2022-04-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mifster1910
Det är för mycket som talar för att han goade, än att han inte gjorde det. Till exempel följande:

- Har goat en vän tidigare (Rozh)
- Samma tillvägagångssätt som med Rozh, Dumle ser till att de blir vänner tätt inpå mordet och Dumle vill träffas hela tiden.
- Polisen misstänkte tidigt att någon i Nisses närhet sålt ut honom
- Dumle tog kontakt med Nisse och ringer honom flera ggr under mordkvällen och vill ses. 1 timme senare skjuts han till döds.
- Dumle backar tillbaks in i cykelförrådet när de andra två har gått ut innan skottlossningen sker.
- Ovän med Adel efter mordet, då Adel vet att Dumle är skyldig.

Det var lite svårt för GM att träffa honom då han backade in i cykelförrådet igen, ellerhur? Och varför gjorde han det? Hmm, ja kanske för han visste vad som väntade utanför dörren… Polisen vet att han goade Nisse, och nä han har inte blivit häktad just därför att man inte kan bevisa det precis som med skyttarna. Dumle gjorde sig av med sin telefon direkt efter mordet bla så blir svårt att sätta dit honom tyvärr.

Fast vi vet ju inte att någon sålt ut honom. Om någon öppnar eld mot dig, backar du troligtvis. Man springer ju knappast mot skytten. Vad Dumles & Adels osämja består i vet vi ju inte.
Allting är ju bara teorier. Vad polisen säger eller inte säger feltolkas ju konstant av MSM, så där
får man heller inga trovärdiga uppgifter. The bottom line är att vi egentligen inte vet ett skit mer
än att han är död.
Citera
2022-04-23, 14:23
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Fast vi vet ju inte att någon sålt ut honom. Om någon öppnar eld mot dig, backar du troligtvis. Man springer ju knappast mot skytten. Vad Dumles & Adels osämja består i vet vi ju inte.
Allting är ju bara teorier. Vad polisen säger eller inte säger feltolkas ju konstant av MSM, så där
får man heller inga trovärdiga uppgifter. The bottom line är att vi egentligen inte vet ett skit mer
än att han är död.

Fast man kan ju ändå dra en slutsats av informationen som finns tillgänglig. Eller funderar du alltid på saker i all oändlighet såvida det inte står skrivet i pannan?

Dumle goade Nisse. Alla vet om det. Släpp och gå vidare.
Citera
2022-04-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Vem är han skyldig pengar killen blev ju hasslad av hans förra manager gringo på en del pengar biggie juke Rami o 2.clock har slutat följa han på insta
Slutat följa ZE eller Gringo?
Citera
2022-04-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast man kan ju ändå dra en slutsats av informationen som finns tillgänglig. Eller funderar du alltid på saker i all oändlighet såvida det inte står skrivet i pannan?

Dumle goade Nisse. Alla vet om det. Släpp och gå vidare.

Exakt. Trodde vi hade kommit längre än så i tråden faktiskt? Låt oss istället fokusera på att diskutera och försöka reda ut frågorna som fortsatt är oklara.

- Anledning till mordet?
- Vem/vilka var beställare?
- Vem/vilka var utförare?

Vad tror ni?
Citera
2022-04-23, 15:27
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Exakt. Trodde vi hade kommit längre än så i tråden faktiskt? Låt oss istället fokusera på att diskutera och försöka reda ut frågorna som fortsatt är oklara.

- Anledning till mordet?
- Vem/vilka var beställare?
- Vem/vilka var utförare?

Vad tror ni?

Mm, men ObviousMF är ju ett ObviousMongo. Typ 650 inlägg i detta ämne. 99% är bara skräp. Fortsätter att ordbajsa bara.

Jag tror mordet har med Vårby/Dalen att göra iaf. De har antagligen haft en pott på Einar tidigare.

Det verkar ju dessutom som hotbilden ökade kraftigt efter bråket mot HH på Nosh & Chow, så jag tror faktiskt HH också är med på ett hörn.

Så ungefär:

Anstiftare: Dalen och Vårby

Goare: Dumle

Utförare: 1 från HH/DP yngre eller liknande samt den omtalade Rashidi från BRD. Antagligen uppstyrt/beställt från HH som därefter plockar potten.

Scar har ju nämnts som 1 utförare också, men känns inte helt trovärdigt enligt mig.
Senast redigerad av Vaxad 2022-04-23 kl. 15:30.
Citera
2022-04-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Slutat följa ZE eller Gringo?
De slutade följa z.e
Citera
2022-04-23, 16:42
Medlem
Aftonbladet skriver om en ökänd torped som är häktad för dubbelmord, ungiefär så beskrev dem just torpeden som mördade Einar. Kan det vara han de menar?
Citera
2022-04-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
De slutade följa z.e
Varifrån kommer egentligen uppgiften att Gringo blåst ZE? Han ger verkligen inte det intrycket och ifall det var sant borde övriga ha avföljt Gringo och inte ZE.
Citera
2022-04-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimNissen
Aftonbladet skriver om en ökänd torped som är häktad för dubbelmord, ungiefär så beskrev dem just torpeden som mördade Einar. Kan det vara han de menar?

Häktad för dubbelmord stämmer väl inte? Vart står det? Skjutningen i Farsta var ju inget dubbelmord?
Citera
2022-04-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Häktad för dubbelmord stämmer väl inte? Vart står det? Skjutningen i Farsta var ju inget dubbelmord?
Jag kanske skrev fel, men kan ngn kolla upp när den killen som Ab skriver om som en Torped har suttit inne, för de skriver om en ”hänsynslös Torped” bara några dagar efter de skrev att det var en händynslös Torped som mördade Einar
Citera
2022-04-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Mm, men ObviousMF är ju ett ObviousMongo. Typ 650 inlägg i detta ämne. 99% är bara skräp. Fortsätter att ordbajsa bara.

Jag tror mordet har med Vårby/Dalen att göra iaf. De har antagligen haft en pott på Einar tidigare.

Det verkar ju dessutom som hotbilden ökade kraftigt efter bråket mot HH på Nosh & Chow, så jag tror faktiskt HH också är med på ett hörn.

Så ungefär:

Anstiftare: Dalen och Vårby

Goare: Dumle

Utförare: 1 från HH/DP yngre eller liknande samt den omtalade Rashidi från BRD. Antagligen uppstyrt/beställt från HH som därefter plockar potten.

Scar har ju nämnts som 1 utförare också, men känns inte helt trovärdigt enligt mig.

Intressant! Tror också Vårby/Dalen är anstiftare till mordet, däremot tror jag inte HH har något med det att göra. Vi vet att det förmodligen skedde ett bråk om Nisse på N&C men vi vet inte mer än så. Det skulle isf vara om HH/BRD gått samman och mördat Nisse pga utebliven betalning efter mordet på Dara, som vissa spekulerat kring. Men så tror jag inte är fallet.
Citera
2022-04-23, 17:15
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Intressant! Tror också Vårby/Dalen är anstiftare till mordet, däremot tror jag inte HH har något med det att göra. Vi vet att det förmodligen skedde ett bråk om Nisse på N&C men vi vet inte mer än så. Det skulle isf vara om HH/BRD gått samman och mördat Nisse pga utebliven betalning efter mordet på Dara, som vissa spekulerat kring. Men så tror jag inte är fallet.

Hotbilden ökade ju åtminstone kraftigt efter bråket på N&C. Det är ju mer eller mindre bekräftat att HH bråkat med Nisse om pengar, antingen gällande mordet på Dara eller för ev. beskydd.

Så varför skulle HH inte kunna vara inblandade? Einar blev ju uppenbarligen klippt kort efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in