2022-04-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Tvärtom, detta är gamla testamentet, öga för öga, tand för tand. KD goes old school medieval.
Den har hon inte ens läst.
Citera
2022-04-23, 17:48
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Den har hon inte ens läst.

Någonstans borde hon ju hittat inspirationen. Kanske läst SDs partiprogram från 90-talet?
Citera
2022-04-23, 17:48
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Bara för att man skjuter skarpt så betyder det ju inte att man måste döda.
Ebba har väl inte heller sagt att islamister borde ha dött?
Hennes ifrågasättande är dock helt korrekt - Hur kommer det sej att vi har x antal skadade poliser när det borde ha varit våldsverkarna som skadats.
Jag är glad , jag röstade på Ebba. En riktig dam som ryter ifrån. Jag kommer att fortsätta att rösta på en riktig dam. Det är min åsikt och jag får ha den, vi är i en demokrati. Sen anser jag att Paulun bör steglas för uppvigling, men det är OT.
Citera
2022-04-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaloser107
För att polisen är inte hatiska smygrasister utan humana människor som inte vill skjuta ner folkmassor av sin egen befolkning, lyckligtvis.

Men det fattar väl inte en efterbliven kärring.

Eller för att politiskt tillsatta befäl hos polisen beordrat konstaplarna på plats att hålla sig helt passiva och bara äta sten alt retirera.
För att inte skapa missnöje hos valboskapen.
Citera
2022-04-23, 17:49
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Du tycker in Melin har en poäng då?
Ebba ifrågasatte polisens ageranden och påstår sedan att hon har fullt förtroende för polisen.
Ebba ifrågasatte att polisen inte sköt skarpt och påstår sedan att hon inte tyckte att polisen skulle skjuta.

Har svårt att man mer tydligt kan illustrera "att tala med kluven tunga" än så.

Kan omöjligen köpas av någon utanför den mest blint lojala sekten.
Ha, jag röstar på SD och tycker kvinnliga partiledare suger. Men Mellin ligger många snäpp under EBT.

Det finns oklarheter i vad KBT sa och menade, så man får lyssna i efterhand så förklarar hon. Det är inte idealiskt men OK. Påminner om vår statsminister som inte ens vågade kalla Rysslands intåg i Ukrania för "en invasion" utan måste läsa innantill från en lapp skriven av en man.
Citera
2022-04-23, 17:50
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Man kan alltid hoppas. Tillsammans med Jimmie "jag vet inte" Åkesson. Bortförklarande populister ska ut
Hans namn är Jimmie "jag resonerar högt" Åkesson. Det är personer som inte resonerar som ska ut.
Citera
2022-04-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Bara för att man skjuter skarpt så betyder det ju inte att man måste döda.
Ebba har väl inte heller sagt att islamister borde ha dött?
Hennes ifrågasättande är dock helt korrekt - Hur kommer det sej att vi har x antal skadade poliser när det borde ha varit våldsverkarna som skadats.

Varför känner du behov av att förklara det hon sa, med andra ord än de hon uttryckte sig med?

När man skjuter skarpt så betyder det alldeles korrekt att man inte alltid dödar. Det visade Ebba Busch när hon själv skadesköt rådjur, som dog en plågsam död.

Kan du förklara för oss som inte begriper hur man skjuter in i en folkmassa, träffar rätt personer, med syfte att inte döda? På vilken kroppsdel ska pöbeln enligt dig, ta emot polisens kulor?
Citera
2022-04-23, 17:53
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vad är oddsen för att hon avgår på måndag? Rätt låga va?

Hoppas jag verkligen inte. Sverige behöver någon med hårda nypor till skillnad mot alla kärringar, både manliga och kvinnliga, som överöser alla beslutande organ.
Citera
2022-04-23, 17:53
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Varför känner du behov av att förklara det hon sa, med andra ord än de hon uttryckte sig med?
Han gör bara en "Mellin".
Citera
2022-04-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Någonstans borde hon ju hittat inspirationen. Kanske läst SDs partiprogram från 90-talet?
Nazist-Ebba alltså..
Citera
2022-04-23, 18:00
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Helt rätt, det blir nog KD i valet trots allt.
Citera
2022-04-23, 18:05
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Helt rätt, det blir nog KD i valet trots allt.

Samma här. Aldrig röstat på KD tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in