2022-04-23, 07:13
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
En förundrad fråga efter detta blir då - om nu Ryssland nu blir så provocerad av vår stundande Nato ansökan om medlemskap att dom invaderar Sverige.

Kommer då vår pride bög militär agera på exakt samma sätt?

Att bara stå och ta emot, förbjudna att agera av våra politiker, och försöka tala ryssarna till rätta i stället.

För det är en de facto invasions armé som kastar sten på våra poliser i dag.

Fast det får man inte säga.

*raderat*
Citera
2022-04-23, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Först sas det på nyheterna att det var gängkriminella som tog tillfället i akt skada poliser. När nu det blir tal om gummikulor, då är det plötsligt barnfamiljer som stått vid frontlinjen och kastat.

Användning av barnsoldater är ingenting främmande för muslimer...
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-04-23 kl. 07:20.
Citera
2022-04-23, 07:18
Medlem
Ebba har alltid vara en favorit och nu skulle jag tom kunna rösta på KD för hennes klara syn på vad polisen måste göra. Det är inte polisen som ska fly fältet utan islamisterna. Jävla ynkryggar till polis.
Citera
2022-04-23, 07:19
Medlem
Fy fan vad sorgligt att se hur detta land blir våldtagen. Ett uttalande som borde hyllats för istället kritik och ett drev emot sig så hon får ta två steg tillbaka. En salig blandning av Twitter/bloggar snut och annat löst folk är i upplösningstillstånd av detta.

Tyvärr har vi blivit beroende av invandrarna, en bidragsekonomi som är dom ett svart hål som tar oss ner i avgrunden. Massor av folk lever och frodas med höga löner pga detta. Advokater, sjuksköterskor, socionomer, jurister alla dom som ska lappa ihop vårt nya folk skulle bli oattraktiva om dessa återvände hem. Bostäder skulle rasa i värde eftersom flyktingar idag har första tjing på hyreskontrakt. Skulle dessa återvända skulle alla kunna få ett kontrakt idag.
Citera
2022-04-23, 07:23
Medlem
Snubchurps avatar
Reaktionerna från vänsterkanten är galet mycket större av Ebbas uttalanden än hur dessa röda individer reagerade på upploppen. Det säger en hel del om dessa väljare. Dårskap.
Citera
2022-04-23, 07:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Att Ebba är både populist och psykopat är ju inget nytt.

Har du ens någonsin tittat på din egen profilbild?

Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Hade det skett hade poliser haft livshotande skador. Men ingen polis råkade ut för sådana skador.

Innan jag väljer att hoppa på dig kan du utveckla vad det är du menar. Tolkar jag det rätt att du försöker förmildra händelserna?
Senast redigerad av Snubchurp 2022-04-23 kl. 07:34.
Citera
2022-04-23, 07:31
Medlem
Tervulls avatar
Poliserna själva var ju livrädda. På presskonferensen sa de att om någon polis ramlat hade han blivit dödad. Dom kastade gatstenar i ansiktet på poliserna. Är inte det läge för att skjuta skarpt är inget det. Självklart borde polisen skjutit skarpt. Om poliserna inte själva anser det så kommer jag sluta bry mig om polisen. Då får dom fan skylla sig själva. Detta är inte det sista vi sett av kravaller. Även fast polisen försöker tysta paludan nu genom att neka honom tillstånd i Borås så har dessa händelser gett mersmak i förorterna. Minsta grej kommer leda till upplopp. Polishatet är enormt stort i dessa områden. Men är det så här polisen vill ha det så skall jag inte lägga mig i. Dom har chansen nu att få en förändring. Men dom tar den inte alls utan forsätter med sitt PK dravel.
Senast redigerad av Tervull 2022-04-23 kl. 07:36.
Citera
2022-04-23, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epic.Sniper
Ja hon kan inte stå för uttalandet. Får se om någon partikamrat kommer till hennes försvar.
Västra götaland ställer sig inte bakom Ebbas uttalande.
– Det får stå för Ebba, säger regionrådet Conny Brännberg (KD).
Men naturligtvis vågar ingen kritisera henne.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kd-politiker-polisen-borde-best%C3%A4mma-om-det-skjuts-1.71158293
Citera
2022-04-23, 07:38
Medlem
Attacken på Busch riktar in sig på detaljer, men man undviker grundproblemet.

Det fanns ett flertal poliser som vittnade om att pöbeln ville döda.

På tv-bilder ser man personer som på några få meters avstånd kastar sten med full kraft.

En enda lång serie av mordförsök. Det handlar inte om "vilsna ungdomar", det handlar om folk som vill döda.

Den galne Paludan behövde inte ens dyka upp för att mordförsöken skulle köra igång.

Kommer det här vara en engångshändelse?

Jag tvivlar. Det hat som pöbeln visade upp handlar om betydligt mer än Paludan.

Det här är ett valår. Paludan kommer att hitta på sätt att få tillstånd för valmöten/whatever.

Afs, NMR och andra tomtar kommer demonstrera och då kommer "motdemonstranter" att dyka upp.

Så hur många helger med 100 skadade poliser tål Sverige?

I det ljuset tycker jag man skall se Busch uttalande.

Jag hoppas man skjuter varningsskott tidigare(innan pöbeln kommer så nära) om något liknande händer igen, annars tror jag det kan sluta med döda poliser.
Citera
2022-04-23, 07:40
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Är det synd om de som kastar stenar på polisen nu, tycker du?

Polisförbundet håller med mig, Ebba Bush hör inte hemma i en rättsstat. Kan du räkna upp andra Europeiska länder som skjuter skarpt mot demonstranter?
Bush har tappat verklighetsförankringen, hon hoppade över alla andra hjälpmedel till förmån för dödliga vapen.

Om polisen skjutit ihjäl 40 personer i demonstrationen hade Sverige blivit internationellt utfryst.

Som sagt Ebba är körd, hon är inte rumsren längre.
Citera
2022-04-23, 07:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Bra, Ebba! Det lite roliga är att om det vore ett inlägg här på forumet hade det med ganska stor sannolikhet tagits till omröstning för att prövas mot regel 1.03.
Citera
2022-04-23, 07:49
Medlem
Jag trodde polisen inte fick åsiktsregistrera. Ska de införa katekesen med nackskott om man inte är en from kristen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in