2022-04-22, 19:35
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tyvärr är vi uteslutna från info som sker i Ryssland men kanske klarnar så småningom.

Vilket flashback sitter du på? Det länkas till ryska källor här flera gånger varje dag.

Sant att sedan Ryssland förbjöd bla Amnesty har det blivit svårare att få ut oberoende information men Kreml finns fortfarande.
Citera
2022-04-22, 19:36
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Sveriges motsvarighet heter Archer Artillery System

Det är fortfarande en 155mm pjäs och precis vad de behöver, semi manuell eller inte.

Ok, så detta är ett modernt system om jag tolkar er rätt.
Om så SLAVA UKRAINI.
Citera
2022-04-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-invasionen-av-ukraina/

Ryska rymdförsvarets högkvarter står i lågor nu!
Brinner titt som tätt i Ryssland nu.
Puttler har verkligen otur med bränder i viktiga installationer för tillfället, 4 på 2 dagar är på tok för mycket för att vara en slump. Det förvånar mig att sedvanliga troll inte skyllt detta på CIA, Soros eller Frimurarna ännu, det verkar inte ha varit någon kommentar överhuvudtaget ifrån de Puttler-trogna.
Citera
2022-04-22, 19:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den ryska taktiken är fortfarande lite lätt rörig om man uttrycker sig milt, de uppträder som om de hade oändliga resurser på plats och som jag ser det synkroniserar inte sina anfall utan det känns mer som om den lokale befälhavaren på plats får göra vad fan han vill.

Trodde att slaktaren från Syrien skulle styra upp den Röda Armen men än så länge kan jag bara se en djävla massa bombningar.
Plus att deras befäl är värdelösa och låter soldaterna göra som dom vill.
Soldaterna plundrar ukrainska hem bäst dom vill och drar med sig bilar, tvskärmar, väskor med stöldgods och fan och hans moster.
Detta kanske är mer smidigt när kriget är vunnet men dom får gott med pisk och borde inte ha tid med vandalfasoner.
Supandet ska vara enormt med all ukrainsk sprit som hittas.
Ryssarna är värdelösa i alla jävla led från högsta befälhavare ner till menig.
Citera
2022-04-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Är det någon som kan ge exempel på ett krig som avslutas på grund av sanktioner ?

indirekt WWI - tyskarna och dess allierad sattes under blockad (form av sanktion) och Sydafrika
Citera
2022-04-22, 19:41
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Puttler har verkligen otur med bränder i viktiga installationer för tillfället, 4 på 2 dagar är på tok för mycket för att vara en slump. Det förvånar mig att sedvanliga troll inte skyllt detta på CIA, Soros eller Frimurarna ännu, det verkar inte ha varit någon kommentar överhuvudtaget ifrån de Puttler-trogna.
De inväntar väl instruktioner vilka som ska få skulden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag är ingen vapen expert eller datorspels människa, men detta såg ju ut som VVII system. Många som behöver vara närvarande för att använda systemet. Semi manuell laddning.
Det är dessutom franskt, så vi kan förutsätta några snillrika lösningar som för resten av världen framstår som totalt bakvända. Men bra att fransoserna skickar över något till Operation Toastmaster
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Jag är ingen vapen expert eller datorspels människa, men detta såg ju ut som VVII system. Många som behöver vara närvarande för att använda systemet. Semi manuell laddning.

Nä det ser bra ut. 155, 40 kilometer. Snabb omgruppering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Gör det ännu mer bisarrt med deras bild om dekadenta väst utan moral.
Kommer från ett korrupt, nersupet skitland där fruar ger ok att våldta ukrainska kvinnor...
Hur många tyska kvinnor hade uppmuntrat sina makar under andra världskriget att våldta fransyskor? Ingen.

Nej precis och därför måste vi nu förstå en gång för alla att Europa och Ryssland måste hållas åtskiljda, gärna av en ny järnridå. Moskva får söka samröre med andra odemokratiska våldskulturer i Asien.
Citera
2022-04-22, 19:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tycker att det ser bra ut, fin eldhastighet.

Blir bra det där, antar att det är synkroniserat med drönare för precisionen.

Och det ska ju komma mer godsaker från USA också, nu gäller det ju att Ukraina kan härda ut i den här skitstormen tills allt nytt är på plats, då djävlar tror jag att vi får se på annat.
Citera
2022-04-22, 19:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Min tanke är att man inte skall lyssna på den parten som bara talar utan båda parter.

Ingår i utbildningen i Sverige.

ICC, FN, HRW, Amnesty osv är inte parter i kriget. De är oberoende, de ska lyssna till båda sidor för att skapa sig en uppfattning.

Hur är Ukrainas trovärdighet, ok skulle jag säga. Rysslands är obefintlig. Har du redan glömt hur dagarna innan invasionen Ryssland absolut inte skulle invadera, det var bara löjliga påståenden sa Ryssland. Och.... så anföll dom. Det Ryssland säger har ingen trovärdighet om det inte bekräftas av utomstående. Och ja krigets lagar ska gälla alla.
Citera
2022-04-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jo, precis.

"The first five days Russian forces I think frankly were too gentle," he said. They've now corrected that. So, I would say another 10 days this should be completely over".

Så enligt den här "experten" skulle kriget varit över den 10/3.
Ingen dålig bedömning tidsmässigt, kriget tog väl slut för ryssarna efter 2 veckor (typ den 10e) och nu är det bara utnötning för att få Puttler-Ryssland att inse att de inte kan vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in