2022-04-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
USA har nu dragit in Sverige och Finland i deras krig mot Ryssland. USA kommer fortsätta kriget till sista Ukrainaren är död.
Sverige och Finland blir nya buffertländer för USA. De är samma tänk som i Ryssland.

Fel det är Ryssland som dragit in Sverige och Finland och alla övriga länder som stöder Ukraina genom att än en gång invadera ett land i Europa. Polen, Finland, Estland, Lettland, Litauen, DDR, Ungern, Tjeckoslovakien, Litauen igen, Georgien, Ukraina ursäkta om jag glömt något, gemensam nämnare - inget av länderna skyddades av NATO - Kremls aggressioner är bästa reklamen för atlantpakten. Din egen förljugna propaganda är både tragisk och skrattretande på samma gång.
Citera
2022-04-23, 23:58
Medlem
Citat:
Jag tror inte du har den mentalakapaciteten att förstå. Du har köpt västpropagandan om Putin rakt av.
frågan är väl viken propaganda du köpt?
Citera
2022-04-23, 23:59
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Mariupol är hjältarnas stad.

Russia resumes attack on Mariupol, Ukraine soldiers holed up in steel plant

https://www.wionews.com/world/russia-restarts-attacking-mariupol-ukraine-soldiers-holed-up-in-steel-plant-473225

Det enda som talar för de, är att ryssarna skall tydligtvis ha förflyttat elit-förband därifrån. Så kanske de får lite lättare.., men de har det nog j-vligt svårt.
Citera
2022-04-23, 23:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag tror inte du har den mentalakapaciteten att förstå. Du har köpt västpropagandan om Putin rakt av.

Du har sagt det så många gånger och skrutit om din utbildning, men du har aldrig skrivit om Putins ståndpunkt.

Tyvärr för dig har jag inte köpt det du kalla propaganda, utan har lärt mig av vad Ryssland gör.

Du, liksom andra älskar mord och våldtäkter, men du vågar inte stå för det.
Citera
2022-04-24, 00:00
Medlem
Citat:
Det är USAs krig mot Ryssland.
Grattis Sverige och Finland som köper allting rakt av. Det är en gigantisk propagandaapparat för att sälja in det här kriget i Europa. Det är sjukt hur enkelt det är att manipulera Europeer.
Ryssland drog i alla fall en linje mot USA.
Puttler själv verkar ha "dragit några linjer" innan intervjun häromdagen, påminde mest om det sista året med den polske påven då det var svårt att avgöra om han var död eller bara såg så ut.

Ryska militären verkar ha samma taktik som vintern 39-40, båda gångerna trodde diktatorn i Moskva att soldaterna skulle välkomnas av folket vid invasionen och båda gångerna var det ett mycket dyrt misstag. Ryssland har kört slut på sig själv i den här invasionen. Om det är att "dra en linje" och "stå upp mot amerikanerna" att kremera sin egen ekonomi, avväpna sin egen arme (iallafall vad gäller allt modernt) och återinföra Polisstaten, så tror jag inte att det är värt det lille vän. Proletariatets diktatur fungerar inte.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Nu vågar dom inte visa ryska "krigshjältar" i rysk TV utan dom blurras? Vaddå skäms dom att visa sig offentligt nu

https://twitter.com/nexta_tv/status/1517824514746421253?t=giLEpcZapj7H_jEtSUsoKg&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om du är ryss, tjetjen eller vitryss spelar ingen roll. Ni är samma usla patrask allihopa. Sluta och spamma våra västerländska forum med era infantila lögner och propaganda.

Inget av dem.

Oavsett, i detta forum får man tala och tycka fritt och tråden handlar om invasionen i UA.

Propaganda utövas inte endast av en sida. Ser ingen logik i Ryssland enfaldigt begår krigsbrott, återigen. Av vilken anledning? Skrämmas? Ja om det har fått dig så känslomässig att du anklagar andra för att hejja på så har det nog lyckats.

Ta det lugnt med hatet bara. Det föder bara ännu mer. Aldrig från min sida dock.
Citera
2022-04-24, 00:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Heja försvararna, hjältarna i Mariupol.

Ukraine news live: President Zelenskyy says he 'does not fear' meeting Putin; Russian forces 'trying to storm' final holdout in Mariupol

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-news-live-mariupol-donbas-putin-zelenskyy-latest-12541713

Alltså, det är ingen liten biff orcherna ska ge sig på: 11 kvadratkilometer (!) stort fabriksområde. Byggt på sovjettiden för att klara kärnvapenanfall under kalla kriget. Nästan fortifierat…
Citera
2022-04-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Trams. Vi stödjer Ukrainas sak helhjärtat av egen fri vilja. USA har ingentig att göra att vi skickar pansarskott till dom. Underbart att Engelsmännen skickar SAABs NLAW som hittils har förstört 40% av alla fascistrysska stridsvagnar. Svensk vapenmakt som biter hårt på ryska fascister.

Nä, knappast.
Folk blir som galna när de får beskydd av USA. Alla vill kriga helt plötsligt och vara superkaxiga.
Kriget hade aldrig hänt utan NATO. Nato är en krigsindustri.

No to Nato!
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är slut med dem.

VDV var aldrig ett förband för regelrätta strider, och det var därför de förlorade vid Kyiv.

Fallskärmsförband kan inte strida mot riktiga motståndare.

Det var något tyskarna lärde sig redan 1941.

Visst, de vann, men bara tack vare att britterna var dumma i huvudet.

Den brittiska chefen på Kreta orkade inte masa sig över en kulle för att kolla på vad tyskarna sysslade med på ett flygfält.

Den tyska luftlandsättningen hade kunnat sluta med en katastrof, om britterna hade varit något mer alerta.

VDV är bara ok i småstrider, och helt misslyckade i dagens Ukraina.
Landsättningen på Kreta kostade Tyskland gräddan av sina fallskärmsjägare, men den ledde å andra sidan fram till detta banbrytande vapen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/FG_42
Jag höll på att trilla ur YT-fåtöljen när jag fick se att en sådan kostar som en hyfsad Ferrari idag!

Frågan är om Putin för någon sådan bonus från slakten av VDV vid Hostomel och andra anfallsmål i krigets inledning. Det finns liksom en anledning att Overlord är det kanske enda exemplet på storskalig användning av luftlandsättning i krig. Men då hade man också planerat i detalj i 1-2 år och landade i skydd av mörkret.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-04-24 kl. 00:18.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Ser ingen logik i Ryssland enfaldigt begår krigsbrott, återigen. Av vilken anledning? Skrämmas?
Jag kan inte svara på varför Ryssen våldtar, lemlästar och mördar. Du får fråga din idol V. Putler.
Citera
2022-04-24, 00:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Intressant, ryssar som får medalj har pixlade ansikten och dolda namn i rysk stats-TV. Hemliga hjältar för de vet att åtal och efterlysningar väntar dem för krigsförbrytelser. En medalj du aldrig kan avslöja att du fick. För världen hatar dig. För rättvisan kommer alltid jaga dig.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1517817664412041217
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in