2022-04-23, 22:48
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntruntmunnen
Dina frågor är inte relevanta. alla är inte byggda på samma sätt.
7 dagar utan mat
2-8 dygn utan vatten.
men ligger du där så dör du snabbt

Om du har mycket fett på kroppen kan du leva i månader utan mat, så länge du har tillgång till vatten.
Citera
2022-04-23, 22:49
Medlem
Lite OT men sedan länge har det sagts:
3 veckor utan mat.
3 dagar utan vatten.
3 minuter utan syre.
3 sekunder utan hopp...
Citera
2022-04-23, 22:54
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Kan varit BO som haft koppling till platsen. En ung svensk kvinna som drabbats av yttringar för hederskultur utifrån att hon valt fel man, omr hedersmotivet stämmer, eller så kan GM arbetat i skogen eller liknande och fått nys om gruvhål och tyckt det var lämpligt att visa frugan han ville bli av med till detta ställe. Fruktansvärt oavsett.
Nej tror inte att det är en svenska om det är hedersmotiv. Många flyktingar och platsen ligger mitt emellan Krylbo och Kärrgruvan. Eftersom det inte är relationsvåld alt skulder i missbruksvärlden utan istället heder, är det säkert någon som bor i något av områdena med vissa element och klientel som antingen rört sig i området pga närheten till orterna och lärt känna det av den orsaken (tristess) annars hade det varit pundare (stod att det var vanligt område för crossåkare) som tagit en utflykt till skogen.

Säkert en lokal "nyanländ".
Citera
2022-04-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Borde det inte vara gruvbolaget som brutit malmen eller vad man nu brutit som är ansvarig för att täppa igen hålen?? Eller gick dom i konkurs ?

Tja med tanke på att det brytits malm sedan 1300-talet kan det bli knepigt i vissa fall. I det här fallet fanns inhängnad men nyfikna sabotörer har tryckt ner stängslet så det går att komma in på området.
Citera
Avslutad
Citat:
7 dagar utan mat
2-8 dygn utan vatten.

Relevant eller inte.

Som jag skrev - jag försöker bara förstå.
Därmed spekulation och märklig tankeverksamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Om hon lyckats skrika på hjälp 20 meter ner i marken så är hon i god form - jag tippar på att hon legat där max 1 vecka.
Dessutom hissar dem upp henne i helikopter utan bår. Dvs hon är i acceptabel fysik.
Ser du inte att hon ligger på en bår?
Citera
2022-04-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Om du har mycket fett på kroppen kan du leva i månader utan mat, så länge du har tillgång till vatten.
Inte i ett blött gruvhål, man lär få lunginflammation och dö!
Citera
2022-04-23, 23:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Hur långt är ett snöre?
Vi har alldeles för lite information för att kunna veta någonting.
Du blir knuffad ner i ett gruvschakt och det första du oroar dig för är att ditt kiss&bajs ska infektera din kropp? Du hade inte överlevt många timmar

Det kan absolut bli ett hot, genom att du naturligtvis har multipla skador på kroppen, både invärtes och utvärtes!
Att ligga i fekalier när din kropp kämpar med frakturer och inre blödningar, sår överallt, Din kropp bryts ner än mer av vätskebrist (förutom att du förmodligen blöder på diverse ställen) och näringsbrist, betyder att du blir mycket mer känslig för infektioner. Där utgör bajs en risk.

Nu kan den här kvinnan ha överlevt av ren tur av många andra skäl. T ex skulle en fraktur kunna riskera att större kärl brister och man kan helt enkelt dö av blodförlust av det eller av inte blödningar efter ett sådant fall.

Kraftigt nerkyld står det, vilket ju minskar metabolism. Samtidigt är det i sig allvarligt och kan e´leda till döden.

Vi vet inget om hennes skador, men det är säkerligen inte en rolig väg tillbaka. Det kan innebära både amputationer och skador på inre organ som kan innebära en svår framtid.

Förutom att bajs och kiss på sig kan innebära infektionsrisk, så innebär det att ligga med blött runt kroppen, vilket medför ytterligare kyla.

Absolut måste det varit något som hon inte tänkte på då, men som ändå inte var något att förringa i förängningen. Ett mirakel att hon överlevt, oavsett.
Citera
2022-04-23, 23:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har svårt att tänka mig att hon fallit ner i hålet själv utan måste ha fått hjälp. Har någon här på FB någonsin sett en 30 årig kvinna utan mobiltelefon?
Jag har det då inte.

Denna kvinna har som det sägs befunnit sig i hålet en längre tid och kan då inte ha haft en telefon med sig för hade hon det så hade hon säkerligen larmat.
Någon har helt enkelt plockat av henne telefonen och hjälpt henne ner i hålet. Personen hoppades säkert att hon skulle dö av antingen fallet eller en kortare tids vistelse i hålet.
Så fort information kom att man hittat kvinnan så stack nog knuffaren så långt bort det bara går och ligger säkerligen gömd under en kompis soffa.
Citera
2022-04-23, 23:18
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
7 dagar utan mat
2-8 dygn utan vatten.
Inte 8 dygn utan vätska det går inte .
Citera
2022-04-23, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har svårt att tänka mig att hon fallit ner i hålet själv utan måste ha fått hjälp. Har någon här på FB någonsin sett en 30 årig kvinna utan mobiltelefon?
Jag har det då inte.

Denna kvinna har som det sägs befunnit sig i hålet en längre tid och kan då inte ha haft en telefon med sig för hade hon det så hade hon säkerligen larmat.
Någon har helt enkelt plockat av henne telefonen och hjälpt henne ner i hålet. Personen hoppades säkert att hon skulle dö av antingen fallet eller en kortare tids vistelse i hålet.
Så fort information kom att man hittat kvinnan så stack nog knuffaren så långt bort det bara går och ligger säkerligen gömd under en kompis soffa.

Har man täckning för mobil 25 meter ner i berget?
Citera
2022-04-23, 23:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mebben
Lite OT men sedan länge har det sagts:
3 veckor utan mat.
3 dagar utan vatten.
3 minuter utan syre.
3 sekunder utan hopp...

Det lär ha funnits ansamlingar av regn- och smältvatten. Så DET har hon haft, om hon kunnat kravla sig till det med ev. brutna ben. Större risk att hon skulle dö av kylan, eller av blodförluster ifrån brutna ben som skär sönder blodådror... Hon har haft en väldig tur som har överlevt.

Som sagt - jag är säker på att det handlar om ett PERSONLIGT hatmotiv här, och nästa säkert något med kärlek-svartsjuka. Så grym är ingen mot en kvinna annars
Senast redigerad av Merwinna 2022-04-23 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in