2022-04-23, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja hon verkar ändå ha varit i någorlunda fysiskt skick eftersom hon orkade att skrika efter hjälp så pass långt ner i marken.

Jag tror inte att hon kan ha legat där en vecka utan ett mindre antal dagar. Hur många dagar hon låg där vet vi inte men hur många det än var så var det tillräckligt - och blev över. Eftersom det tydligen var snö i gruvhålets botten så kan hon ha landat någorlunda "mjukt". Kommer hon att kunna återhämta sig helt psykiskt efter en sådan hemsk upplevelse?

Handlar detta om ett ev. grovt brott så är detta bland det grymmaste och vidrigaste jag har läst.

Jag håller med dig. Hoppas hon kan redogöra för polisen vad som hänt och att ev gärningsmän åker fast.
Citera
2022-04-23, 20:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Jag håller med dig. Hoppas hon kan redogöra för polisen vad som hänt och att ev gärningsmän åker fast.

Ja det får vi hoppas. Så fruktansvärt grymt.
Citera
2022-04-23, 20:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Visst handlar det om en gammal gruva.

Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Källa? Det var ju en gruva.
Klart som korvspad att det är en musse som kände sig kränkt. Så vad gör man om man bor på nedre botten och saknar balkong?

Javisst är det en gruva och det är väl ingen som påstår motsatsen.

Visst kan detta handla om heder och att någon anser sig ha blivit kränkt. Sådan mord är många gånger mycket grymma men detta, har mig veterligen, inte blivit bekräftat.
Citera
2022-04-23, 20:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett osedvanligt vidrigt ev. brott.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
[/b]

Ja jag hoppas också verkligen att hon kan, och vågar, berätta vad som hänt vare sig detta är ett grovt brott eller inte.

Handlar det om ett grovt brott så måste den personen, eller personer, bli gripen, åka fast och erhålla ett riktigt ordentligt straff.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-23 kl. 20:52.
Citera
2022-04-23, 20:52
Medlem
Modus operandi pekar på en invällare..
Citera
2022-04-23, 21:00
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Modus operandi pekar på en invällare..
Trodde inte invällare rörde sig utanför tätbebyggt område?
Citera
2022-04-23, 21:01
Medlem
Citat:
Hur säker anser du den källan är?

Min särbo som varit i kontakt med man som arbetar som polis i bygden….
Citera
2022-04-23, 21:03
Medlem
Trollmias avatar
Lite funderingar: Det ser ju ut som det finns vägbommar till gruvområdet där kvinnan hittades. Innebär det att GM visste om att det fanns gruvhål där inne? Finns det skyltar (om t.ex. K-märkta byggnader osv)? Eller var det ren chansning?

Om nu de gått den där sista biten, har hon hotats med vapen?

Och detta med att hon knuffats, kan det vara istället att hon hotats med att "antingen klättrar du ner själv eller så knuffar/skjuter jag dig"? Och vid klättringen så klättrar hon ner första biten (kanske nån meter eller två), innan hon tappar fotfästet och faller resten och landar i snö och därför överlever?

Jag hoppas verkligen att kvinnan klarar sig utan bestående men och att hon kan namnge sin förövare.
Citera
2022-04-23, 21:05
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Norbergs kommun hade en gång i tiden mycket gruvnäring.

Det måste finnas en otrolig mängd gamla övergivna gruvhål i denna kommun. Dessutom med dåligt skydd runt hålet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Norberg
Japp stämmer. Det finns över 600 kända gruvhål. Troligen bröts malm reda 1300 talet. Norberg har bekostat mer än ett krig åt Sverige.
Citera
2022-04-23, 21:12
Medlem
Gusselbys avatar
Säg inte att det är någon stackars muslim eller nåt som har tappat koncepterna och slagit till. Då har hon provocerat honom såklart.

Stackars gm, han rår inte för det.
Citera
2022-04-23, 21:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Stranger-tonight
Min särbo som varit i kontakt med man som arbetar som polis i bygden….

Tack för den uppgiften.

Låter intressant.
Citera
2022-04-23, 21:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket gammal historisk bygd med gruvor.

Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Japp stämmer. Det finns över 600 kända gruvhål. Troligen bröts malm reda 1300 talet. Norberg har bekostat mer än ett krig åt Sverige.

Ja en mycket gammal bygd.

Senast redigerad av Skaraborg2 2022-04-23 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in