2022-04-23, 08:32
Medlem
Hon är jättebra. Dessutom pratar hon otroligt vackert, helt utan missprydande dialekt.
Citera
2022-04-23, 08:33
Medlem
Att med berått mod skjuta med skarp, dödande ammunition in i folksamlingar, oavsett hur illa de beter sig, är väl kanske inte direkt värdigt en modern västerländsk stat, som jag väljer att anta att Sverige faktiskt strävar efter att vara.

Däremot tycker jag det väcker frågan om inte svensk polis borde utrustas med bättre icke-fatala vapen och befogenheter mot kravall som t e x gummikulor, vattenkanoner och gas-granater?
Citera
2022-04-23, 08:33
Medlem
Massmedias avatar
Knepigt läge... men allt sammantaget så har nog chansen för en röst på KD från min sida ökat något.

Både vänstern och högerextremisterna gör sitt bästa för att vantolka Ebbas uttalande.
Citera
2022-04-23, 08:35
Medlem
Sunisgods avatar
Kritiken mot Ebbas uttalande är ett praktexempel på människors uppenbara oförmåga att tänka i två steg.

Hört talas om orsak och verkan?
OM polisen av praxis sköt skarpt mot alla som försökte skada dem och deras kollegor så skulle de i praktiken inte behöva skjuta ett enda skott.
De skulle med andra ord inte behöva skjuta "mammor och deras barn" eftersom dessa aldrig skulle kasta sten med den enkla konsekvensanalysen gjord.

Om Ebbas principer hade fått råda, inga 100 skadade poliser, inga förstörda bilar och byggnader, inga skadade demonstranter, kort sagt inget jävla kaos.

Hur vill vi ha det?
Citera
2022-04-23, 08:36
Medlem
Morgan Johansson ska avsättas med detsamma!!
Han är totalt värdelöst och Sverige har aldrig varit otryggare.
Han är arrogant., ljuger, mumlar och flosklar.
Tjatar om hur många tusen poliser han anställt men han VÄGRAR att jämföra antalet poliser PER CAPITA.
Sett till folkmängden har vi inte fler poliser än för tio år sedan trots att våldet bara ökar och ökar.
De värdelösa politrukpolischeferna försätter sina poliser i yttre tjänst för livsfara när de inte tillåts att gå fram som de behöver i invandrarområdena.
Varje gång en polis backar får buset luft under vingarna. Det blir en oerhört farlig arbetsmiljö för polisen.
Citera
2022-04-23, 08:38
Medlem
Bavaros avatar
Hahaha....Jenny Strömstedt, har hon hörselfel, är ju som en papegoja! Måste vara skämskudde på redaktionen när de hör henne staka sig fram. Herregud!!
Citera
2022-04-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Knepigt läge... men allt sammantaget så har nog chansen för en röst på KD från min sida ökat något.

Både vänstern och högerextremisterna gör sitt bästa för att vantolka Ebbas uttalande.
Svårt att lyssna mellan raderna?
Hon säger att polisen skulle sjuta skarpt men hon menar inte det nu efteråt.
Läst på lite efter grodan 🤔
Citera
2022-04-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Att med berått mod skjuta med skarp, dödande ammunition in i folksamlingar, oavsett hur illa de beter sig, är väl kanske inte direkt värdigt en modern västerländsk stat, som jag väljer att anta att Sverige faktiskt strävar efter att vara.

Däremot tycker jag det väcker frågan om inte svensk polis borde utrustas med bättre icke-fatala vapen och befogenheter mot kravall som t e x gummikulor, vattenkanoner och gas-granater?
Känns som obligatorisk utvisning är billigare
Citera
2022-04-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Mammorna, som uppmuntrade sina barn att kasta sten för att skada och mörda svensk polis, är säkert upprörda för att svenska socialen har varit så orättvisa att dom kritiserat mammornas lämplighet som vårdnadshavare. Det är ju för jävligt tycker dessa mammor, som minsann vill visa genom detta hur lämpliga dom är som föräldrar och hur rasistiskt och orättvist svenska myndigheter tänker...

Sammanfattning av den senaste debatten:

Vänstern: Det är ett fåtal extrema kriminella unga män som deltar i upplopp, och ägnar sej åt stenkastning mot Polisen.

Ebba Busch: Varför sköt Polisen inte skarpt mot dessa kriminella för att skydda sig?

Vänstern: VA! ÄR HON INTE KLOK!? Ska Polisen skjuta skarpt mot kvinnor och barn, rakt in i den stenkastande folkmassan?
Citera
2022-04-23, 08:44
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.A.Palm
Sammanfattning av den senaste debatten:

Vänstern: Det är ett fåtal extrema kriminella unga män som deltar i upplopp, och ägnar sej åt stenkastning mot Polisen.

Ebba Busch: Varför sköt Polisen inte skarpt mot dessa kriminella för att skydda sig?

Vänstern: VA! ÄR HON INTE KLOK!? Ska Polisen skjuta skarpt mot kvinnor och barn, rakt in i den stenkastande folkmassan?
Hahaha...ja det säger allt om packet!!
Citera
2022-04-23, 08:45
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Den satans häxan!
Här har vi alltså en religiös minoritet, muslimer, som i årtionden mobbats och provocerats av rasister och högerextremister. Och som därav reagerar med visst våld på dessa förnyade sadistiska provokationer från högerextremisten som polisen märkligt nog gång på gång tillåter. Fullt logiskt och rimligt att de får en impuls att vilja försvara sig och sin tro, en rasistisk kraft i Sverige försöker ju helt öppet beröva dem på deras tro och identitet.

Och då kommer alltså denna KD-häxa och förordar alltså ett folkmord på muslimer?
Malmöpolisen borde helt seriöst lägga in en utredning om hets mot folkgrupp. Om inte folkmordsuppmaningar är hets, ja då vet jag inte vad som är det...
Ja, det hela är rätt så sensationellt faktiskt. Och jag tror inte heller att hennes efterkonstruktioner kommer övertyga någon.

Sen är det svårt för många muslimer att förstå varför skyddslingen, pappa staten, tillåter en tvärtokig högerextrem pedofil attackera tron man bygger sitt liv runt. Och precis som många andra här så har jag svårt att begripa det. Men alla kristdemokrater tänker dock inte som henne. Det finns faktiskt de som greppar problematiken. Hoppas jag i alla fall. För det vore annars minst lika sensationellt, och ett tecken på stort hyckleri, om de ej kunde dra en korrekt parallell mellan flagg- och koranbränningar.

Kriminalisering av flaggbränning
Citera
2022-04-23, 08:45
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia

Har du fått nya instruktioner av Bonnier för vad du ska skriva idag? Blev de hätska attackerna på Sverige och rövslickandet på klankriminella muslimer du körde med igår för mycket för dina herrar och uppdragsgivare?

Det ska bli intressant att läsa dina nästa 250 inlägg i denna tråd, som du förmodligen klarar av på ett par timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in