2022-04-23, 15:29
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Får mer och mer intrycket att du är denna trådens välbehövliga voice of reason E.84. Orsaken att du ska behöva vara det är ju dock djupt beklagligt. Man kan ju hoppas att en del av Dumpenfolket hänger här på Flashback i denna mastodont-tråd också.
Tack. Bara kände att nu är jag stark nog att berätta hur det blir för familjen.
Citera
2022-04-23, 15:30
Avslutad
Tror det spelar lite roll hur många liv Dumpen förstör, om 10 personer far illa men om dom kan rädda ett tycker dom att det är värt det.

Forskningen visar att det är kontraproduktivt, Thomas Bodström har sagt till Sjöberg att det är helt fel att agera som han gör, en rättspsykiater som jobbar/jobbade med sexuella övergrepp mot barn sade att det är fel (till Sjöberg).

Det spelar ingen roll, Patrik S och Sara N måste hänga ut dessa personer, det är deras livsluft och terapi/revansch.
Citera
2022-04-23, 15:30
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Dumpensekten tänker oftast inte ett steg längre. Tråkigt att läsa det ni fått uppleva.
Nä tyvärr verkar det så. Få bryr sig om konsekvenserna all media spridning ger.
Citera
2022-04-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jag tycker att det är bra om man kan stoppa män/ kvinnor som är ute efter barn.
Man hade kunnat sköta det snyggare och låta det gå den väg det ska dvs via berörda myndigheter och kontakta familj om det finns någon eftersom om det finns misstanke om att en mamma/pappa förgripit sig på ett barn så är ett snabbt agerande viktigt.

Att hänga ut folk på detta sätt sätter ev barn i en väldigt dålig sits, självklar fru/ sambo också.
Inte så kul om nån i skolan börjar hålla på oh det är din pappa som gillar små barn, har han legat med dig osv

Nej att kontakta myndigheten är meningslöst då det gäddorna gör inte är olagligt. Den enda konsekvensen som har effekt är en social uthängning.
Att bli förbannad på budbäraren är kanske förståeligt men felaktigt. Ansvaret för detta ligger naturligtvis på dom svinen som sitter och trålar på internet efter barn att våldta. Kom ihåg att det är fan så mycket bättre att pedofilen får napp med en vuxen fiskare från dumpen än ett faktiskt barn.
Citera
2022-04-23, 15:37
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Tror det spelar lite roll hur många liv Dumpen förstör, om 10 personer far illa men om dom kan rädda ett tycker dom att det är värt det.

Forskningen visar att det är kontraproduktivt, Thomas Bodström har sagt till Sjöberg att det är helt fel att agera som han gör, en rättspsykiater som jobbar/jobbade med sexuella övergrepp mot barn sade att det är fel (till Sjöberg).

Det spelar ingen roll, Patrik S och Sara N måste hänga ut dessa personer, det är deras livsluft och terapi/revansch.

Ja och förmodligen enda inkomst också, därför rullar de på.
Citera
2022-04-23, 15:39
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Tack. Bara kände att nu är jag stark nog att berätta hur det blir för familjen.

Hoppas fler drabbade familjer har orken och verbala/skriftliga förmågan likt dig. Det är en smula ironiskt att Dumpens arbete görs för att skydda barnen och samtidigt blir följderna det du beskrivit att dina barn är nog dem som tar mest skada ändå. Jag håller också med om att Dumpens arbete kunde skötas snyggare än dessa uthängningar. Det hade räckt att kontakta behöriga personer om de nu känner att de måste ägna sig åt vad de gör.
Citera
2022-04-23, 15:41
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Anhöriga skall vara arga på pedofilen, inte dumpen.

Jag är självklar arg på honom som satt mig i sitsen jag sitter i. Även om han är ett as så va det ju inte han som la ut en film som hans barns kompisar ser eller hans egna barn. Nog för att han uppenbarligen är korkad men så jävla korkad är han inte.
Citera
2022-04-23, 15:42
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Du är inte van att det är så enkelt därför tycktes det vara svårt

Jag gillar inte ordet "identifiera". Så låt oss nu kalla det för att "skapa en rebus"(det kanske vi redan gör?).

Du som har koll på gäddorna Lysturken,
Har vi någon ny gädda att skapa en rebus på?
Vill helst ha en ordentlig ful gädda, en sån som gillar ännu yngre barn än 14. Alltså en riktigt ful fisk...
Tänk för att jag har en ny gädda. Under projektet "Alla ska fram" har det blivit dags för rebusrunda #4. Dessa rundor har varit mkt lyckosamma hittills med 3 av 3 framgrävda gäddor på tre dagar.

Rebusrunda #4

Följande gädda är den sista av de riktiga grova pedofilerna. Hans förslag om att underlätta penetreringen av ett litet barn med hjälp av matolja har etsat sig fast i många minnen. Idag är det dags att tråden föräras med en rebus kring personens identitet.

https://dumpen.se/2021/12/30/frmfinger-tobbe-letar-smabarn-napp-igen/

Femfinger-Tobbe kallar sig Tobias i den ena chattloggen och Erik47 i den andra. Han skriver tydligt att han fyller 48 i juni, vilket känns trovärdigt. Han uppger också Nyköping som bostadsort. Utöver dessa halvfakta finns inget konkret att gå på, framför allt ingen bil, något som varit till avgörande hjälp senaste dagarna.

Nu lusläser vi ratsit, mrkoll och de andra sidorna på gubbar i 47-årsåldern. Alla ska fram, och idag har turen (eller oturen) kommit till Femfinger-Tobbe. En offentliggjord gädda är en mycket bättre gädda!

Och efter dagens modiga anhöriginlägg av medlemmen E.84 uppmärksammar vi med eftertryck att anhöriga till dessa gäddor hålls fredade i absolut möjligaste mån.
Citera
2022-04-23, 15:48
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Hoppas fler drabbade familjer har orken och verbala/skriftliga förmågan likt dig. Det är en smula ironiskt att Dumpens arbete görs för att skydda barnen och samtidigt blir följderna det du beskrivit att dina barn är nog dem som tar mest skada ändå. Jag håller också med om att Dumpens arbete kunde skötas snyggare än dessa uthängningar. Det hade räckt att kontakta behöriga personer om de nu känner att de måste ägna sig åt vad de gör.

Ja verkligen en viss ironi i det. Tror inte dom förstår vidden av konsekvenserna dessa uthängningar får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen

Finns det forskning på detta nya koncept? Alla förstår att denna pöbeldomstol inte är rättssäker men hur ska Dumpen göra då för att skapa rättvisa? Givetvis så känner man med E.84 men tyvärr så finns det inget annat tillvägagångssätt.

Folket swihsar ju vilket är en säker indikator på att allmänintresset är stort. Har själv swishat alldeles för mycket. Folket vill se action och känna sig lite goda, dina egna dumheter blir förhållandevis små när man ser fullvuxna karlar bete sig vidrigt.

Intäkterna finansierar även Patriks krognotor.
Citera
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Jag tycker att det är bra om man kan stoppa män/ kvinnor som är ute efter barn.
Man hade kunnat sköta det snyggare och låta det gå den väg det ska dvs via berörda myndigheter och kontakta familj om det finns någon eftersom om det finns misstanke om att en mamma/pappa förgripit sig på ett barn så är ett snabbt agerande viktigt.

Att hänga ut folk på detta sätt sätter ev barn i en väldigt dålig sits, självklar fru/ sambo också.
Inte så kul om nån i skolan börjar hålla på oh det är din pappa som gillar små barn, har han legat med dig osv

Jag förstår att det är JÄVLIGT jobbigt för er, och ni förtjänar det inte alls. Ni har inte gjort något fel.

Samtidigt så kan jag tycka det är bra att de stoppar förbrytarna innan ännu ett barn blir utsatt, för alla som hängs ut var uppenbarligen fullt beredda att ta sig till platsen och fullgöra ett övergrepp.

Jag är kluven till tillvägagångssättet och lider med dig och dina barn, men jag vet inte vad som är värst.

Hoppas er situation förbättras så snart som möjligt. Tycker speciellt synd om dina barn, men givetvis om dig med. Hoppas verkligen att ni kan ta er vidare så småningom, men det måste vara ett enormt trauma.

Pedofilerna tycker jag inte synd om någonstans. Vissa skärmdumpar är så vidriga att jag blir mordisk.
Citera
2022-04-23, 15:52
Avslutad
Citat:
Han har inte bott med oss sedan detta uppdagades. Men han mår skit, det är ju inte så konstigt dock.

Hade han keps på sig vid konfrontationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in