2022-04-22, 19:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De vill nog förstöra så mycket som möjligt av den ryska armén och skapa inrikesproblem i Ryssland.

Som jag skrivit tidigare, USA vill lösa den ryska frågan en gång för alla för att kunna koncentrera sig på Kina, de fick tag på rätt spelare när de engagerade sig i Ukraina, nu kommer de att se till att Ukraina får det de behöver för att vinna och då se till att Ryssland i princip är vapenlöst och bankrutt.
Citera
2022-04-22, 19:51
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Antagligen
Ju mer jag informerar mig om detta krig och dessa två stater ju mer less blir jag på kriget.
Det var samma sak med Bosnienkriget och Balkan en enda soppa med ingrodda konfliktlinjer och korrupta, hänsynslösa falska ledare på alla håll.
Putin och Zelensky kan få ruttna tillsammans.
De enda jag lider med är det stackars folket som drabbas.

Visst är det en soppa, men det finns vissa skillnader. Ukraina var mer demokratiskt, med mer pressfrihet och mindre korruption än Ryssland. Men Ukraina har långt till att nå Nordiska nivåer, men det är dit Ukraina försöker att ta sig. Putin och Zelensky har få saker gemensamt.

Glasklart att Ukraina har en lång väg att gå, men vad de vill är tydligt. De vill framåt. Putin vill tillbaka till Sovjet.
Citera
2022-04-22, 19:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler har verkligen otur med bränder i viktiga installationer för tillfället, 4 på 2 dagar är på tok för mycket för att vara en slump. Det förvånar mig att sedvanliga troll inte skyllt detta på CIA, Soros eller Frimurarna ännu, det verkar inte ha varit någon kommentar överhuvudtaget ifrån de Puttler-trogna.
Skulle de addressera detta så skulle de samtidigt erkänna för omvärlden att Putler har noll kontroll över vad som händer inom rysslands egna gränser, vilket skulle förära dem en cell.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-04-22 kl. 19:56.
Citera
2022-04-22, 19:54
Medlem
Reimers avatar
Försök till genombrott i syd av Ryssland som misslyckades.

Citat:
Russian troops attempted to assault Zelene Pole at Zaporizhzhia frontline, but failed - General Staff of Armed Forces of Ukraine

https://liveuamap.com/en/2022/22-april-russian-troops-attempted-to-assault-zelene-pole
Citera
2022-04-22, 19:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Det är sant! Jag tycker också att Ryssland inte borde anfallit! Men varför diskuteras överhuvudtaget inte

Ukrainas anfall på civilbefolkningen i Dunbass?

Hittills när jag ställt frågan här så har jag blivit anmäld direkt för OT!

Varför Ryssland attackerat tycker jag diskuterats i detalj, varje dag, jag kan säkert räkna upp 5 anledningar som nämnts (från Ryskt perspektiv).

Och för den som vill läsa så finns de även här:

Legality of the 2022 Russian invasion of Ukraine

https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_the_2022_Russian_invasion_of_Ukraine
Citera
2022-04-22, 19:57
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Men samtidigt vet du hur korrupt systemet kan vara eller?

Detsamma som med covidhistorien.

Vilket system är korrupt? Finns korruptionindex du kan titta på. Vad Covid har med denna diskussion att göra vet jag inte.

Citera
2022-04-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Stat är inte samma sak som folk och traditioner. Traditionen från Bandera, det nazistiska medlöperiet, dagens ukrainska nazism – är förstås traditioner och praktik som kommer att utplånas. Men i övrigt delar det ryska folket och det folk som bor i Ukraina till stora delar samma kultur och traditioner. De lever förstås vidare i det kommande Ukraina som blir införlivat i Ryssland.

Ukraina har aldrig och kommer inte vilja vara en del av Ryssland
Dom vill ha fred och demokrati precis som alla gamla sovjeter ville ha
Sen kom Lenin , resten är deprimerande historia
Citera
2022-04-22, 19:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Antagligen
Ju mer jag informerar mig om detta krig och dessa två stater ju mer less blir jag på kriget.
Det var samma sak med Bosnienkriget och Balkan en enda soppa med ingrodda konfliktlinjer och korrupta, hänsynslösa falska ledare på alla håll.
Nja nu går du lite väl långt.
Ukraina är betydligt mer demokratiskt än Ryssland och vill fortsätta gå i den riktningen.
Visst är Zelensky ingen Stefan Lövfen men o andra sidan överlever inte en Stefan så länge vid makten i ett land som Ukraina.
Zelensky har visat sig ha bollar av stål, han stannade i huvudstaden trots alla indikationer på att staden skulle falla, visar sig bland folket och är delaktig i folkets lidande.
Vad gör Putin? Har han ens lämnat sin bunker?
Citera
2022-04-22, 19:59
Medlem
Citat:
Antagligen

Jag Oxå
Citera
2022-04-22, 20:01
Medlem
Reimers avatar
Får äckelkänslor när jag ser bilden på stridsvagnar med ryska flaggor som rullar fram på gatorna i Mariupol, likadana bilder såg vi från Prag 1968, historien har en tråkig tendens att upprepa sig.

Citat:
Tjetjenska specialförband har under fredagen synts patrullera Mariupol i närheten av det gigantiska stålverket Azovstal, rapporterar BBC.

På bilder, som nyhetsbyrån Reuters publicerat, syns de ryska soldaterna promenera tillsammans med den ryska parlamentsledamoten Adam Delimkhanov.

Bilder visar även en stridsvagnskonvoj med ryska flaggor drar fram i Mariupol.

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/
Citera
2022-04-22, 20:02
Medlem
leachs avatar
Titta på den så ser ni hur mycket vapen som kommer och förflyttas mot Ukraina.
https://globe.adsbexchange.com/

Filtrera på "military" så blir det intressant.
Citera
2022-04-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Varför Ryssland attackerat tycker jag diskuterats i detalj, varje dag, jag kan säkert räkna upp 5 anledningar som nämnts (från Ryskt perspektiv).

Och för den som vill läsa så finns de även här:

Legality of the 2022 Russian invasion of Ukraine

https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_the_2022_Russian_invasion_of_Ukraine

Jo! Du tycker att rysslands anfall är befogat!

men inget drastiskt som skulle lösa fientliga inställningar! Varför? Varför?

Du har vad jag vet fortfarande inte besvarat varför varken Zelensky inte gick med på fredsgarantier upprättat av Polen och Tyskland.

Enkelt svar: Nickedockan som arbetar åt judarna i väst har inget intresse av fred. Men däremot vill

han dra in fler andra nationer. Däribland blåögda Sverige och Finland.

Finns tom en film på yt med försvarsministern i Ukraina som vet om datum när kriget inträffar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in