Citat:
Ursprungligen postat av
Kill-9
Så det är OK att jag kastar en 2 kg gatsten i huvudet på dig så hårt jag kan, för det är ju tydligen inget farligt?
Naturligtvis menar hon att polisen skall försvara sig och upprätthålla våldsmonopolet och därmed samhällskontraktet. Ingen tolkar det på något annat sätt om de inte är förståndshandikappade, möjligen kan de låtsas att hon sade något annat för att försöka vinna lite likes av de som vill ha pöbelvälde och anarki.
Men du menar -på allvar- att det är en polisstat om polisen får försvara sig mot anfall?
Är du vänsterbliven?
Det hon säger i praktiken, då 100 poliser blivit skadade, borde 100 blivit skjutna. Egentligen 300 då det var 100 av varje sort.
Visst förstår jag känslan att vilja göra så, om någon här tycker så kan jag förstå. Men om en som representerar myndigheter och lagskrivare säger så är det mycket allvarligt. Man skulle kunna använda hennes ord, att med berått mod döda, som hon sa om covid-19.
Men om man tänker sig i situationen så visste polisen inte att 100 skulle bli skadade, ska de skjuta en för varje träffad. hur ska det gå till praktiskt, ska det skjutas samtidigt en sten kommer farande, kan man sikta rätt då, riskerar inte en nyfiken som står 300 meter bort att träffas då?