2022-04-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Kalla pa det?

Jag rakar bo i FL och staten hanger och faller inte med Disney som ni verkar tro. Det var sa 50 ar sedan men inte langre. Disney behover FL mer an FL behover Disney.

https://news.yahoo.com/bill-dissolve-disney-reedy-creek-102053648.html
Citera
2022-04-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Att förbjuda att prata om jobbiga saker samt skam belägga är fel väg att gå. Ett barn som blivit utsatt av en pedofil men inte vill prata om det pga. skammen är inte bra. Inte heller att tiga debatten och hålla tyst om något för det ger snarare sexualförbrytare en fördel. Att prata öppet om sexualitet är att föredra. Men nu talar vi ju om homosexualitet och inte om pedofilism. Jag är inte gay själv men har inget emot dem liksom jag inte har något emot heterosexuella där jag själv ingår.

Ja, då är det väl bättre att föräldrarna går igenom det med barnet om denne har frågor, istället för att en okänd person genom tv, skola eller dylikt bara fördärvar och konfunderar ungen? Att visa tecknade serier där de inte har något kön och mycket annan genomvidrig hbqt-propaganda är något helt annat än att föräldern går igenom funderingar som barnet själv har eller om denne börjar nå den åldern... INTE 5-8-åringar.

Vart skrev jag att barnet inte skall kunna berätta om denne blivit utsatt? Du måste ha missförstått vad jag skrivit helt och hållet, självklart ska barn kunna berätta om de har blivit utsatta.

Varför är det en fördel att tala öppet om sexualitet? Kan du komma med ett par skäl, varför har det inte funkat innan? Nej, det kanske inte benämns som pedofili, men jag anser att det är pedofili när man riktar sexuell propaganda mot barn.

Jag har inga problem med homosexuella, bara de gör det privat i sitt sovrum (precis som heterosexuella). Att det däremot inte finns någon koppling mellan homosexualitet och pedofili är dock fel. Högre risk att pedofiler är homosexuella eller har någon annan läggning än heterosexualitet.

Varför jag tog upp pedofili är för att Disney har många arbetande pedofiler, det är bara att söka. Detsamma gäller Hollywood, pedofili är snarare en normalitet på dessa två företag.

https://www.conservativebusinessjournal.com/2022/03/disneys-pedophile-employees-caught-in-florida-human-trafficking-sting-operation/
Citat:
This recent pedophile sting operation has confirmed what many of us have suspected about Disney: it harbors those with pedophilic tendencies.

Knowing that so many of its employees are pedophiles, it is extremely suspicious that Disney CEO Bob Chapek so adamantly opposed Florida’s “Parental Rights in Education Bill.” This bill prevents public schools from teaching inappropriate sex and gender theory content to kindergarteners and third graders.

It is unlikely that the arrests of these four predators will make Disney amusement parks any safer for children. That’s because there are simply too many pedophiles that work for the company. In August of 2021, Polk County Sheriff’s Office conducted “Operation Child Predator” and arrested several other pedophiles that worked for Disney.

Varför behöver 5-7 åringar (kindergarden) och 8-9 åringar lära sig olämpligt sex och kön-teori? Det är just vad det är, en teori som saknar vetenskaplig grund.

Varför behöver barn utsättas för detta, hur har världen överlevt förr då man inte utsatte 5 åringar för sexuell undervisning och en massa teorier (läs hbqt-propaganda)? Nä, det är inget normalt beteende detta.

Edit: Detta är mer riktat till Disneyparken, varvid några jobbade som IT och mjukvaruutveckling (för Disney). Däremot är det precis samma typ av klientel där, som jobbar på Hollywood som är pedofiler.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2022-04-22 kl. 19:29.
Citera
2022-04-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orodreth
Men att bara kännas vid att det finns samkönade par och relationer är väl inte att prata om sex? Heterosexuella par syns ju i massvis med disneyfilmer så vad är skillnaden nu?
Hur fortplantar sig samkönade varelser? Heterosexualitet är en förutsättning för livet på jorden. Att ni miffon har fått sådan inflytande är bara för sjukt. Bara en sådan sak som att normalisera knull i anus. Knull i fitta ger barn. Knull i anus ger ... vadå - njutning? Stick upp ett finger i skitan och känn efter...killade det till...inte ens det...varför knullar du då i bajs?
Citera
2022-04-22, 19:39
Medlem
Helt underbart att se hur yttrandefrihetens förkämpar på Flashback verkar tycka att det är bra att straffa någon (i det här fallet ett företag) som använder sig av sin yttrandefrihet och som tycker att Disney ska hålla käften. Men yttrandefrihet kanske bara gäller om man vill säga neger eller vill kränka muslimer?
Citera
2022-04-22, 19:40
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
https://news.yahoo.com/bill-dissolve-disney-reedy-creek-102053648.html
Ouch, det kommer gora ont. Jag gissar pa framtida forhandlingar, verkar vara ett lite hastigt beslut, med tanke pa hur lite info det finns over ekonomisk paverkan. Skattebetalare kommer fa betala for detta principiella beslut. Helt ok for mig. Alla foretags lika varde.
Citera
2022-04-22, 19:43
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lord-hardwood
Helt underbart att se hur yttrandefrihetens förkämpar på Flashback verkar tycka att det är bra att straffa någon (i det här fallet ett företag) som använder sig av sin yttrandefrihet och som tycker att Disney ska hålla käften. Men yttrandefrihet kanske bara gäller om man vill säga neger eller vill kränka muslimer?
Detta ar inget straff, det ar mer ett beslut att upphava priviligier som INGEN annan har. Alla foretags lika varde.

Att skrika neger eller branna koran ar 1000x battre an att indoktrinera barn kring sexuella preferenser och avikelser, eftersom du nu fragade.
Citera
2022-04-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Att förbjuda att prata om jobbiga saker samt skam belägga är fel väg att gå. Ett barn som blivit utsatt av en pedofil men inte vill prata om det pga. skammen är inte bra. Inte heller att tiga debatten och hålla tyst om något för det ger snarare sexualförbrytare en fördel. Att prata öppet om sexualitet är att föredra. Men nu talar vi ju om homosexualitet och inte om pedofilism. Jag är inte gay själv men har inget emot dem liksom jag inte har något emot heterosexuella där jag själv ingår.
Att prata sex med små barn och sedan tala om för dem att de inte får tala om det för sina föräldrar är och har alltid varit pedofili. Det handlar inte om homosexualitet, det handlar om ALL form av sexualitet. Barn ska inte förpestas med skeva idéer.
Citera
2022-04-22, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du är således helt med på att vuxna människor ska få prata sex med dina barn?
Stackars ungar.
Vem har nämnt att "prata sex"? Bara du. Är du pedofil?
Citera
2022-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inta-msinoiS
På det sätt som denne idiot försvarar dessa undermänniskor, låter han snarare mer som en pedofil än en förälder tyvärr, i värsta fall både och.

Folk som försvarar denna dekadens som pedofiler sprider till barn i syfte för att sexualisera dem, är lika vidriga och avskyvärda som pedofilerna, om de nu inte är det själva.

En annan sak, vi har aldrig någonsin haft sådan extrem stor spridning gällande psykiska sjukdomar såsom "gender dysphoria" och andra sex-relaterade besvär. Är det bara en tillfällighet att allt detta har växt okontrollerat under en sådan kort tidsperiod som detta experiment har haft som störst spridning mot barn gällande ämnet ifråga?

Ett barn ska leka och upptäcka världen, de ska inte bli utsatta av pedofiler som vill sexualisera dem. Tänk en pojke som inte har dessa tankar ö.h.t, han vet inte vad sex är och hur det är att vara förälskad. Tutar då någon pedofil i honom en massa idéer och tankar så är det en ren jävla självklarhet att barnet kommer bli förvirrat och inte vet vad denne ska känna och uppleva. De tror att det är något fel istället när denne tillslut når aktuell ålder och inte upplever det som de blev itutade med under hela sin barndom.

En sjukdom som förmodligen inte skulle ha utvecklats från första början om inte en pedofil hade sexualiserat barnet, utan lät denne utvecklas naturligt som vi har gjort så länge som människan har existerat.

Ingen pedofil höll på med att tramsa om denna dekadenta skit som degenerar hela vår befolkning. Sinnessjukt att detta har fått pågå så länge som det har gjort utan att någon sattes stopp för det för länge sedan, hoppas bara detta sprider sig globalt och stoppas överallt. Hade gärna haft dödsstraff på dessa undermänniskor och deras hantlangare.
Tyvärr är det sant, det du skriver.
Förr påstod "dödsknarkarrasistnazisterna" att RFSU och gayrörelsen var en täckmantel för pedofiler, då ansåg jag att det var nonsens. Idag ser det tyvärr ut som att de hade rätt. Igen.
Citera
2022-04-22, 19:48
Bannlyst
Walt rotera väl i sin grav.. Gamla fina Walt Disney hade dessa ruttna värderingar.
Citera
2022-04-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vem har nämnt att "prata sex"? Bara du. Är du pedofil?
Tokvänstern har i skymundan utan föräldrars vetskap talat med små barn om olika former av sex. Det är pedofili och något som stoppas iom den nya lagen.
Att du försvarar vänstervansinnet är inte förvånande.
Citera
2022-04-22, 19:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Idag röstade Florida för att ta bort Disneys rättigheter efter att Disney öppet kritiserat en ny lag i Florida som förbjuder prat om sexualitet t o m tredje klass (om jag förstått saken rätt). Disney lovade även att man skulle sluta ge bidrag till de som är för lagen, och istället öka bidragen till de som är emot den.

Att diskutera:

. Är lagen "Don't Say Gay" bra eller dålig?
. Är det bra eller dåligt att Disney kritiserat lagen "Don't Say Gay"?
. Är det bra att Disney förlorat sina rättigheter pga detta, eller är det dåligt?

Artiklar om ämnet:

Florida House votes 68-38 to strip Disney of privileged tax and self-governing status: Woke conglomerate pays the price for publicly bashing Governor Ron DeSantis' 'Don't Say Gay' bill

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10740583/Florida-strip-Disney-privileged-tax-self-governing-status.html

'It's about right and wrong': Former Disney CEO Bob Iger criticizes his successor Bob Chapek for initially failing to cave to woke mob and criticize the so-called 'Don't Say Gay' bill

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10674745/Its-right-wrong-former-Disney-CEO-criticizes-successor-FL-Dont-Say-Gay-bill.html

Spontant känner jag att USAs system med att sponsra politiker känns rätt ruttet. Vi har förstås partibidrag. Tydligast är LOs partibidrag med 50 millar till Sossarna. Väldigt sunkigt. Men USAs system är värre.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Idag röstade Florida för att ta bort Disneys rättigheter efter att Disney öppet kritiserat en ny lag i Florida som förbjuder prat om sexualitet t o m tredje klass (om jag förstått saken rätt). Disney lovade även att man skulle sluta ge bidrag till de som är för lagen, och istället öka bidragen till de som är emot den.

Individer är nog mer känsliga för mutor/bidrag än partier. Och erkänner Disney helt öppet, eftersom det är normalt i USA att sluta stödja vissa och börja stödja andra.

Disney gör nog det som är normalt i USA men hela systemet med att stödja presidenter, senatorer, guvernörer, domare etc på personnivå känns som korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in