2022-04-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Ja, det är just vad Ebba själv sagt jag utgår ifrån. Hon är kritisk till att polisen ej avlossade sina tjänstevapen mot en folkmassa bestående av bland annat barn som protesterade mot en pedofil.

Snacka om att hårdra det. Det skall vara nolltolerans mot våld mot tjänsteman. Står någon med en sten i handen svingandes mot en polis så skall knäskålen skjutas sönder på direkten. Sedan första planet hem.
Senast redigerad av boxlunch 2022-04-23 kl. 11:28.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ja, det är just vad Ebba själv sagt jag utgår ifrån. Hon är kritisk till att polisen ej avlossade sina tjänstevapen mot en folkmassa bestående av bland annat barn som protesterade mot en pedofil.
folkmassa ? Nej, kriminella våldsutövare som försöker mörda en, då har man rätt att skjuta och ska göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Rättning. Min kommentar löd: Deras inställning, samt den totala oförmågan att förstå demonstranternas inställning, var problemet. Det ville Ebba "rädda upp" genom att avlossa otaliga salvor mot en folkmassa. Vari flera oskyldiga åskådare befann sig.

Har du bevis för att någon var oskyldig i den där folkmassa eller hittar du bara på för att det ska låta lite bättre?
Och jag vet vad du sa din idiot. Jag har gett dig ett svar på det också. Men du verkar vara så jävla pantad så det är som att hälla vatten på en gås. Det går inte in. Het jävla impregnerat.
Citera
2022-04-23, 11:27
Medlem
Citat:
Ingen media har hävdat något om kulsprutor och att sikta på huvuden.

Man har blåst upp ett narrativ att hon skulle ha krävt urskillningslös eld från polisen; det var inte alls vad hon sade. Men i ett land av söndercurlade hipsters, där de flesta numera aldrig har sett ett eldvapen i aktion annat än på tv eller i dataspel - och där polisen extremt sällan använder sina tjänstevapen - så blir det lätt att sprida den bilden.

Citat:
Det fungerar inte så att du kan få in fullträffar på specifika kroppslemmar på specifika personer i en folkmassa i snabb rörelse. Verkligheten är inte en Hollywood-film. Polisen träffade tre av 25 skott när de sköt Downs-killen.

Det vet du inget om, och Downs syndrom-killen är inget jämförbart fall.
Citera
2022-04-23, 11:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Så polisen borde alltså avlossat sina tjänstevapen in i en rörlig folkmassa bestående av bland annat barn. Exakt det som Morgan Johansson, polisfacket, med flera kritiserat Ebba för.
Först ska ju tårgas och vattenkanoner in.

Ja om folkmassan försöker mörda polisen med sten borde de ju kunna skjuta in i den.

Polisen ska alltså aldrig kunna använda vapen när barn är i närheten?
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Vissa poliser avlossade skott och det gick tydligen bra utan att någon annan skadades. Bedömning görs på plats och vid varje enskild situation naturligtvis. Oavsett vilka hjälpmedel som polisen har så kommer det bli problem när barn och mammor finns på samma plats med stenar i händerna.

Berätta det för Ebba då hon missat att skott avfyrades.

Citat:
Att säga "polisen gjorde rätt" är helt fel. Polisen ska kunna skingra folkmassan, gripa våldsverkarna och ha våldsmonopol. Nu vet denna grupp att de är starkare än polisen. Tro många inte förstår hur viktigt statens våldsmonopol är helt ärligt. Handlar om att kunna upprätthålla lag och ordning, tyvärr misslyckades det totalt.

Tyvärr är problemet större än enskilda upplopp men det vill ingen riktigt prata om pga brist på lösningar. Utanförskapsområden, parallella samhällen, skjutningar, kvinnofötryck, kriminalitet, segregerad skola.

Välfärdsstaten gungar, minst sagt

Att ”law & order” för högerextrema står över mänskliga rättigheter vet vi sedan gammalt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Precis. Man ska få säga vad som helst, när som helst, utan att det leder till några problem. Som sig bör i en demokrati. Så varför åker inte Paludan runt till landets olika förskolor och berättar för landets småbarnsföräldrar hur mysigt det är att förgripa sig på barn istället? Det hade säkert gjort succé. Speciellt bland de med band till katolska kyrkan.
Man bör inte göra allt man får. Lite som med Ebba. Bara för att hon får säga att polisen skulle skjutit in i folkmassor med bla barn och skadat 100 människor, så bör man inte göra det.
Citera
2022-04-23, 11:29
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Har du bevis för att någon var oskyldig i den där folkmassa eller hittar du bara på för att det ska låta lite bättre?
Och jag vet vad du sa din idiot. Jag har gett dig ett svar på det också. Men du verkar vara så jävla pantad så det är som att hälla vatten på en gås. Det går inte in. Het jävla impregnerat.
Att du bryter in i en kommentar som jag gav till någon annan betyder väl inte att jag för den skull ska behöva följa upp och behöva korrigera dina vanföreställningar, dr. Whatabout?
Citera
2022-04-23, 11:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Att kasta sten på polisen är att använda väpnat våld. Är man gammal nog att kasta sten, är man även gammal nog att bli skjuten. Sedan har man även ett föräldraansvar, ett ansvar om att hålla barnen hemma i trygghet när det är upplopp.

En pedofil?
Så du menar att upploppet inte beror på koranbränning utan på att Polisen är pedofiler?
Befängt.
Citera
2022-04-23, 11:31
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Man har blåst upp ett narrativ att hon skulle ha krävt urskillningslös eld från polisen; det var inte alls vad hon sade. Men i ett land av söndercurlade hipsters, där de flesta numera aldrig har sett ett eldvapen i aktion annat än på tv eller i dataspel - och där polisen extremt sällan använder sina tjänstevapen - så blir det lätt att sprida den bilden.

Du tror skjutningar fungerar som på film. Kulan landar där man vill.

Citat:
Det vet du inget om, och Downs syndrom-killen är inget jämförbart fall.

Det är lättare att träffa en downs-kille än stenkastare i snabb rörelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ebba är inte ensam om att fråga sig det.

Vi ser massor av huliganer som kastar sten. Vilket är nog för att öppna eld.

Skjuter man mitt i målet så blir det dessutom lättare att efteråt lagföra legisterna för blåljussabotage då de är ”blymärkta”.

Så här i efterspelet så ska det bli intressant o se om någon av de fyra terrorister man satt i förvar kommer dömmas till blåljussabotage o i så fall om man kommer dömma någon av de tre svenska medborgarna till livstid.
Likaså om den ikke svenske terroristen kommer utvisas.

Blåsljussabotage kan alltså innebära livstids fängelse?

Sen gillar jag inte Ebba och tycker hon säger mycket dumt. Men här är hon ärlig och säger något alla 35 åringar undrar som stora frågetecken vad pratar gamlingarna om och varför försvara sig inte polisen mer? Hon sätter ju ord på att något är riktigt fel och att polisen och andra myndigheter har sänt fel signaler till nyanlända till att börja med. Kanske är att hon är kristen och enligt goda kristna och muslimer där ute i världen råder i alla fall uppfattningen att man kastar inte Sten på militären eller polisen utan att räkna med att bli skjuten. Det är riktigt korkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Först ska ju tårgas och vattenkanoner in.

Ja om folkmassan försöker mörda polisen med sten borde de ju kunna skjuta in i den.

Polisen ska alltså aldrig kunna använda vapen när barn är i närheten?
Enkel fråga 1; hur gamla var flertalet av de här barnen? Handlar det som vanligt om 15-16-åringar som klassas som barn därför att de är omyndiga?

Enkel fråga 2: Vilka andra grupper än MENA tar med sig sina fruar och barn till ett våldsamt upplopp och placerar dem långt fram som, i princip, aktivt stenkastande mänskliga sköldar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in