att inte alla passar in på den beskrivningen men många gör det!

Att jag sedan konstaterar att det inte är vare sig pedofili eller perverst att kunna tända på en könsmogen ungdom som råkar vara under 15 år gör inte heller mig till pedofil. Men visst, om du vill stämpla mig som pedofil så för all del.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Mjo. Dumpen tog kontakt med hans jobb typ innan mig som jag fatta det. Videon las ut på en måndag och jag blev kontaktad på onsdag em/ kväll via en vän förfrågan på FB från S, så jag skickade och frågade vem personen va och då ville hon att jag skulle ringa henne.

Tvivlar på att det finns många anhöriga som vill att en sån video kommer ut. Jag hade sagt nej alla gånger eftersom konsekvenserna av det drabbar våra barn. Jag blockade alla deras sociala medier i början.

Jag tycker egentligen att det är sorgligt att Dumpens intresse för deras egen sensationsmässiga uppmärksamhet överskuggar intresset för vilket faktisk nytta i sakfrågan de egentligen gör.

Det är uppenbart att uthängningseffekten och själva hämnden mot den avslöjade är prioritet nummer ett.
Citera
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Mjo. Dumpen tog kontakt med hans jobb typ innan mig som jag fatta det. Videon las ut på en måndag och jag blev kontaktad på onsdag em/ kväll via en vän förfrågan på FB från S, så jag skickade och frågade vem personen va och då ville hon att jag skulle ringa henne.

Tvivlar på att det finns många anhöriga som vill att en sån video kommer ut. Jag hade sagt nej alla gånger eftersom konsekvenserna av det drabbar våra barn. Jag blockade alla deras sociala medier i början.

Märkligt att du tänker på din egna barns väl och ve medan din gubbe vill knulla andras barn. Hur går resonemanget hos dig? Har din gubbe gjort något fel eller inte? Skulle du vilja att män gör samma sak mot dina barn som din gubbe vill göra mot andras?
Citera
2022-04-23, 23:55
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnie.ONeal
OK, tro vad du vill. Du har däremot helt rätt att jag smutskastar Dumpen, för sådan skit förtjänar inte bättre. De hänger ut socialt missanpassade och ofta svagbegåvade män, vars "moraliska kompass" kanske redan är grumlig tack vare deras genetiska nitlott, som sedan hetsas till att bestämma sexträffar med minderåriga. Jag vet att inte alla passar in på den beskrivningen men många gör det!

Att jag sedan konstaterar att det inte är vare sig pedofili eller perverst att kunna tända på en könsmogen ungdom som råkar vara under 15 år gör inte heller mig till pedofil. Men visst, om du vill stämpla mig som pedofil så för all del.

Att du tänder på barn som är under 15 "råkar" göra att du klassas som pedofil. Att du sedan urskuldar vuxna mäns beteende som att de har en lite knasig moralisk kompass när de skickar bilder på sin erigerade penisar till barn samt bestämmer träff med dem för att knulla dem säger väl en hel del om hur din kompass fungerar.

https://dumpen.se/2022/04/15/9452/
Citera
2022-04-23, 23:56
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Märkligt att du tänker på din egna barns väl och ve medan din gubbe vill knulla andras barn. Hur går resonemanget hos dig? Har din gubbe gjort något fel eller inte? Skulle du vilja att män gör samma sak mot dina barn som din gubbe vill göra mot andras?
Du verkar inte ha full koll på all fakta i detta fall så då kanske du borde sitta ner i båten.

I nuläget finns inget som pekar på att han är skyldig men myndigheter måste få bli klara med sina utredningar.

ALLA(normal funkade) föräldrar vill väl sina barns bästa? Tror du konsekvenserna för barnen är roliga? Varför ska barnen lida för nåt dom är oskyldiga i? Sen att pappan är puckad ska väl inte dom behöva lida för oavsett?
Citera
2022-04-24, 00:00
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet

Det är uppenbart att uthängningseffekten och själva hämnden mot den avslöjade är prioritet nummer ett.

Hur många barn har de inte räddat med sitt arbete? En pedofil som blivit uppmärksammad på internet och kanske även fått sin sambo och arbetsgivare uppmärksammad på att man är pedofil tänker nog både en och två gånger innan man bestämmer träff med ett barn igen.

Tar pedofilen livet av sig så är ju det guld.
Citera
2022-04-24, 00:03
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Du verkar inte ha full koll på all fakta i detta fall så då kanske du borde sitta ner i båten.

I nuläget finns inget som pekar på att han är skyldig men myndigheter måste få bli klara med sina utredningar.

ALLA(normal funkade) föräldrar vill väl sina barns bästa? Tror du konsekvenserna för barnen är roliga? Varför ska barnen lida för nåt dom är oskyldiga i? Sen att pappan är puckad ska väl inte dom behöva lida för oavsett?

Är han oskyldig - varför skulle då Dumpen hänga ut honom? Varför försvarar du din pojkvän/man? Skulle du försvara en man som förgrep sig på dina barn? Skulle du kunna tänka dig att dina barn blev penetrerade i rumpan eller munnen av en man?
Citera
2022-04-24, 00:05
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

I sådana här fall handlar det om ren gruppidentifiering. Den stora pöbeln njuter främst av att se ner på den uthängda och konstatera att de själva tillhör den rätta gruppen, dvs de goda. Huruvida andra lider, lidande för familjer barn- och andra anhöriga är helt ickerelevant för dessa människor.
Citera
2022-04-24, 00:06
Medlem
Ronnie.ONeals avatar
Citat:
Hur många barn har de inte räddat med sitt arbete? En pedofil som blivit uppmärksammad på internet och kanske även fått sin sambo och arbetsgivare uppmärksammad på att man är pedofil tänker nog både en och två gånger innan man bestämmer träff med ett barn igen.

Du tycker att jag har en defekt moralisk kompass men sitter själv och tycker att det är bra om pedofiler begår självmord, oavsett om de har begått övergrepp på verkliga barn eller ej. Uppenbarligen är inte heller din moraliska kompass fullt funktionsduglig.

Det är aldrig roligt eller önskvärt att någon tar livet av sig bara för att de råkar vara pedofiler. Det kanske låter magstarkt i dina öron, men pedofiler har samma rätt att leva som vem som helst. Heteros, homos, bisexuella, pedofiler, nekrofiler, gerontofiler, fetischister av alla slag...alla har samma människovärde.

Har man inte mördat någon förtjänar man definitivt inte att själv dö.
Citera
2022-04-24, 00:06
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:

Visst, och en del tänker säkert tvärtom. När de nu inte har så mycket mer att förlora och en massa extra fritid som arbetslösa.

(Om vi nu ska älta samma gamla argument som ältats tusentals gånger tidigare i tråden.)
Citera
2022-04-24, 00:07
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Är han oskyldig - varför skulle då Dumpen hänga ut honom? Varför försvarar du din pojkvän/man? Skulle du försvara en man som förgrep sig på dina barn? Skulle du kunna tänka dig att dina barn blev penetrerade i rumpan eller munnen av en man?
Vart exakt försvarar jag honom? Du besvarade inte en ENDA av mina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in