2022-04-22, 21:40
Medlem
GodBolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannomagrecord
det gäller att organisera sig i någon slags "klubb" och inte släppa in nån infiltrator - fast fins det så många modiga svenskar??? Det behövs ca 30-40 tusen!

Vänta nu, var du inte en del av en organiserad undergroundrörelse alldeles nyss? Som bara väntade strategiskt på rätt läge?
Ta en grogg till och gå sen och lägg dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Varför försöker du förringa stenkastningen som ”protest”?

Jag menar att att det är väl inte vettigt att skjuta kulor mot medborgare som protesterar. Att dom kan få lite batong och häkte är rimligt, men en stat som sysslar med dödligt våld är inte ett trevligt land.
Fast du kanske vet allt om sånt om du kommer ifrån ett sånt och önskar dig hem igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det är ingen som gillar stenkastande idioter, men var hamnar vi om vi bemöter det med dödligt våld?

Jag har aldrig efterfrågat dödligt våld. Jag menar att polisen har som ansvar att skyndsamt stoppa stenkastandet. Deras nuvarande strategi har varit att passivt vänta ut det hela. Det tycker jag inte är till samhällets fördel. Våldet måste bemötas. Givetvis inte dödligt omedelbart utan med en lämplig eskaleringstrappa.
Citera
2022-04-22, 21:41
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
KDs röster borde väl öka? Hon sa ju bara vad alla vettiga människor tänker.
Visst absolut
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är ingen expert på vattenkanoner men de måste ju kopplas på en vattenledning. De är alltså stationära på en och samma plats. Hur skulle en vattenkanon kunna hjälpa poliser som rör sig i t ex bilar? Hur ska vattenkanoner kunna hjälpa när en folkmassa rör sig genom en stad och bränner allt eftersom och polisen måste följa efter? Nej det skulle inte ha räckt.

Gummikulor skadar definitivt. Kan göra nån blind. Det ska bli intressant att se vad som händer om polisen utrustas med gummikulor - det kommer bli så mycket bilder i media på ungar med blåmärken efter kulor efter upploppen, och alla var förstås oskyldiga åskådare.

Oavsett vilka vapen man ger polisen blir det problem så länge acceptansen för att låta polisen använda vapen är så låg.

Bilar med vattenkanoner håller ca 10000 liter (i tank) och skjuter ca 20 liter per sekund (och bara i korta stötar), så en bil kan hålla ut i timmar. De använder inte vattenledningar.

I påskupprorets fall så var det ingen "folkmassa som rör sig genom en stad och bränner allt" utan det är relativt stationärt inom ett område på kanske 100 * 100 meter.

EDIT: Såg just Aktuellts debatt mellan Ebba och Märta Stenevi, man får ju lusten att tycka en tårta rakt upp i nyllet på den sistnämnda, så korkad låter hon....
Citera
Medlem
Epic.Snipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
EB var pinsammare än vanligt när hon nyss i Aktuellts sändning försökte förklara att hon inte sagt det hon faktiskt sa...
Ja hon kan inte stå för uttalandet. Får se om någon partikamrat kommer till hennes försvar.
Citera
2022-04-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Så du föredrar ett samhälle där blattingar lever rövare och kastar sten på poliser och tar deras polisbussar?

Jag gör inte det. Sånt pack ska faktiskt skjutas.

Fast du önskar väl att stå och hålla i revolvern.
Men tro mig, även i totalitära stater tar man hand om dårar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jag menar att att det är väl inte vettigt att skjuta kulor mot medborgare som protesterar. Att dom kan få lite batong och häkte är rimligt, men en stat som sysslar med dödligt våld är inte ett trevligt land.
Fast du kanske vet allt om sånt om du kommer ifrån ett sånt och önskar dig hem igen?

Jag har aldrig skrivit något om önskan att dödligt våld skulle användas.
Citera
Medlem
Jaha nu står Ebba upp mot hela PK-gerillan och sensmoralen i det hela är bättre 100 skadade poliser än ett krökt hårstrå på en kriminell terrorist.

Och vem ska betala för all skadegörelse? Är det samma resonemang av sossarna där, att skattebetalarna nu ska stå för de kriminellas förstörelse av samhället?

Detta blir bara sjukare o sjukare.

Det är bra Morgan & Co fortsätt så.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Vattenkanoner är ofta mobila!
Man har dem i polisbilen, vevar ner rutan och kör lite med vattenkanonen om man behöver?
Citera
2022-04-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodBolt
Vänta nu, var du inte en del av en organiserad undergroundrörelse alldeles nyss? Som bara väntade strategiskt på rätt läge?
Ta en grogg till och gå sen och lägg dig.
jag är jag - vanliga svenskar borde bilda oberoende poliskår som skyddar vanliga medborgare innan det blir läge för oss i sista utväg. Ta det som du vill
Citera
2022-04-22, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia

EDIT: Såg just Aktuellts debatt mellan Ebba och Märta Stenevi, man får ju lusten att tycka en tårta rakt upp i nyllet på den sistnämnda, så korkad låter hon....
Jämfört med Ebba är hon ett gyllene snille!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in