2022-04-23, 22:24
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kanske geocachare?

De klättrar i gamla gruvor.
Så kom det en grön gubbe på 3 meter och knuffade henne?
Citera
2022-04-23, 22:26
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu har jag inte läst tråden väldigt noga men vet någon hur länge man skulle kunna leva och hur svår döden skulle bli?
Jag tror till 100% att man hade fått dödsångest. Men hur sover man?
Kissar och bajsar i gropen gör man ju men kan ju inte vara bra att ytan på i det om man fått skador och får in bakterier.
Och hon kanske hade brutna ben.

Jag försöker bara förstå.
Hur långt är ett snöre?
Vi har alldeles för lite information för att kunna veta någonting.
Du blir knuffad ner i ett gruvschakt och det första du oroar dig för är att ditt kiss&bajs ska infektera din kropp? Du hade inte överlevt många timmar
Citera
2022-04-23, 22:28
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Borde vara markägarens ansvar och inte kommunens. Sedan kan man ju undra vems ansvar det är att drunkningssäkra sjöar och att spärra av alla stup och andra farligheter...
Stor skillnad på sjöar, stup och ett gruvhål som detta, såg ju relativt osynligt ut tills man kommer alldeles nära.
Senast redigerad av allegrageller 2022-04-23 kl. 22:31.
Citera
2022-04-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattade det som att hon var inlindad på en bår, om man tittar på facebook:

https://www.flashback.org/sp79990688

Jag utgår från att man stabiliserar hela kroppen (för att undvika ytterligare skador) och för att undvika nerkylning.

Efter ett sådant fall, kan man ju inte vinscha upp en kropp i en sele tänker jag. Hon kan ju ha allvarliga skador både in- och utvärtes som ka kraftigt försämra hennes tillstånd vid ovarsam hantering.
Ja och det ser ut som en hand om man tittar i mitten av den orangea flytvästen hon har på sig 2 fingrar syns vad jag kan se !
Citera
2022-04-23, 22:33
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Stor skillnad på sjöar, stup och ett gruvhål som detta, såg ju relativt osynligt ut tills man kommer alldeles nära.
Imorse var det en skoter som körde rätt ut för ett stup i Kiruna. Såg förmodligen också ganska osynligt ut när hen kom och körde.

Herregud vilka balkongtomtar ni är i tråden. Håll er till tunnelbanor och på sin höjd en promenad i skogen bakom Kaknästornet! Och glöm för gudskelov inte cykelhjälmen på ungen när den ska leka i sandlådan.

Har ni aldrig varit ute i skog&mark?
Citera
2022-04-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Detta är ju för fan inte klokt!! Tänk om fler personer ligger mördade, saknade, nedfallana av misstag.

Inte en jävel hör ju en om man faller ner i ett sånt djupt o överlever.
Hon måste ju ha skrikigt sjukt högt om hon hördes så långt nerifrån ! Efter att dessutom legat en längre tid, flera dagar då ? Vilken fasa att ligga i detta vidriga hål och inte veta om man får nån hjälp! Dödsångest delux!
Citera
2022-04-23, 22:36
Medlem
karlinges avatar
Vem är den häktade (mannen?)?
Citera
2022-04-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Imorse var det en skoter som körde rätt ut för ett stup i Kiruna. Såg förmodligen också ganska osynligt ut när hen kom och körde.

Herregud vilka balkongtomtar ni är i tråden. Håll er till tunnelbanor och på sin höjd en promenad i skogen bakom Kaknästornet! Och glöm för gudskelov inte cykelhjälmen på ungen när den ska leka i sandlådan.

Har ni aldrig varit ute i skog&mark?
Lite O.T men i många gruvhål i dom trakterna gjorde larmtjänst coh försäkringsbolagen gemensam insats . man hittade flera dumpade bilar som var anmälda "Stulna"
Citera
2022-04-23, 22:40
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag håller inte med. MO tyder snarare på någon som har en fast och långvarig koppling till platsen.
Kan varit BO som haft koppling till platsen. En ung svensk kvinna som drabbats av yttringar för hederskultur utifrån att hon valt fel man, omr hedersmotivet stämmer, eller så kan GM arbetat i skogen eller liknande och fått nys om gruvhål och tyckt det var lämpligt att visa frugan han ville bli av med till detta ställe. Fruktansvärt oavsett.
Citera
2022-04-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Borde det inte vara gruvbolaget som brutit malmen eller vad man nu brutit som är ansvarig för att täppa igen hålen?? Eller gick dom i konkurs ?
Citera
2022-04-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vem är den häktade (mannen?)?

Källa på att någon är häktad?
Citera
2022-04-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Nu har jag inte läst tråden väldigt noga men vet någon hur länge man skulle kunna leva och hur svår döden skulle bli?
Jag tror till 100% att man hade fått dödsångest. Men hur sover man?
Kissar och bajsar i gropen gör man ju men kan ju inte vara bra att ytan på i det om man fått skador och får in bakterier.
Och hon kanske hade brutna ben.

Jag försöker bara förstå.

Dina frågor är inte relevanta. alla är inte byggda på samma sätt.
7 dagar utan mat
2-8 dygn utan vatten.
men ligger du där så dör du snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in