2022-04-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Säg det till Paludan. Inga mer Koranbränningar eller talande i megafoner. Endast ett plakat med lite text.
Varför vill du inskränka yttrandefriheten?
Citera
2022-04-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VidrigaSvenskar
Enligt din vänstervridna MSM så var det väldigt många krosskador, klämskador och nåt mer, glömde bort exakt vad SVT sade.

Sen kan du försöka förneka så mycket du vill, vilket är ett helt sinnessjukt agerande från dig.
Misstänker att Silvret delvis trollar i den här tråden, om man kollar upp vilka trådstarter hen har gjort via hens profil så ser det hen gör i den här tråden ganska eh, märkligt ut.
Citera
2022-04-23, 13:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill-9
Så det är OK att jag kastar en 2 kg gatsten i huvudet på dig så hårt jag kan, för det är ju tydligen inget farligt?

Naturligtvis menar hon att polisen skall försvara sig och upprätthålla våldsmonopolet och därmed samhällskontraktet. Ingen tolkar det på något annat sätt om de inte är förståndshandikappade, möjligen kan de låtsas att hon sade något annat för att försöka vinna lite likes av de som vill ha pöbelvälde och anarki.
Men du menar -på allvar- att det är en polisstat om polisen får försvara sig mot anfall?
Är du vänsterbliven?
Det hon säger i praktiken, då 100 poliser blivit skadade, borde 100 blivit skjutna. Egentligen 300 då det var 100 av varje sort.

Visst förstår jag känslan att vilja göra så, om någon här tycker så kan jag förstå. Men om en som representerar myndigheter och lagskrivare säger så är det mycket allvarligt. Man skulle kunna använda hennes ord, att med berått mod döda, som hon sa om covid-19.

Men om man tänker sig i situationen så visste polisen inte att 100 skulle bli skadade, ska de skjuta en för varje träffad. hur ska det gå till praktiskt, ska det skjutas samtidigt en sten kommer farande, kan man sikta rätt då, riskerar inte en nyfiken som står 300 meter bort att träffas då?
Citera
2022-04-23, 13:03
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil

Det är sykkelpump som tycker att yttrandefrihet borde begränsas till plakat.
Citera
2022-04-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomtenPutin
Ebba Busch vill att polis skjuter skarpt och dödar islamisterna.
”Borde skjutit skarpt”

– Varför har vi inte 100 skadade islamister, 100 skadade kriminella, 100 skadade upprorsmakare, säger partiledaren.

Wow,vad säger vi?
Ebba går om SD i brutalitet

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-om-upploppen-borde-skjutit-skarp.SLPowIgfg?utm_source=share-btn

Hon säger bara vad många tänker, sen vete fn om det hade blivit bättre om polisen själv ens skulle klarat sig ur levandes.

Några drar paralleller till ådalen 31 men det är stor skillnad på hur polisen jobbar jämfört med militären.
Citera
2022-04-23, 13:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ska polisen få skjuta rakt in i folkmassan redan vid den första kastade stenen? Eller andra, tredje...??

Man ska skjuta så fort blattar och negrer börjar bete sig som apor.

Hur undviker man att 100 poliser blir skadade? Jo, genom att skjuta muslimerna direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Det är sykkelpump som tycker att yttrandefrihet borde begränsas till plakat.
Nej, han menade att man inte har rätt att kasta stenar och skada andra människor i yttrandefrihetens namn. Förstår du inte den skillnaden?
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
Skäms över hela landet när detta blivit en så stor grej och över 100 sidor på flashback...

Det hon säger borde för fan vara en självklarhet. Folk som tycker annorlunda är dumma i huvudet och får även de skarpa skott mot sig kanske det här landet kan räddas.
Citera
2022-04-23, 13:06
Medlem
Astralhopps avatar
Kastar jag stenbumlingar på polisen så måste polisen skjuta mig så klart - det kallas självförsvar.
Omvärlden skrattar åt svensk polis - sorligt.
Citera
2022-04-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det hon säger i praktiken, då 100 poliser blivit skadade, borde 100 blivit skjutna. Egentligen 300 då det var 100 av varje sort.

Visst förstår jag känslan att vilja göra så, om någon här tycker så kan jag förstå. Men om en som representerar myndigheter och lagskrivare säger så är det mycket allvarligt. Man skulle kunna använda hennes ord, att med berått mod döda, som hon sa om covid-19.

Men om man tänker sig i situationen så visste polisen inte att 100 skulle bli skadade, ska de skjuta en för varje träffad. hur ska det gå till praktiskt, ska det skjutas samtidigt en sten kommer farande, kan man sikta rätt då, riskerar inte en nyfiken som står 300 meter bort att träffas då?
Om de hade skjutit fler personer i benet hade många färre poliser också blivit skadade eftersom våldsverkarna hade backat, så i praktiken hade de inte alls behövt skjuta 100 personer för Ebba Buschs resonemang ska vara rimligt.
Citera
2022-04-23, 13:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Megafoner och minareter stör personer med starkt ljud. Man får väga yttrandefriheten mot annat.
Citera
2022-04-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Megafoner och minareter stör personer med starkt ljud. Man får väga yttrandefriheten mot annat.
Anser du alltså att det är okej att attackera poliser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in