2022-04-23, 00:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Det är ju dessutom kört. Ukraina har redan förlorat.

Nejdå. Ukraina har inte förlorat. Ukraina blir allt starkare medan Ryssland blir allt svagare.

Men jag vet att det ingår i ditt jobb att hävda motsatsen. Men vi går inte på det.
Citera
2022-04-23, 00:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag skulle inte vara speciellt optimistisk i frågan om att de vapen som USA säger skall levereras till Ukraina når mottagaren, då t.o.m regimvänliga CNN rapporterar att vapnen som skickats är på avvägar.

I amerikansk media uttalar sig dessutom tidigare militärer och regeringsrådgivare, säger att det Biden försöker åstadkomma är dömt att misslyckas, inte minst därför att de mest hårdföra ukrainska förbanden just nu äts upp av ryssarna i öster, sedan kommer de vapen som samlas i västra Ukraina för att transporteras österut bli enkla mål för de ryska missilerna, vilket förvandlar västra Ukraina till ett helvete för befolkningen då missilerna kommer att dugga tätt i sin jakt på vapenleveranserna. Redan nu har ryssarna börjat skjuta sönder transportlederna och vapenlagren. Dessutom hittade ryssarna ett ammunitionslager i Kharkiv idag som innehöll tusentals ton.

Du är faktiskt väldigt snabb på den nyheten : https://www.youtube.com/watch?v=wTikOxdJtNM

Samtidigt så verkar ju det vara "udda vara jämt" i Kharkov : SECRET Russian Ammunition Depot discovered in Kharkiv

https://www.youtube.com/watch?v=ryPz9WC0DmM

Inte så lätt att veta vad som stämmer...
Citera
2022-04-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet att det ingår i ditt jobb att skicka pessimistiska signaler och att så tvivel.

Men jag är mer optimistisk. De kommer att komma fram. De allra, allra flesta i alla fall. Några kan förstöras på vägen. Det får man räkna med.

Jovisst, villovägar...speciellt i ett av världens mest korrumperade länder, som Ukraina är...det säljs nog en hel del amerikanska vapen på den svarta marknaden just nu.

Personligen är jag inte speciellt drabbad av kriget. Det är dock synd att väst spär på dödligheten genom leveranser till ett krig som alla vet hur det slutar. Dock bör man passa sig för att ta allmänna flyg då manpadsen kommit på villovägar.
Citera
2022-04-23, 00:58
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jovisst, villovägar...speciellt i ett av världens mest korrumperade länder, som Ukraina är...det säljs nog en hel del amerikanska vapen på den svarta marknaden just nu.

Personligen är jag inte speciellt drabbad av kriget. Det är dock synd att väst spär på dödligheten genom leveranser till ett krig som alla vet hur det slutar. Dock bör man passa sig för att ta allmänna flyg då manpadsen kommit på villovägar.

Ändå är Ryssland mer korrupt om du jämför, såklart bättre att vara mindre korrupt (Ukraina).
Citera
2022-04-23, 01:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Varför lägger du ord i mun på mig! Ingen är väl så sjuk i huvudet som du beskriver.

Kanske du då, men får hoppas att du inga barn har. Jesus

Så du har inte hittat på saker om andra i det här?

Att du ens skriver om det beror på att du är ledsen över att man har förstått att du älskar ett mordgäng.

Som sagt, var stolt över dina bröders våldtäkter och mord.

Du såg förmodligen länken till intervjun med Putin från 2008 och kan räkna ut att allt från Moskva är lögner.

Du är ledsen, för att jag vill ha liv och fred.

Den enda som kan få dig att tänka på ett annat sätt är du själv.

Men skriv du lite mer om hur fin och snäll Putin är.
Citera
2022-04-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ditt inlägg har inget med verkligheten att göra, förutom det Boris sa. Han sa att Ryssland kunde vinna, såklart vad nu det betyder.

Boris Johnson var i Indien – hade pratat med några smartare ledare än han själv som förklarat hur kriget kommer att sluta, så sedan sade han det.

Det betyder en avvikelse från den smått dåraktiga uppfattningen som varit gällande i Väst, nämligen att Ryssland vare sig kommer att vinna eller kommer att få tillåtelse att vinna. Det är därför hans uttalande skapar rubriker i väst.

I själva verket är Ryssland vinnare redan då det startade operationen. Ukraina blir uppätet och Ryssland kommer med all sannolikhet, givet Kievregimens hållning, att vara tvungen att förinta staten Ukraina – och detta gör man med stöd av internationell rätt. Ett land har enligt FN-stadgan rätt att försvara sig mot ett annat land, som Ukraina i detta fall - som hotat den ryska federation.
Citera
2022-04-23, 01:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Den nya våroffensiven i öst/sydöst har nu pågått några dagar. Väntat med artelleri, men väldigt små framgångar för Ryssland. Även om detta bara är ett första test mot UA så känns det väldigt tunt.

Tror denna offensiv blir minst lika pinsam som den första.

Efter snart två månader har Ryssland lyckats att (nästan) erövra Cherson och Mariopul. Utöver det lite åkermark i söder.

De har förlorat mycket av sina bästa, tex från VDV och Spetsnaz i första offensiven. Stora, förluster i flottan.

I princip så är det skärvorna att samma gäng som var med i första offensiven som nu ska in i andra. Hur ser deras moral och stridsduglihet ut?

Ryssarnas flygvapen fortsätter att skjutas ned som "flugor" dagligen.

Jag tror att Ukraina innan 9 maj tryckt tillbaka ryssarna till stlleståndslinjerna innan 24 feb, kanske även tagit tillbaka ny mark.

Lägg till Denischovna till det så har du ett förlustreceept. Det är en riktigt dålig sits! Hela internet är tokcensurerat just nu!
Citera
2022-04-23, 01:04
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Hur kan man tycka att vanliga ryssar ska stå til svars? Det övergår mitt förstånd. Att inte tennisspelare ska få spela. Gud, så sjukt! Vad har Ryssland med det här att göra?

Om Argentina invaderat Chile och gjort samma saker Ryssland gjort så är det väl inte konstigt att inte Argentina skulle fått spela, låt oss säga ex fotboll?

Det verkliga att bli upprörd över är såklart invasionen av Ukraina. Tänk vad enkelt allt detta kunnat undvikas, bara Putin inte invaderat.
Citera
2022-04-23, 01:07
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Boris Johnson var i Indien – hade pratat med några smartare ledare än han själv som förklarat hur kriget kommer att sluta, så sedan sade han det.

Det betyder en avvikelse från den smått dåraktiga uppfattningen som varit gällande i Väst, nämligen att Ryssland vare sig kommer att vinna eller kommer att få tillåtelse att vinna. Det är därför hans uttalande skapar rubriker i väst.

I själva verket är Ryssland vinnare redan då det startade operationen. Ukraina blir uppätet och Ryssland kommer med all sannolikhet, givet Kievregimens hållning, att vara tvungen att förinta staten Ukraina – och detta gör man med stöd av internationell rätt. Ett land har enligt FN-stadgan rätt att försvara sig mot ett annat land, som Ukraina i detta fall - som hotat den ryska federation.

Ja Modi och Boris såg ut att ha trevligt, ett steg bortifrån Ryssland för Indien kanske?

Resten du skriver har inget med verkligheten att göra.
Citera
2022-04-23, 01:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Har aldrig påstått att jag drömmer om något storserbien? Den politiken är sedan länge övergiven av serberna. Så jag ser inte vad du vill komma med.

I min mening så är USA än totalitär militärdiktatur med massmedia som organiseras av oligarker/staten för att hjärntvätta sin befolkning och föra kulturkrig. I min värld är USA knappast bättre än Ryssland.

Så sluta gnäll på Putin. Det visar bara hur obildade folk när de gör det.

https://www.youtube.com/watch?v=OyBNmecVtdU

Ingen kommer att gilla putin, ingen. Vi vill inte ha en despot som härskare. Ju fortare du får in det i din skalle desto bättre. Passar inte det så är det bara att trycka på knappen, vi orkar inte mer! Om Putin vill börja bete sig som folk så kan vi snacka.
Citera
2022-04-23, 01:16
Medlem
Citat:

Ska man skratta eller gråta till de värsta inlägget jag läst ikväll? Ukraina hotat den ryska federationen! Månen är inte grön
Citera
2022-04-23, 01:19
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ingen kommer att gilla putin, ingen. Vi vill inte ha en despot som härskare. Ju fortare du får in det i din skalle desto bättre. Passar inte det så är det bara att trycka på knappen, vi orkar inte mer! Om Putin vill börja bete sig som folk så kan vi snacka.

Det är USA som destabiliserar Ukraina och använder det i proxykrigföring. USA beter sig som en skurknation.

Det Putin gör i Ukraina är endast självförsvar. Se till så inte Ukraina går med i NATO. Att USA kommer hela vägen till östra ukraina hotar Rysslands existens. Putin har inte hotat något land innan detta med konkreta militära aktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in