2022-04-22, 22:36
Medlem
Ebba säger ju bara vad många tänker. Inget fel i det även om jag tycker att tårgas och vattenkanoner räcker gott.
Citera
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Undrar vem som får ta över KD? Hoppas de väljer på någon Alf Svensson typ det var en bra representant för ett kristet psrti! Ebba är ju inte ens jristen.
Jag har hört att de ska ta in Kevin Bacon som partiledare i Kd. Bacon har ett förflutet inom pingströrelsen i USA och ska visst vara någon form av sammanhållande kraft för små kristdemokratiska partier i länder där man vill växa. Kristdemokrater i Tyskland, Italien, Spanien, etc. är mer att likna vid moderater.

Så, det blir en amerikansk skådespelare som blir partiledare för Kd efter valet när Ebba får kicken. Footloose: https://clickamericana.com/wp-content/uploads/Footloose-movie-Kevin-Bacon-750x1056.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Tänk på att när politiker propagerar för att polisen ska skjuta skarpt vid upplopp så är det troligtvis för att folket själva ska ge sitt samtycke för det. När det tids nog är det svenska folket som protesterar så kommer vi själva att ha bett om att bli bemötta med skarp eld. 🙂
Nu är det inte folket som begår upplopp utan invällda islamister som socialdemokraterna släpat hit och påtvingat oss ,folket.

Ingen har lyckats stävja våldet ändå upprörs man av tuffare tilltag? Sjukt!
Men får nog säga att om man utvisar dem först som Åkesson föreslog så finns skarpa åtgärden skjuta kvar om några få ändå muckar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur kan man vantolka hennes rent sinnessjuka uttalande? Det går inte! Om man nu inte är en incel eller incelina?

Polisen fick fly för sina liv, de skulle naturligtvis fått mandat att freda sig. Till exempel genom skott i ben. Det handlar inte om att med berått mod skjuta blint in i en folkmassa.

- Varför utfärdades inte undantagstillstånd?
- Varför är regeringen emot vattenkanoner?
- Varför har man en så vek poliskår att den flyr när den behövs som allra mest?

Osv.
Senast redigerad av skoputs 2022-04-22 kl. 22:38.
Citera
2022-04-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Detta

Men också detta:

Man kan verkligen fråga sig hur pass kristet Det är att uttala sig som hon gjort.
Ok ser absolut inget okristligt överhuvudtaget i detta. Naturligtvis måste polisen få försvars sig även med sina vapen när folk kastar brandbomber och tunga gatstenar mot dem. Annars kan vi ju nästan likväl avskaffa polisen, och då blir det den starkes och hänsynslöses lag som gäller = mycket okristet
Citera
2022-04-22, 22:37
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Äntligen någon som säger det som de flesta av oss tänker.
Det är givetvis orimligt att våldskapitalet tillåts tillhöra slöddret.
Citera
2022-04-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Det var ej vad som hände. En poliskvinna berättade hon fick tio stenar på sig varav några tog i hjälmen. Hon behövde inte ens uppsöka sjukhus.

Och alla kastade någon form av standardiserade stenar med samma kraft?

Det gick ju uppenbarligen inte lika bra för alla.
Citera
2022-04-22, 22:38
Medlem
Är det normala människor som kastar sten på polisen och bränner upp deras bilar??
Är det normala mammor och pappor som tar med sin minderåriga barn och slänger sten mot polisen.
Nej det är sinnessjuka föräldrar rakt igenom.
Det är toltalt onormala mammor och pappor.
Dessa föräldrar ska spärras in på psyket och allra helst på en rättpsyk avdelning.
Citera
2022-04-22, 22:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
– Jag har inte alltså inte sagt att jag tycker att jag tycker att polisen borde ha skjutit rakt in i folkmassan. Absolut inte, säger hon.

Nej hon menar att man ska skjuta en och en, tills 100 st är skadade.

Låter som kriminella tänker, hämnd, 1 död ger 2 döda tillbaka.

Om hon inte hamnat i kyrkan hade det varit stor risk att hon hamnat i kriminella gäng, finns i hennes DNA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Sinnessjukt uttalande är att ta i.
Nej! Det var verkligen sinnessjukt och hennes adjö till partiledarskapet i KD. Kanske går hon över till SD eller. AFS där rasister och tokar som hon hör hemma?
Citera
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Och alla kastade någon form av standardiserade stenar med samma kraft?

Det gick ju uppenbarligen inte lika bra för alla.

Ett fåtal poliser uppsökte sjukhus. Ingen med livshotande skador.
Citera
2022-04-22, 22:40
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Är det normala människor som kastar sten på polisen och bränner upp deras bilar??
Är det normala mammor och pappor som tar med sin minderåriga barn och slänger sten mot polisen.
Nej det är sinnessjuka föräldrar rakt igenom.
Det är toltalt onormala mammor och pappor.
Dessa föräldrar ska spärras in på psyket och allra helst på en rättpsyk avdelning.

Jag hade gladeligen pepprat dom med skarp ammunition om jag vore Polis, skjuta dom i foten eller benet. Ser inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in